Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sammen med kjæresten min i over et år nå. Vi har det veldig fint sammen, men det må selvfølgelig være et men...

Han har en venninne - eks, eller hva man skal kalle det. De har aldri vært offesielt sammen, men han omtaler henne som en eks. Hadde et seksuelt forhold av og på ganske lenge, hadde andre innimellom. Hun bor nå i utlandet, har gjort det en stund. Han har ikke fortalt henne om meg, selv om vi har vært samboere i et år...

Det jeg ikke liker er typen kontakt de har. Ikke så ofte, men når de har kontakt er det bare sånn om hvor enormt de savner hverandre, at de er glad i hverandre, nuss, suss, komplimenter osv. Jeg liker det ikke! Snakket sammen i vinter om at jeg ikke liker at han skriver nuss, suss, kyss osv til andre (og da spesielt ikke ekser) fordi jeg mener at å kysse noen andre er å gå over grensen, så hvorfor i alle dager skal man da skrive det til noen andre. Jeg mener det er en av tingene som skal være spesielt mellom oss to som er i et forhold, man skal ikke drive å ha samme type forhold med alle vennene sine...

Virker som han ikke er helt over henne, og jeg er jo selvfølgelig klar over at man ikke kan gjøre noe med følelsene sine. MEN når man er i et forhold mener jeg at man må respektere partneren sin nok til å ikke fyre oppunder andre flammer. Selvfølgelig vil det holde seg i live hvis man gir det ny næring hele tiden. Jeg ville aldri i verden drømt om å gjøre noe sånt mot en jeg er glad i, derfor svir det veldig at han gjør det.

Skjønner jo at det er stor forskjell på hva vi føler for hverandre, men vet at han er glad i meg. Skulle bare ønske han kunne respektere meg nok til å ta hensyn til mine følelser. Hadde vært deilig å slippe å være redd hver gang han sitter på msn osv. Er jo ikke så morsomt å vite at han har den typen kontakt med andre jenter...

Uff, ble litt usammenhengende det her, men måtte få det ut. Kan ikke snakke med han om det igjen, han beskylder meg sikkert bare for å være sjalu da. Er jo egentlig det jeg er litt da. Vil ikke at han skal drive å, som han selv sier, tenke masse på andre, og gi dem komplimenter og underskrive med kyss...

Dette får meg til å føle meg utrolig lite verdt, at det liksom ikke går ann å like meg godt nok til å kunne holde seg til bare meg. Må liksom ha andre i tillegg for å fylle ut det jeg ikke har eller noe.

Må bare si at det ikke dreier seg om noe fysisk, men det gjør det jo egentlig ikke noe bedre. Gruer meg veldig til hun kommer tilbake til Norge og han skal møte henne. Har sagt han vil dra alene første gangen (ikke rart siden han ikke engang vil fortelle at han har kjæreste/samboer) og da er jeg veldig redd han kommer til å kysse/nusse henne når de møtes. Hvis det skulle skje og jeg finner det ut klarer jeg ikke å fortsette i forholdet. Er det jeg frykter mest, at jeg ikke skal orke mer. De fleste dagene er veldig fine, men så har jeg perioder jeg føler meg lite verdt igjen, bare fordi han driver på sånn. Jeg er fryktelig glad i han, elsker han kanskje til og med (selv om jeg ikke er helt sikker på den der lenger). Vi snakker masse om at vi skal være sammen resten av livet osv, like mye han som jeg som planlegger, så han er jo glad i meg...

Skulle bare virkelig ønske jeg kunne vært bra nok for han!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår deg veldig godt! Eg ville ha følt det på akkurat same måten. Synst godt kjæresten din kan respektera deg, å slutta å ha ein sånn type kontakt med denne eksen!

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Huff dette hadde jeg ikke likt selv, at han hadde skrevet slikt til andre kvinner! Og da spesielt ikke damer han hadde vært sexuallt sammen med før!!

Og hvorfor sier han ikke at han har dame? Det lyder iallefall veldig rart ut.. Skjønner godt at du reagerer jeg da

Skrevet

Litt godt at det ikke bare er jeg som er rar da. Det verste med det er at vi snakket om det og han sa han skulle slutte å ha kontakt på den måten. Så han går over en grense han vet er viktig for meg og som vi da satt sammen :(

Gjest Mysticgirl
Skrevet (endret)

Dette må du ikke finne deg i! Han bør respektere dine grenser. Og han bør ta hensyn til deg når du blir lei deg og ulykkelig av det han gjør. Og er det bare en bagatell eller flørting som ikke betyr noe så må han slutte med det! Det skader jo forholdet deres og det er jo det viktigste. Så får han se hva han setter høyest. Å ikke såre deg eller å gi andre damer som han har hatt sexuelle ting med før komplimenter og sårer deg

Endret av Mysticgirl
Skrevet
Forstår deg veldig godt! Eg ville ha følt det på akkurat same måten. Synst godt kjæresten din kan respektera deg, å slutta å ha ein sånn type kontakt med denne eksen!

Helt enig!

Skrevet

Jeg får vel manne meg opp og ta det opp igjen :s Orker ikke at det skal fortsett sånn her heller. Dessuten gjør det at jeg får så mange rare tanker.. Har sett bilder av henne, så driver å sammenligner meg med hvordan hun ser ut... Hun er heldigvis ike pen, må nesten kalle henne mindre pen (men vet at han går etter personligheten) En annen ting er at hun er VELDIG tynn.. Han er ganske opptatt av kropp og er redd for å bli feit. Det at hun er så tynn gjør at jeg føler han kanskje ville foretrukket kroppen hennes også.. Uff! Liker ikke å tenke sånn, vet jo at han er veldig glad i meg og det vi har sammen, men klarer ikke å la være å bli usikker på meg selv. Skulle ønske han likte meg godt nok til å ikke tenke så mye på andre... Kanskje jeg skal ønske meg det til jul :)

Skrevet
Jeg får vel manne meg opp og ta det opp igjen :s Orker ikke at det skal fortsett sånn her heller. Dessuten gjør det at jeg får så mange rare tanker.. Har sett bilder av henne, så driver å sammenligner meg med hvordan hun ser ut... Hun er heldigvis ike pen, må nesten kalle henne mindre pen (men vet at han går etter personligheten) En annen ting er at hun er VELDIG tynn.. Han er ganske opptatt av kropp og er redd for å bli feit. Det at hun er så tynn gjør at jeg føler han kanskje ville foretrukket kroppen hennes også.. Uff! Liker ikke å tenke sånn, vet jo at han er veldig glad i meg og det vi har sammen, men klarer ikke å la være å bli usikker på meg selv. Skulle ønske han likte meg godt nok til å ikke tenke så mye på andre... Kanskje jeg skal ønske meg det til jul :)

Lykke til, håper du får "julegaven" du ønsker deg. :klemmer:

Skrevet

Ueeeee.... blir nesten redd når jeg leser hva du skriver. Du skjønner det at mens jeg leste, så tenkte jeg: "Jeg MÅ spørre trådstarter om han har fortalt til venninnen at dere er sammen, for jeg er SIKKER på at venninnen ikke vet noe". Og når jeg leser lenger ned, blir jeg mest lei meg for at dette faktisk stemmer.

Jeg har nesten vært i samme situasjon. Men da som denne venninnen. Forskjellen er at det ikke var noe fysisk med meg og min venn. Jeg visste bare at han fantaserte om det, for han sendte meg stadig vekk litt "hete" meldinger som jeg slavisk overså og aldri responderte på. Og han avsluttet alltid med klem og kyss. Sjokket mitt ble temmelig stort da jeg fikk vite via ei felles venninne av meg at han hadde fått samboer! Og fremdeles kunne det komme meldinger med klem og kyss (han visste ikke at jeg visste om samboeren). Det irriterte meg noe grenseløst at han kunne være så respektløs mot henne. Og det viste seg at han med vilje ikke hadde sagt noe til meg om samboeren, for da var han i hvertfall sikker på å aldri få sjans på meg... skjønner? Det at hun venninnen ikke vet om deg er en bevisst "greie" fra hans side. Det er varseltegn nummer en.

Det første du bør og skal gjøre er å la denne venninnen vite at dere er sammen. Basta! Eller at du krever dette av kjæresten din (at han forteller det) med den risk at han lyver om at han skal eller har fortalt det. Varseltegn nummer to er det at du ikke får bli med når de møtes. Jeg synes faktisk at alt sammen er hårreisende.

Slik som han jeg forteller om fikk til og med et barn. Enda agerer han som en kompis mot meg og sender meldinger i hytt og pine. De gangene jeg treffer på han, så later han som han bor alene. Jeg hadde ikke villet tatt i han med ildtang engang. Og det er nok derfor han klemser og kysser på meldinger. Netopp fordi han ikke har fått meg (og tror at jeg ikke vet noe som helst). Og det er akkurat det hun venninnen til kompisen din kanskje ikke vil heller (Ta i kjæresten din med ildang). Du må huske på at de ikke var ordentlig sammen, så han er tydeligvis ikke mentalt ferdig med henne. Og vil derfor "sikre" seg litt. Han tror kanskje at han ødelegger alt hvis hun får vite om deg. Du bør så absolutt ikke finne deg i dette! :nei: Jeg synes det er ufattelig respektløst mot deg.

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir helt .. paff.

Dette er så langt over streken for hva jeg ville ha akseptert i mitt forhold. Det er respektløst og hører ikke hjemme noensteds.

Sett ned foten! :kjempesinna::frustrert:

Gjest Golden Girl
Skrevet

Jeg hadde IKKE akseptert dette. Det minste han boer gjoer er aa fortelle henne at han er sammen med deg naa. Herregud, skal han bare dumpe deg naar hun kommer tilbake og bare ha det goey med deg imens? Hoeres nesten saann ut.

Her maa du sette ned foten, ja!

Lykke til kjaere deg.

:troest:

• Liker 1
Gjest Radiohead
Skrevet

Jeg har litt vanskelig for å kritisere denne typen, for om han var annerledes, ville han nok ikke hatt sjans på deg. Hvem ønsker å ha de som er lette å oppnå?

Skrevet

Trådstarter her.. Skjønte ikke helt hva Radiohead mente. At jeg er lett å oppnå? Jeg har da ikke sagt noenting om hva som har skjedd før vi ble sammen, altså hvor lett jeg er å få..?

Tror ikke jeg kan si til henne at han har kjæreste, har jo aldri hilst på henne, og hun vet jo ikke at jeg eksisterer.

De skriver ikke noe seksuelt, kun at de savner hverandre masse, og avslutter med nuss, suss eller kyss eller noe lignende..

Tror heller ikke han har meg som trøst til hun kommer hjem, men skjønner ikke hvorfor i all verden han må ha den typen kontakt med henne. Med de andre eksene har han bare vanlig "venne-kontakt"

Skrevet

Er selv mann. Nå skal jeg si deg et par ting:

- Det han driver med er helt uakseptabelt. Det burde han vite. Jeg kan ikke komme på noen gutter\menn i min omgangskrets som ville gjort noe slikt.

Det er:

a)respektløst,

b)etter min mening over grensen ift. hva man skal tillate seg med andre personer når en er i et forhold

Hvis situasjonen hadde vært snudd rundt ville han enten vært rasende eller forlatt deg for lengst. Menn er generelt meget sjalu og jeg tror neppe jeg ville tolerert halvparten av det din mann gjør mot deg fra min jente. Jeg fortjener bedre og det gjør du også uansett hva du måtte tro.

Han vet hvordan han ville hatet situasjonen om den var snudd rundt, det er bare idiotisk at han skal utsette deg for det samme.

Hilsen mann

• Liker 1
Skrevet

Oi, var veldig rart å lese den tråden din, mye av det kunne jeg nemlig skrevet selv. Jeg har også vært sammen med min kjære i litt over et år, men vi har vært samboere fra første dag. (eller egentlig før vi ble kjærester:) ). Han drev også å underskrev med kyss o.l. til venninner, kalte dem sexy osv. Vi snakket om det og han lovte meg å slutte. Dette regner jeg da også med at han har gjort :)

Men det blir enda rarere... Han har også en venninne i utlandet som han har hatt veldig sterke følelser for, og hatt en type forhold til. Han har derimot sluttet å ha den typen kontakt med henne, vet faktisk ikke om de har noe særlig kontakt lenger. Vet ihvertfall at han er for glad i meg til å skulle la et tidligere forhold ødelegge for oss...

Så det som er forskjellen her er at han respekterte meg når jeg sa ifra om ting han gjorde som ble helt feil for meg når vi er i et forhold. Hvis ikke ville ikke forholdet vårt vært det det er i dag... Du må sette ned foten og kreve at han skal respektere deg og dine følelser, ikke la han behandle deg så dårlig. Syns det er utrolig at det går ann å gjøre det og samtidig hevde å være veldig glad i deg :s

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvordan går det med denne saken? Har du sagt ifra til venninnen til kjæresten din? Eller fått snakket ordentlig med han?

Skrevet

Huff dette var kjedelig å lese

jeg håper kjæresten din tar til vettet

du må iallefall si klart ifra til han at dette er helt uakseptabel opførsel!

Klem fra Kalorina

Skrevet

Kjære gjest, ville gjerne lese alt du skrev, men det blir for mye på en gang. Plis lag litt plass mellom linjene, ta deg god plass, orker bare ikke starte å lese på det en gang...

• Liker 1
Skrevet

Gjest?

Hvordan går det med dette?

Har du fått løst opp problemet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...