Gå til innhold

Økonomi + samboer

Anbefalte innlegg

Gjest gudinneteach
Skrevet

Hei

Samboeren min liker å spandere av og til, som regel takker jeg nei til tilbudet.

Har til og med kjøpt og laget god middag etc.

Senere fikk jeg etterbetaling som jeg har kjempet i flere år, så nå er han møkksur på meg siden han kaller meg for rådighet.

Og vil ikke være sammen med ei jente som synes 100 kr er så mye,

er det ikke snakk om egoistisk og respektløs over økonomien min?

Jeg mener hans valg er å spandere på kvinner, så han forandrer seg med sin reaksjon når jeg har penger. Har jo uansett kjøpt mat som biff etc.

Jeg sa tidligere at jeg kunne spandere reisen på han , men nå takker han nei til tilbudet og vil ikke være venn med meg mer....

Hva er riktig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:klø: Dette forstod jeg ikke noe av.

Skrevet

Hmmm... :idesmil: Fritt tolket av Nettvenninnen: prøver du å si at til tross for at han har bedre økonomi enn deg, så har du sørget for å dele på utgifter (du har ikke villet "snylte" på han) og at nå som du har penger "mellom hendene", vil du gjerne ta vare på de - og da kaller han deg gjerrig? Han blir sur fordi du ikke lar han "snylte" på deg. Og at du synes det er urettferdig å måtte betale for han, når du helt til nå har betalt for deg selv...? Noe i den dur? Også lurer du på hva som er riktig?

• Liker 1
Skrevet

Hvis du treffer blink nå så har du noen overnaturlige evner. ;)

• Liker 1
Skrevet

Hm, ja dette var en smule kryptisk. Hvem er det som har kjøpt maten (biffene osv.), er det deg? Du har altså som oftest takket nei når han har villet betale ting for deg og heller ikke spandert så mye på ham, men kjøpt og laget god mat til ham?

Nå vil han få/låne penger av deg til en reise, men dette vil ikke du fordi du sliter med å betale denne etterbetalingen? Derfor slår han opp med deg?

Skrevet

Viss dere er samboere så skjønner jeg ikke helt problemet.

Skrevet
Hvis du treffer blink nå så har du noen overnaturlige evner. ;)

:ler: jah...så venter vi i spenning, da... På at den ooo store sannhet skal åpenbare seg... :popcorn:

Gjest gudinneteach
Skrevet
:ler: jah...så venter vi i spenning, da... På at den ooo store sannhet skal åpenbare seg... :popcorn:

ha ha, søte du!:)

Jooo! .....Skrev visst for fort, fortere enn 80km/t........

Jeg mener.......

Begynnelsen av forholdet...Likte han å spandere, men som regel takket jeg nei til tilbudet.......nei atter nei!...........Men av og til mottok tilbudet hans.........

Jeg selv liker ikke å bruke mye penger, men er for snill av og til.....

Han synes jeg er teit når jeg synes 100 kr er mye, for 100 kr kan du få jo mye f.eks mat... :)

Men så en dag fikk jeg etterbetaling, så liker jeg fremdeles ikke la pengene mine fly ut av vinduet, så han er sur fordi jeg ikke spanderer mye på han. Men jeg har jo vært snill og spandert av og ti på han tidligere på dyr mat osv...

Men det er hans valg å spandere på jenta si......... så han kan ikke forvente å kreve alt tilbake da? ..............

Sa at han kan få en sydentur av meg, men han takket nei siden han er sur, men ok.... bare glem det for helsike!....

• Liker 1
Skrevet

Ja, holder pusten i spenning nå!

.. Ts?

Gi oss en lyd!

Skrevet

Jeg er vist en av de synske ettersom jeg skjønte det..

Men ærlig talt da, om du velger å spandere på han eller ikke har da han ingeting med. Ren gjetting så er han bare snytt over at du plutselig har penger også får han ingenting tilbake.

Skrevet

Nå forstår jeg også mer!

Han har ingen rett til å forvente å få noe pengemessig tilbake. Man velger fritt om man skal spandere. Ditt syn på penger er ikke noe mer eller mindre riktig enn hans, det er jo individuelt.

Så, det jeg prøver å si er .. gjør det du selv føler er rett!

Skrevet
ha ha, søte du!:)

Jooo! .....Skrev visst for fort, fortere enn 80km/t........

Jeg mener.......

Begynnelsen av forholdet...Likte han å spandere, men som regel takket jeg nei til tilbudet.......nei atter nei!...........Men av og til mottok tilbudet hans.........

Jeg selv liker ikke å bruke mye penger, men er for snill av og til.....

Han synes jeg er teit når jeg synes 100 kr er mye, for 100 kr kan du få jo mye f.eks mat... :)

Men så en dag fikk jeg etterbetaling, så liker jeg fremdeles ikke la pengene mine fly ut av vinduet, så han er sur fordi jeg ikke spanderer mye på han. Men jeg har jo vært snill og spandert av og ti på han tidligere på dyr mat osv...

Men det er hans valg å spandere på jenta si......... så han kan ikke forvente å kreve alt tilbake da? ..............

Sa at han kan få en sydentur av meg, men han takket nei siden han er sur, men ok.... bare glem det for helsike!....

Han prøver å manipulere deg. Manipulere deg til å ha dårlig samvittighet. Så i utgangspunktet så krever han nok kanskje ikke å få tilbake alt, men han synes kanskje selv at han er snill, at han ofrer seg osv. Og vil derfor ha tilbake noe av deg. Men da kan du jo alltids hilse han og si at det ikke har noe som helst med snillhet å gjøre. Hvis man kan gi av seg selv, uten å forvente noe tilbake. DA er man snill da.... :engel: Greit nok at et forhold handler om å gi og ta. Men hvis man stadig forventer ting, så gir man ikke av hjertet.

• Liker 1
Skrevet

Dette hørtes slitsomt ut...phu!

Hehe...vel, om han har spandert noen middager på deg, så skjønner jeg ikke hvorfor han er snurt....Å spandere er jo å spandere...altså gi noe til noen uten å kreve/forvente noe tilbake....

Nei, kos deg med pengene dine du...og inntil han ikke forventer å få noe av deg, så ikke gi ham noe....overrask ham heller en dag når ham minst venter det...det er da det er artig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...