Gå til innhold

Kakeforslag til bryllup???

'Lilly'

Anbefalte innlegg

Skal gifte meg til sommeren og begynner å tenke litt på kakene. Her må det være litt for en hver smak, og har derfor lyst til å spørre dere:

Hva er din favorittkake?

Hva bør være med på et kakebord i et bryllup?

Oppskrifter?

Skal i hvertfall lage ostekake m/ bringebær - det er NAMMENAM!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kakeplanen er falt nesten på plass hos oss:

Bryllupskake seffølgelig

Sjokoladekake

Ambassadekake

Bløtkake

Nøttekake

Verdens Beste

Hanekam

Budapestkake

Banankake

Lefsekling (tradisjonskake)

Fruktsalat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. har EN plan når det gjelder kaker, og det er at vi skal velge med omhu, og holde det enkelt...

Det blir:

bryllupskake (med sjokoladefyll!)

hvit dame

yoghurtkake

ostekake

fruktkake

iskake (?)

dronning maud-pudding

jordbær og fløte

Og sikkert noe til, kjenner jeg mamma'n min rett... Men det blir fort nok til 50 gjester altså! Mitt råd er: velg kaker dere liker godt selv, og prøv å variere litt!

Selv syns jeg det er fælt når kaker blir for søte, og leter alltid etter noe friskt på sånne kakebord...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Min erfaring med bryllup er kanskje noe begrenset, og selv skal jeg ikke gifte meg på noen år, men jeg ser påde kakebordene dere beskriver og tenker "ikke mer?" Jeg vet at det er vanlig med langt mindre kakebord enn det jeg er vant med, men det dere beskriver der, det er vel mindre enn hva vi hadde i min konfirmasjon med rundt 30 gjester....

Men min familie er kakemomser, grunnleggende og vesentlig. Dessuten har vi alltid dobbelt så mye kake som det spises, men det spises masse kaker også.

Når det gang blir min tur å planlegge så vet jeg i alle fall en ting. Lista blir LANG!

Trur altså at dette må være litt avhengig av tradisjoner, gjesteliste (lengden ja, men ikke minst TYPEN gjester) Med min familie på plass hadde de kakebordene der blitt tomme, det skal jeg garantere. (Men min slekt er altså en anelse unormale oppfatter jeg, da "alle andre" har mye mindre kaker enn jeg kunne tenke meg...)

Lykke til med planleggingen i alle fall. Kanske mer heldig med søken etter slike kakebord på forum for bryllup?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg gifte meg med det første, men jeg tenker, i motsetning til Fredagsbarn, skal de virkelig ha alle de kakene??? :o

Jeg vet at det er ulike tradisjoner for dette med kaker, men dersom jeg noengang gifter meg blir det bryllupskake, og muligens noe petits four ved siden av. That´s it!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Ja, jeg har vært i et bryllup der det var servert EN kake og jeg altså (og den var det en av brudens onkler som åpnet når han fant ut han hadde lyst på kaffe...) Men, som sagt, dette er et spørsmål om tradisjon og gjesteliste, etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde ca 50 gjester og ikke flere enn fem kaker...det holdt i massevis...Etter en deilig middag -med forrett og dessert, avec og mye vin/ øl/ brus...er det ikke mange som orker masse kaker..

Vi hadde :

-en stor bryllupskake- to hjerter ( marsipan)

-kransekake

-verdens beste

-dajm iskake- ble spist opp før jeg fikk sett den... :ler:

-kringle.

(I tillegg hadde vi endel potetgull, saltstenger og engelsk konfekt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...