Gjest Vega Skrevet 20. april 2003 #21 Del Skrevet 20. april 2003 Syns ikke det er greit å hyre privat dektektiver heller jeg. Er forholdet så dårlig er det like godt å bare avslutte uansett. Det hadde vært noe annet om det dreide seg om vold. I noen tilfeller er det kanskje nødvendig? Vi kan ikke vite om alt som foregår rundt om i de tusen hjem - men jeg er enig i at da kan man like gjerne avslutte, sånn generelt. I 95 % av tilfellene er det nok bare grunnløs sjalusi og usikkerhet som ligger bak mistenksomhet. Men hva om typen/dama er blid, smiskende - den typen - som ikke har dårlig samvittighet for å drive et dobbeltspill. Og ting peker mot utroskap - kan være mye - som oftest vil man jo ikke tro det, og ikke se det, selv om det ligger rett opp i dagen. Det handler om å være villig til å gi slipp på hele grunnlaget for det man har bygget livet sitt på, og det er neimen ikke lett. Da setter forsvarsmekanismen inn og gjør at vi ikke tar det inn. Heller unnskylder det. Men stadig med en tvil. Hva om f.eks. det er økonomi inne i bildet, som gjør at han/hun blir hos deg. (Det er vel helst de som leier privatdetektiv også.) Jeg vet ikke jeg, men tror ikke man bastant kan hevde at sånn og sånn er det, i og med at det er så mange variasjoner ute og går her i dette livet. Jeg ville nok ikke leid privatdetektiv eller snoket i mail f.eks. - jeg ville heller tatt en prat under fire øyne. En annen ting som jeg ikke skjønner så mye av - det er om et menneske er usikker og sjalu - hvorfor streber da ikke motparten etter gjensidig åpenhet??? Ellers blir det jo bare verre.... Jeg og sambo forteller hverandre det meste av hva som skjer, jeg forteller gjerne om det har ringt en gammel venn/eks f.eks. Heller det enn å skjule og tildekke. Det er så lett å havne i den spiralen som sier: Du er litt sjalu, derfor sier jeg det ikke, så oppdager "du" likevel det, blir mer sjalu osv. Da har vi det i gang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
be happy! Skrevet 20. april 2003 #22 Del Skrevet 20. april 2003 Hei Å lesa andre sine meldinger er selvfølgelig ikke en bra ting, men jeg skjønner deg veldig godt. Har gjort noe lignende selv, men det viste seg jo at det ikke var noe i det jeg trodde! Men jeg synes du skal fortelle det til han, og spørre hva det er.....forhåpentligvis er det noe helt ufarlig, og bare en tilfeldighet at han ikke har slettet den. Da jeg fortalte kjæresten min hva jeg hadde gjort, spurte jeg han, uten å anklage han for noe. Og jeg fikk et svar, og så var vi ferdige med det. Han ble ikke sint, bare litt oppgitt! Så jeg ville fortalt han at du hadde lest meldingen hans, spurt hva det var. For hvis du skal gå rundt å tenke på hva han eventuelt kan ha gjort vil du bare bli i veldig dårlig humør, og veldig usikker! klem :enig_animasjon: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 20. april 2003 #23 Del Skrevet 20. april 2003 Enig med skribenten over meg, bli ferdig med saken og spør ham på en rolig måte. Når du nå engang har snoka, kan du like godt innrømme at du falt for fristelsen i et svakt øyeblikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bridget Skrevet 20. april 2003 #24 Del Skrevet 20. april 2003 Da det holdt på å rakne for meg og min eks fikk jeg følelse av at han løy så det rant av han. Jeg ba han gjentatte ganger om å legge kortene på bordet uten å få noe vettugt svar. Jeg orket ikke det der mer og sjekka telefon, mail ++ Mine mistanker ble bekreftet. Jeg sa noenlunde som følger: Nå kan du slutte å lyve og jeg kan slutte å late som jeg ikke vet at du lyver. Jeg beklager virkelig, men jeg har snoket i dine saker og funnet ut... Konfronter han med det! Folk som ikke snakker sant er ikke noe å samle på - du er verdt mer! Er du redd han skal avbryte deg og kjefte så skriv et brev og be han lese det mens du er der og prat etterpå - da får du frem det du vil si uten å bli avbrutt. Nei, man skal ikke snoke i andre sine saker, men når man får servert løgn etter løgn etter løgn så er det jo eneste måten å få vite sannheten på, dessverre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 20. april 2003 #25 Del Skrevet 20. april 2003 Men vet mna at man får servert løgn på løgn, da burde jo forholdet være klart til å avslutte, ikke sant? Å sjekke mobilen hans, og så gå å fundere på det i en måned etterpå, det er ikek sunn oppførsel, for ditt eget sinn. Snakk med ham! (og, sjekk nå ikke mobil/mail til folk sånn uten videre, med mindre du er klar til å avslutte forholdet, er nå min mening....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Athena Skrevet 21. april 2003 #26 Del Skrevet 21. april 2003 Jeg er så forbanna på mobiler og meldinger at du aner ikke... LA mobilen hans være i fred!!!! Seriøst... jeg har klart å ødelegge et forhold pga. sjalusi med en mobil som bunnet i NADA!!! Problemet er at ting kan mistolkes osv... men selvfølgelig etter hva du sier aner man ugler i mosen.. Mobilen har derfor blitt like personlig som en dagbok... la andres mobil være i fred!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colargol Skrevet 22. april 2003 #27 Del Skrevet 22. april 2003 Jeg synes det verden begynner å bli litt snodig! Tidligere, -før mobil, internett og andre skumle tekniske greier var vi vel like nysgjerrige,men vi hadde ikke de samme mulighetene! Det er en lov som sier at man ikke skal åpne eller lese brev som er adressert til andre, dette burde kanskje også gjelde disse elektroniske "brevene" vi har i dag? En mobil tlf. eller en mail kan nok virke mer ufarlig enn å faktisk åpne et brev, og man kan unngå å bli oppdaget. Men, de er likefullt private og jeg for min del får ikke bare mail og mld. fra venner. Det kommer ting fra banken og legen min som jeg ser på som veldig privat, jeg forteller jo mine nærmeste om det meste, men det er jo endel som jeg vil holde for meg selv også! Noen meninger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bridget Skrevet 22. april 2003 #28 Del Skrevet 22. april 2003 Hei Hypsnos! Såvidt jeg vet gjelder de samme lovene for mail, SMS++ som for brev. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wondergirl Skrevet 22. april 2003 #29 Del Skrevet 22. april 2003 Sa du ikke at du hadde hatt en mistanke om at noe hadde skjedd, og at det var derfor du sjekket mobilen hans? Hvorfor hadde du mistanke? Kanskje du kan bruke det som gjorde at du fikk den mistanken til å konfrontere ham? Og hvis du er riktig snedig, kan du etter hvert prøve deg med "ja, hvis du ikke har noe å skjule, så kan jeg vel få se at du ikke tekster med henne, f.eks"... Ja, det er et skittent triks, men han spiller ikke med åpne kort han heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atmi Skrevet 23. april 2003 #30 Del Skrevet 23. april 2003 Sa du ikke at du hadde hatt en mistanke om at noe hadde skjedd' date=' og at det var derfor du sjekket mobilen hans? Hvorfor hadde du mistanke? Kanskje du kan bruke det som gjorde at du fikk den mistanken til å konfrontere ham? Og hvis du er riktig snedig, kan du etter hvert prøve deg med "ja, hvis du ikke har noe å skjule, så kan jeg vel få se at du ikke tekster med henne, f.eks"... Ja, det er et skittent triks, men han spiller ikke med åpne kort han heller.[/quote'] Nei vet du hva??? Sånn kan man bare ikke oppføre seg. Det går ikke an, hun har ikke noe bevis engang. Hun bare mistenker. Tenk om det bare er sjalusi som ligger til grunn. Hvordan klarer dere å tenke slik? Eiger dere ikke moral eller respekt for sannhet og andre mennesker? Vi kan ikke drive å manipulere og lure - det er ikke riktig. Og det er egoistisk og fører ikke noe godt med seg. UFF... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå