Gå til innhold

Mobilen hans...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Snakker lite om kjæresten min sine ekser - da jeg ser det unødvendig, men jeg vet navnet på noen få av de.

Kom til å sjekke mobilen hans en dag, for første gang. Da hadde han noen mld lagret fra et tlf nummer som var hans eks sitt. Stod bl.a. noe om at åååååh det var så deilig o.l.

Fikk en dårlig følelse.. Han har sagt han ikke har kontakt med eks damene..

Er det grunn til å bli urolig? Jeg har ikke sagt det til han. Burde jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

var de meldingene fra tiden før du ble sammen med ham eller etter? var de fra etter at dere ble sammen må du jule ham opp og hvis han bevarte dem fra tiden før dere ble sammen er han en dust og kjeft på ham for det.

mvh

kjærlighetseksperten lisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Meldingene var fra den siste måneden.. vi har vært sammen 1år.

De var også fra forskjellige dager..

Kan jo hende at det som var "deilig" skjedde da de var sammen.. tror egentlig det. Men alikevel!?

Han burde sagt noe til meg uansett, mener jeg.

Noen synspunkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Atter en god grunn til å la kjærestens mobil være KJÆRESTENS mobil? Kunne ikke falt meg inn å sjekke sambos mobil (enda jeg vet at han har null kontakt med sine ekser, bortsett fra i sommer da han var på ferst sammen emd ti av dem (barneskole-gjenforening) Det utgjorde 10 av totalt 11 ekser han har, og jeg engster meg lite for dette.

Ja, hvordan du takler det avhenger litt av deres forhold. Hvordan vil han reagere på at du har sniktittet på mobilen hans da?

Men du får vel ikke fred i sjelen før du innrømmer hva du har gjort, og hva du oppdaget. Vi får satse på at det er noe "ufarlig".

Lykke til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vet at jeg ikke burde kikket, har aldri gjort det før.. men angrer ikke på at jeg gjorde det. Ble litt skuffet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zalomine

du får jo bare konfrontere ham med det da. Du har vel ikke noe valg, har du det da? Når du ikke angrer, så kan jeg neppe se at du bare skal overse dette og glemme det? Du får nok ta en alvorspart med ham.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan også ha fått en sms fra eksen - hvor hun har lurt på ett eller annet, også har hun f.eks fortalt om noe annet - ferie, el.lign. Hvem vet, mest sannsynlig det - ellers ville han vel slettet slike farlige smser... :D

Dvs. om han hadde noe å skjule...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til å sjekke mobilen hans en dag

Hvordan "kommer man til" å sjekke mobilen til noen????

Jeg synes du skal ligge unna kjæresten dins private saker.

Selvsagt skjønner jeg at du nå har en dårlig fordi du leste noe som kan tyde på at kjæresten din kanskje har noe på gang med x-en.

Du blir neppe kvitt den dårlige følelsen før du har konfrontert ham og funnet ut hva det dreier seg om. Men vær forberedt på at han blir forbannet (med god grunn) fordi du har snoket i sakene hans!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Lula klarte her å formulere det jeg har prøvd å si...

Ja, du må nok konfrontere ham med det. Men tenk deg om, ville du likt at han snoket i tingene dine? leste på mobilen din, kanskje dagboka di? Man snoker ikke i andre folks ting. Det viser jo egentlig at du ikke stoler på ham.

Jeg stoler 100% på min samboer. Har anledning til å "sjekke" mobilen hans mange ganger hver eneste dag, men det faller meg ikke inn å gjøre det. Jo, jeg leser meldingene hans når han sier "hvem var det fra da? Les den til meg", med armene dypt nede i oppvasken eller noe slikt. (Vel, det skjer ikke ofte. Første gangen jeg gjorde det var vi nettopp blitt sammen, han hadde sendt melding til en kamerat om dette med at han hadde fått dame, ja de ble litt spm om det var "hun som var de når han var på besøk", og det var det jo. Men da jeg leste den neste også (ja, fortsatt ba han meg om å lese den, for han var opptatt med ett eller annet, antakelig bare å finne sjokolade, krabbe under dyna, eller noe slikt) men i alle fall var språkbruken av en slik sort at jeg kom til at dette ikke var ment for mine øyne (vel, spørsmålet kan med pener ord formuleres som om han hadde fått seg noe enda :P) I alle fall.... mobilmeldinger på andres telefoner bør ikke leses uten at vedkommende er tilstede og kan forklare sammenhengen.

Jeg håper du har lært, men det tviler jeg på, når du sier at du ikke engang angrer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Jeg ante ugler/ny jente i mosen hos min ekle ex, leste derfor mailen hans, var virkelig helt desperat. Og min mistanke ble bekreftet.

Hvordan konfrontere han med det? Jeg prøvde å skule min "synd" men han skjønte raskt hvor infoen kom fra. Da var det umulig å konsentrere diskusjonen om hvem som var slem rundt ham. Uansett hva jeg sa om utroskap fikk jeg "men du leste min mail-FY" i fjeset tilbake.

Lærte meg en skikkelig lekse. ALDRI lese noe som tilhører andre. Du kan få vite ting du ikke ønsker å vite, og om nødvendig får du vite det til slutt uansett.

(Lærte for øvrig den samme leksen (ikke godt nok tydeligvis... :oops: ) på skolen da vi hadde en utvekslingselev boende i 2 uker. Hun ville aldri si alderen sin, var mellom 16 og 20 tippet vi. Jeg slo opp i almanakken hennes for å titte. Den brukte hun som dagbok, og der stod det at hun ikke kunne fordra meg eller min familie... Vi likte imidlertid henne og gjorde mye hyggelig for henne. Da var det vanskelig å gå rundt å late som ingenting resten av oppholdet...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

HEi igjen. Er enig i at jeg ikke burde "snoke" i mobilen hans.. men det var faktisk en grunn til at jeg gjorde det.. Hadde en misstanke, og den ble bekreftet. På en måte synes jeg at jeg fortjente å vite det, når han er feig nok til å ikke fortelle slik selv! Hadde jeg plutselig fått sms av en eks som jeg ikke har kontakt med, hadde jeg følgelig delt det med kjæresten min - uansett innhold.

Det var kun de 5 sms-ene fra henne på mobilen hans. Tydeligvis hadde han slettet alt annet, men valgt å beholde de. Hvorfor lurer jeg? Innholdet i de andre sms-ene gav preg av "flørting" på en måte..

Dette er ca 1,5mnd siden, men jeg har enda ikke klart å "glemme" det helt.

Stoler på han, men ble skuffet når jeg oppdaget dette :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zalomine

Du klarer nok neppe å "glemme" dette før du snakker med ham om det.

Beklager, men har du først tatt det ene steget, så må du antakelig ta det andre også. Dette som går og gnager på deg innvendig kan ødelegge forholdet langt mer enn hva nå enn som ligger bak disse tekstmeldingene, er jeg redd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg - har en venn som gjorde det samme som deg og idag er han skilt. Han hadde en mistanke om at noe var på gang - og det stemte - han følte seg litt råtten da han gjorde det - men var sjeleglad i ettertid.

Kunne ikke falle meg inn å kritisere folk for å lese andre sine private meldinger - ingen av oss vet hvordan vi selv hadde reagert og hva vi hadde gjort dersom vi hadde hatt en aldri så liten mistanke om at vi var i ferd med å bli bedratt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hadde jeg hatt mistanke om typen min hadde dreve på med noe som jeg ikke likte så hadde jeg også sjekka mobilen!!

Herregud! ligger det en melding innpå om at "åhh..det var så deilig!" så er det jo bra at hun gjorde det! (leste meldingen)

Får tydligvis ikke så mye ut av mannfolka... :kjempesinna: :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville nok kanskje blitt engstelig ja. Og ettersom du føler det nødvendig å sjekke mobilen hans i utgangspunktet - noe jeg ser som aldeles forkastelig - tenker jeg at det i hvert fall er grunn til engstelse.

Syns du skal legge korta på bordet jeg. Her er tydelig skjulte ting og manipulering i hvert fall fra din side, og da kan det like gjerne være samme fra hans side. Tenker du kanskje ikke ville sjekket mobilen om du ikke følte grunn til det. Det blir som en vonn sirkel det derre. Det kan jo være hun fortalte om noe annet som var deilig. Kanskje hun har funnet seg en ny mann som er deilig?

Du sier du stoler på ham, men ble lei deg av dette? Han sier der ikke er noe og du sier du stoler på ham. Hvorfor sjekker du da mobilen hans, og hvorfor blir du lei deg av dette dersom du stoler på ham. Og hvordan kan du stole på ham dersom du har mistanke om at han driver med andre damer?

Sorry - her tror jeg der er flere som må gå inn i seg selv og være ærlige. Ikke tro - men vit. Det går an å spørre et klart spørsmål. Det går også an å si "jeg har sett på mobilen din blabla" det syns jeg du skal gjøre. Ellers blir det bare rot og hele forholdet er garantert ødelagt hvis dere gjemmer vekk slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo folk som hyrer privatdetektiver ved sterk mistanke om utroskap - jeg kan forstå at å sjekke mobilen blir et første steg. Særlig om han holder den for seg selv, alltid passer på den, skrur den av når den ligger på bordet, - ikke kommenterer sms, har på lydløs - og dette er en vane.

(Selv har jeg som regel på lydløs, den er mye avskrudd også - vil ikke være tilgjengelig hele tiden, men jeg låner den til sambo dersom hans er flatt for strøm og han skal avgårde etc.)

Men at noen er så dumme å ikke slette sms som er "farlig" - det skjønner jeg ikke ... Ikke skjønner jeg hvorfor de ikke kan være ærlige i stedet for å gå bak ryggen på et annet menneske heller. Men noen er jo seg selv nok... og da gjelder det å gardere seg for å ha det best mulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det er greit å hyre privat dektektiver heller jeg. Er forholdet så dårlig er det like godt å bare avslutte uansett. Det hadde vært noe annet om det dreide seg om vold. Men det gjør det ikke. Det er totalt overgrep og spionere på våre nermeste. Jeg ønsker ikke å bli spionert på selv, og ønker derfor ikke at andre skal spionere på meg. Forøvrig er min mobil så lite hemmelig at den kan godt gå på utlån - men det er MEG som velger det, ingen andre.

Helt forkastelig. Jeg er selv blitt offer for sjalu kvinner som leste mine høyst personlige mailer. Ingen unnskylding. Jeg driver ikke å har forhold til menn som er opptatt - om en annen kvinne velger å tro det fordi at hun er usikker på seg selv, er det faktisk ikke mitt problem. Hun gjør ikke bare overgrep mot mannen sin men også overfor vedkommende som har sent ham meldingene. Det er som post - det er privat - og man skal respektere andres privatliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...