Gå til innhold

Om utseende - Har vi ingen riktige verdier lengre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt om denne hører hjemme her på Seksualitet, men...

Så et TV-program på TV-Norge i går kveld, om menneskers desperate kamp for å være hårløse. At kvinner har holdt på med hårfjerning og barbering til i lang tid, vet vi jo, men nå kommer mennene for fullt også!

Menn med hår på brystet, kjønnshår, hår på ryggen...alt er fy, æsj, kvalmt osv, det var menn som brukte 50-60000 kroner for å fjerne hår med laser osv, og som jevnlig barberte seg her og der. Dessuten så har jeg alltid syns at kvinner overdriver sin angst for å ha et hår "for mye" på kroppen.

En sarkastisk tanke slår meg, hvorfor er det forsatt det mest optimale å ha hår oppå hodet, slik at menn med tynt eller ikke hår f eks, tar transplantasjoner, kjøper diberse tupeer osv? Eller hvorfor barberer ikke kvinner hodehåret? icon_wink.gif

Samtidig så flommer det over av tilbud på ansiktløftinger, rynkefjerning.... og de psykiatriske klinikkene er stapp fulle av kvinner med spiseforstyrrelser? Alt sammen, fordi den eneste verdien i livet, er å se "bra ut". En annen viktig "verdi" er penger, posisjon, vellykket fasade.

Er det ikke snart på tide at vi stopper opp, og begynner å tenke litt over hva vi driver med? Som er så tarvelige, at "riktig" utseende er det eneste som virkelig teller?

Og at naturen har "gjort en så "dårlig" jobb, at vi må drive å forandre på den, uten at vi har noen skader, eller defekter fra fødselen av? Sett i et litt større perspektiv?

Skjønner dere idiotiet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Ja.

Og jeg som synes kjæresten min er dritsexy med masse hår, han kaller seg "the missing link" og vil ta det bort, men jeg sier *NEI* det er jo så sexy!!!!

Da gir han seg.

Grunnen var visst at når han var singel og skulle ha forskj. one night stands så rygget jentene og løp hjem ved synet av hans veldig hårete kropp.

Dumme jenter som ikke gjenkjenner et skikkelig mannfolk!!!!!!!

(ahrg, sint!!!)

Jeg skjønner hvor du vil hen Maverick. Man blir jo sprø i hodet av mindre kroppspress enn det som er der ute nå.

Jeg synes imidlertidig det er sexy med slank pen kropp, men ikke fettsugd/strammet opp med maskiner eller operasjoner.

Det er altfor lettvinte løsninger.

Skal man absolutt ha en penere kropp så kan dette gjøres helt gratis hjemme!!! (Med gammeldags spise-mindre og trimme-mer!)

12

Skrevet

Kom over en undersøkelse gjort blant menn og hvilken kvinnetype de fleste falt for - og du hildrande du: de aller, aller fleste vil ha en kvinne med former - gjerne mer enn for lite icon_biggrin.gif

Moteindustrien så langt har hovedsakelig bestått av homoseksuelle mannlige designere, som ønsker å se sine klær på en vandrende, androgyn stumtjener (str 36, uten pupper og gud forby! uten hofter)...og folk biter på! Modeller har til og med svelget bomull og vann for å stoppe sultfølelsen icon_rolleyes.gif

Og sånne Pamela-damer? en live Barbie ville ikke klart å fungere: hun ville hatt str 25 i sko, str airbag i BH og vært 45 cm rundt livet....hvordan i all verden skulle en slik skapning kunne bære frem et barn? Hun ville tippet forover uansett icon_lol.gif

En sunn kropp er det aller viktigste, enten det er litt for mye eller litt for lite. Slik som reklamen fungerer idag er det ikke rart man får et vrangsyn på hva som er sunt og pent - dessverre! Og når jeg hører om jenter som opererer brystene før de er ferdig utviklet blir jeg lei meg! Hvor er det blitt av barndommen og ungdommens uskyldige tid?

Skal ærlig innrømme at slik tenkte jeg ikke da jeg var purung..men ettersom årene har gått har jeg fått mer tiltro til meg selv, kroppen min, forstått hva de aller fleste menn vil ha - og lært å bruke mine positive sider når det er noe jeg vil ha icon_wink.gif

Å kalle meg selv fet fordi jeg har pupper, hofter, lår og en liten mage? Ryk og reis icon_razz.gif

Skrevet

Jeg gidder ikke å barbere og vokse til enhver tid. Synes at det er tull. Selvsagt fjerner jeg hår under armene og på leggene når jeg skal ha klær som er korte eller ermeløse. Bikinilinjen tar jeg om sommeren.

Men dette har gått for langt. Enkelte mener at det er uhygenisk å ha hår under armene (gjelder merkelig nok bare jenter). Så lenge man vasker seg og bruker deo kan vel ikke dette være uhygenisk?

Nei ta det med ro. Ta det håret dere ikke trives med og gi blaffen i all reklame og alles meninger om hår.

Jeg tenker i hvertfall ikke å bruke tusenvis på laser for å fjerne et hårstrå her og der. Vi har jo små hår over hele kroppen.

Skrevet

Helt enig i det dere alle sier; jeg synes også all denne fokuseringen på det ytre går alt for langt. Måtte nesten le, da den ene "laserkirurgen" sa at han møtte på menn som trodde det var unormalt å ha hår under armene.. icon_rolleyes.gif

Noe annet som er litt på sidelinjen kanskje: jeg og flere venniner snakket om dette for en liten stund siden; Vi får bare kjempe-turn-off på menn som DIGGER barbert nedentil. Vi er alle litt svake, og nok litt for tynne (ja vi blir påvirka av motebildet) og med barberte ***** føler vi alle som noen småjenter. Hva slags fyrer er det som egentlig tenner på oss, fordi vi ser ut som småjenter!! Fysj og fysj! Alle har for første gang snakket om dette, siden det er jo in å gjøre dette; det er nesten uhørt å ikke gjøre det (iallefall om du har onenightstands) Så å har flere av oss bestemt oss; ALDRI mer barbert!enig.gif12

Skrevet

Hår eller ikke hår...

Det er ihvertfall trist at det ikke skal være lov å eldes med verdighet.

Istedet skal de eldre (damene især) være løftet og strukket slik at de ikke har mimikk igjen i ansiktet.

Det finnes jo ikke noe flottere enn en skrukkete bestemor som har levd sitt liv og bærer preg av det. Våre bestemødre er kanskje siste generasjon av sitt slag. Om noen år sitter vi der og kan knapt snakke for huden er strukket så stramt.

Hrmf

Skrevet

Enig med deg Trudelutt.

(Ikke fullstendig enig ang. de øvrige innlegene om hår/ikke hår, men jeg skal holde kjeft om det siden det er en annen diskusjon icon_wink.gif)

Det flotteste jeg vet er et menneske med særpreg.

Om det er et spesielt arr fordi han engang gjorde noe såkalt "dumt" en gang i tiden, en rynke i et ansikt som vitner om en dyr erfaring, runde kinn fordi hun elsker livet.

Klisjè, klisjè, klisjè - men det er greit.

Ungene som er "idealet" i dag er jo vanvittig uinteressante å se på.

Alle ser like ut, uten livsgnist i hverken kropp eller øyne.

Nei, gi meg et menneske som brenner for noe, med litt fart og guts i, og han/hun kan ha den kroppen de vil.

Det har ingenting å si (men det er visst ikke mange som er enig i det)!1212[ Dette Innlegg er endret av: Amanda den 2002-04-06 00:05 ]

Skrevet

Jeg er vel en av disse damene som du synes overdriver.

Javel, så gjør jeg det, men ja, jeg innrømmer det, jeg kan ikke fordra kroppshår.

LITT hår på brystet er ok, men da snakker vi om LITT, ikke hele overkroppen full av buskas!

Jeg får frysninger på ryggen av hår andre steder på hodet og slik er det bare.

Den plastiske kirurgi-hysterien er gått alt for langt.12

• 18 år senere...
Skrevet
På 5.4.2002 den 12.49, maverick skrev:

Vet ikke helt om denne hører hjemme her på Seksualitet, men...

Så et TV-program på TV-Norge i går kveld, om menneskers desperate kamp for å være hårløse. At kvinner har holdt på med hårfjerning og barbering til i lang tid, vet vi jo, men nå kommer mennene for fullt også!

Menn med hår på brystet, kjønnshår, hår på ryggen...alt er fy, æsj, kvalmt osv, det var menn som brukte 50-60000 kroner for å fjerne hår med laser osv, og som jevnlig barberte seg her og der. Dessuten så har jeg alltid syns at kvinner overdriver sin angst for å ha et hår "for mye" på kroppen.

En sarkastisk tanke slår meg, hvorfor er det forsatt det mest optimale å ha hår oppå hodet, slik at menn med tynt eller ikke hår f eks, tar transplantasjoner, kjøper diberse tupeer osv? Eller hvorfor barberer ikke kvinner hodehåret? icon_wink.gif

Samtidig så flommer det over av tilbud på ansiktløftinger, rynkefjerning.... og de psykiatriske klinikkene er stapp fulle av kvinner med spiseforstyrrelser? Alt sammen, fordi den eneste verdien i livet, er å se "bra ut". En annen viktig "verdi" er penger, posisjon, vellykket fasade.

Er det ikke snart på tide at vi stopper opp, og begynner å tenke litt over hva vi driver med? Som er så tarvelige, at "riktig" utseende er det eneste som virkelig teller?

Og at naturen har "gjort en så "dårlig" jobb, at vi må drive å forandre på den, uten at vi har noen skader, eller defekter fra fødselen av? Sett i et litt større perspektiv?

Skjønner dere idiotiet?

Jeg ville aldri bedt noen om å forandre på utseendet, men det er jo heller ingen tvil om at utssende betyr ufattelig mye. Jeg hadde aldri blitt så populær blant guttene om jeg ikke hadde jobba for det. Jeg trener hver eneste dag. Hele kroppen, men alltid litt ekstra fokus på rompe og mage. Vil nødig ha flesk på magen eller oppleve at lårene går mot hverandre når jeg går/står. Lenge leve gap. 

Skrevet

.....og med siste innlegget over her "lenge leve gap" kan vi konkludere med at tingene ikke har bedret seg siden TS bragte spørsmålet på banen for 18 år siden. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...