Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en sånn person som alltid mister følelser. Etter 1 år når forelskelsen har lagt seg, blir jeg lei og mister følelsene. og gjør det slutt. 4 forhold har endt på denne måten.

Nå har jeg møtt mannen i mitt liv, og jeg vil ikke at dette skal skje denne gangen. Han er alt jeg kan ønske meg i en mann, og jeg har aldri vært så forelska som jeg var med han her. i tillegg har vi det morsomt sammen, bare vi 2, og kan snakke i timesvis. så dette her har jeg skikkelig lyst til å satse på. vi har nå vært sammen i 1 år, og flyttet sammen. Alt har vært bare stas, frem til nå... jeg er der igjen, på vei til å miste følelser. sexlysten er dalende, jeg begynner å trekke meg unna når han skal kysse meg, har ikke lyst. behovet for intimitet og kos med han er mindre. Og dette er seriøst mot min vilje!! Men det er sånn som alltid skjer med meg. Men nå skal jeg ta tak i det på et tidlig stadie, for denne gangen vil jeg at det skal vare! vi krangler sjelden, jeg irriterer meg lite over han. neste steg på "miste-følelser-skalaen min" pleier å være at jeg begynner å irritere meg...

Jeg forstår jo at forelskelsen legger seg en periode, og at man ikke går rundt og er stormforelska hele tiden. men jeg snakker om å totalt miste følelser uansett hvor bra gutten er .... så hjelp meg vær så snill. hva bør jeg gjøre for å blåse liv i mine egne følelser igjen? vi har det så fint på alle områder, men det begynner kanskje å ligne litt på vennskap... alle råd mottas med takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å gå til en psykolog?? Er det noe i deg som gjør at du ikke klarer å ha gode relasjoner over tid? Jeg aner ikke, bare kaster ut en ball siden du spør på nytt. Ellers er det vel kanskje greit å sette opp en liste over hva du faktisk falt for? Er de tingene der fremdeles, setter du fortsatt pris på de? Ellers går jo livet opp og ned, akkurat nå føler jeg som deg, jeg føler at min samboer overhodet ikke viser at han setter pris på meg. Det være seg et kort, en blomst, noe som viser at han er glad i meg. Han sier det men jeg er nok også storforlangende og vil ha mer av han, men jeg vet ikke om han er i stand til det.

Du sier sexlysten er dalende, vel det er jo naturlig når den første forelskelsesrusen har lagt seg, har du stått lenge nok i et forhold til at det har fått muligheten til å stabilisere seg? Etthvert forhold (vil jeg anta) starter jo som en rakett som bare stiger og stiger til himmels, men en dag må den nødvendigvis dale noe, eller finne sin plass, har du vært lenge nok i et forhold til å ha opplevd dette. Hva gjør du selv for å holde liv i forholdet, hva med å overraske han med en opplevelse, massasje, nytt undertøy, en god middag...

Mange muligheter og jeg ønsker lykke til.

Skrevet

Vi er like, TS. Jeg har alltid mistet følesene for kjæresten, og gått. Nå er jeg sammen med Mannen med stor M, og jeg vil for alt her i verden ikke miste følelsene for han også.. Nå er jeg riktignok litt deprimert for tida, og jeg er derfor ikke sikker på om jeg har begynt å bli litt lei av han eller om det er depresjonen - og jeg er livredd! han er alt jeg kan ønske meg, og litt til, vi har kjøpt leilighet sammen, planlegger bryllupet..

Jeg har aldri funnet ut hva som gjør at jeg blir lei og mister følelsene, så kan ikke hjelpe med den biten. Men når jeg merker at jeg blir litt "kald", blir irritert, ikke har lyst på så mye sex/kos, så tar jeg meg sammen, tenker positive tanker, prøver å kose/ha sex o.l. Dette funker for meg foreløbig. I ett tidligere forhold ble det imidlertid så ille at jeg følte total avsky for kjæresten, klarte ikke kontakt og ble sint av å bare se på han. Huff.. Det var helt forferdelig og jeg håper det ikke skjer igjen.

• Liker 1
Gjest Gjest_Trådstarteren_*
Skrevet
Vi er like, TS. Jeg har alltid mistet følesene for kjæresten, og gått. Nå er jeg sammen med Mannen med stor M, og jeg vil for alt her i verden ikke miste følelsene for han også.. Nå er jeg riktignok litt deprimert for tida, og jeg er derfor ikke sikker på om jeg har begynt å bli litt lei av han eller om det er depresjonen - og jeg er livredd! han er alt jeg kan ønske meg, og litt til, vi har kjøpt leilighet sammen, planlegger bryllupet..

Jeg har aldri funnet ut hva som gjør at jeg blir lei og mister følelsene, så kan ikke hjelpe med den biten. Men når jeg merker at jeg blir litt "kald", blir irritert, ikke har lyst på så mye sex/kos, så tar jeg meg sammen, tenker positive tanker, prøver å kose/ha sex o.l. Dette funker for meg foreløbig. I ett tidligere forhold ble det imidlertid så ille at jeg følte total avsky for kjæresten, klarte ikke kontakt og ble sint av å bare se på han. Huff.. Det var helt forferdelig og jeg håper det ikke skjer igjen.

Dette høres ut som meg ja... HUFF :( man ender jo opp alene hvis man fortsetter i samme sporet. Og når man faktisk føler man har funnet den rette. For noe dritt.

Frk Johansen, det lengste forholdet jeg har hatt varte i 3 år. men det var bare det første året jeg virkelig følte det gikk bra, og at jeg var sikker. de 2 siste årene var mye preget av tvil og frustrasjon og manglende følelser fra min side.

Skrevet

Slenger meg på her jeg også... Er faktisk midt i dn "dalende" perioden nå...for 5 gang...Tar 1 år, så går jeg lei...Nå er jeg i sammen med den snilleste og mest romantiske mann jeg noen gang har møtt, og i tillegg har vi virkelig bra sex og har det gøy i sammen, men det har det vært lite av i det siste.. Jeg prøver å skjerpe meg, og ikke tenke negativt, prøve å ta vare på ham så godt jeg kan!:) Så får satse på det beste..

Lykke til folkens!:)

Skrevet
Jeg er en sånn person som alltid mister følelser. Etter 1 år når forelskelsen har lagt seg, blir jeg lei og mister følelsene. og gjør det slutt. 4 forhold har endt på denne måten.

Nå har jeg møtt mannen i mitt liv, og jeg vil ikke at dette skal skje denne gangen. Han er alt jeg kan ønske meg i en mann, og jeg har aldri vært så forelska som jeg var med han her. i tillegg har vi det morsomt sammen, bare vi 2, og kan snakke i timesvis. så dette her har jeg skikkelig lyst til å satse på. vi har nå vært sammen i 1 år, og flyttet sammen. Alt har vært bare stas, frem til nå... jeg er der igjen, på vei til å miste følelser. sexlysten er dalende, jeg begynner å trekke meg unna når han skal kysse meg, har ikke lyst. behovet for intimitet og kos med han er mindre. Og dette er seriøst mot min vilje!! Men det er sånn som alltid skjer med meg. Men nå skal jeg ta tak i det på et tidlig stadie, for denne gangen vil jeg at det skal vare! vi krangler sjelden, jeg irriterer meg lite over han. neste steg på "miste-følelser-skalaen min" pleier å være at jeg begynner å irritere meg...

Jeg forstår jo at forelskelsen legger seg en periode, og at man ikke går rundt og er stormforelska hele tiden. men jeg snakker om å totalt miste følelser uansett hvor bra gutten er .... så hjelp meg vær så snill. hva bør jeg gjøre for å blåse liv i mine egne følelser igjen? vi har det så fint på alle områder, men det begynner kanskje å ligne litt på vennskap... alle råd mottas med takk.

Forelskelse varer aldri evig... Men at du elsker noen, kan vare... Kanskje du ikke er nok glad i de du har funnet deg. Ellers har vell det noe med deg selv og gjøre!

Psykolog er faktisk en god ting:)

Skrevet

Hvis du hele tiden penser inn på det samme sporet, der følelsene dine forsvinner - til og med mot din egen vilje, så vil jeg anbefale deg å søke terapi. Dette sier jeg i beste mening. Kanskje er det en underliggende grunn du rett og slett ikke er klar over selv.

Eventuelt kan du jo prøve å bli mer bevisst på små ting i hverdagen som gir litt mer "futt" i forholdet. Det finnes mange slike tråder her inne, som gir deg eksempler på dette.

Men du må nok helst gå dypt inn i deg selv, og det trenger man gjerne litt hjelp til. Hvis dette virkelig er mannen du ønsker å dele livet ditt med, så antar jeg du er villig til å forsøke det meste for å ikke oppleve at følelsene "forsvinner" nok en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...