Gå til innhold

«Kannibalen» skal ut

Fremhevede innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=190411

KRISTIANSAND (VG) Ifølge ekspertene er han like farlig som før, og han rømte mens han var under soning: Likevel skal sex- og voldsforbryteren «Kannibalen» ut i samfunnet igjen.

Dette høres jo koselig ut :ironi:

Jeg skjønner ikke en gang at det er mulig.

28-åringen skal etter planen bo i egen spesialbolig med vakthold døgnet rundt. Han skal ha PC, men det er ikke avklart om han får begrenset, kontrollert eller ingen internettilgang.

- Vi anser dette som den beste måten for å få til en gradvis overgang til en liv i frihet for (...). Slik kan sjansen for at han igjen begår straffbare handlinger minskes, skriver Kriminalomsorgen i en av vurderingene.

Eller kan det være til det beste for å hjelpe mannen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:murvegg:

Snillismenisselandet Norge på sitt beste.

Herregud, er det mulig? Hvorfor skal sånne individer ha menneskerettigheter i det hele tatt? Hva med andres rettigheter til å gå trygt på gata?

Skrevet

Jeg syns det er skremmende.

Skrevet

Dette er vel "typisk norsk". :hår:

Håper virkelig ikke at jeg noen gang havner i hans nabolag, for å si det slik. :spise:

Skrevet

Skjønner ikke helt hvorfor disse planene realiseres dersom det er mot psykiateres anbefaling. Vanligvis pleier man jo å ta hensyn til deres farlighetsvurderinger. Og når de sier at gjentakelsesfaren er stor og knyttet til hans personlighetsproblematikk, så fatter ikke jeg at han nå skal prøves i en leilighet. Enkelte mennesker er det like greit å bare holde innelåst.

Gjest Silmarill
Skrevet

Fatter ikke at man kan slippe slike monstere ut i samfunnet igjen.

Blir jeg gammel og ensom skal jeg sørge for å gjøre et eller annet såpass alvorlig til at jeg blir ansett som en fare for samfunnet, og får tre sykepleiere rundt meg i egen bolig døgnet rundt.

Skrevet
Fatter ikke at man kan slippe slike monstere ut i samfunnet igjen.

Blir jeg gammel og ensom skal jeg sørge for å gjøre et eller annet såpass alvorlig til at jeg blir ansett som en fare for samfunnet, og får tre sykepleiere rundt meg i egen bolig døgnet rundt.

:ler: Lille, søte Silmarill - du har ikke ondskapen du trenger for å greie det vet du. Bare snill og god du.:klem:

Gjest barelillemeg
Skrevet

Skjønner virkelig ikke vitsen med vurderinger fra psykiatere dersom en ikke skal ta anbefalingene innover seg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...