Gå til innhold

Julegave til 8 mnd gammel jente

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei venninne av meg har ei jente på 8 mnd og jeg vil gjerne gi en liten oppmerksomhet til henne i julegave. Men jeg vet ikke helt hva jeg skal finne på. Det er jo alltids klær, men jenta har jo veldig mye klær fra før og jeg har egentlig mer lyst å kjøpe noe annet spennende som kanskje varer litt lengre.. Når begynner de f.eks å se i bøker osv?

Har dere noen forslag der ute? Jeg har ikke barn selv, så jeg jeg synes det er vanskelig å finne på noe som kan være nyttig å få for både for jenta og foreldrene i den alderen. Kan vel legge til at denne jenta såvidt har begynt å reise seg i sittestilling, men tror ikke det er noe krabbing ennå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bøker er helt supert;)

Har ei på 10, og ei på 2,5...

Gjerne sangbøker så mamma og pappa kan synge til barnet -eller med dem...

Den lille vår synger helt klokkerent, og elsker disse bøkene:)

Notabene har kjempefine bøker til 99,-, og i r har vi kjøpt mange av dem i julegave.

Skrevet

bøker med tykk perm er perfekt i den alderen!

Skrevet

Tusen takk for svar!

Får ta meg en tur ned til byen i morgen da og ser litt innom noen bokhandlerne =)

Skrevet

badeleker.

Ikke alle som bryr seg om bøker i den alderen foresten...

Skrevet

bøker med masse bilder er spennende...

det liker de aller fleste

Skrevet

Min lille gutt var veldig interessert i bl.a. klaffebøker fra han var 6mnd. Og elsker dem ennå!

Det viktigste er at bøkene er av tykk papp, og tåler både biting og bretting. (Er mye slitte bøker hos oss allerede! )

Bøker med lyd er også populært i den alderen. Men kanskje ikke like kult for foreldrene. (Hele sanger eller dyrelyder er det beste. )

Skrevet

Det går jo an å tenke framover også; barn trenger liksom ikke så mye i en alderen selv om forslagene her selvfølgelig er gode :) Jeg har av og til kjøpt bøker som passer for litt eldre barn, så får de spart seg opp et lite bibliotek. Eller leker som passer senere.

Skrevet

Hadde lyst til å kjøpe noe med klaffer, men de hadde ikke så bra utvalg i den butikken jeg handlet i, så jeg endte opp med å kjøpe ei pekebok med "katt", "hund", "bil" osv med medfølgende bilde. Kan godt være den er litt for avansert nå, men da har hun den til senere iallefall :) Eller så er det jo hard tykk papp, så den er vel god for de nyankomne tennene :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...