Gå til innhold

Ufordragelige småbarnsforeldre

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Der hvor jeg jobber møter jeg foreldre uten folkeskikk(mangler bedre ord), og oftere nå i desember. Det er alt fra griskhet uten like til dumping av barn i lekerommet og. Dette gjelder i stor grad småbarnsforeldrene

Jeg jobber i en typisk familierestaurant og vi har b.l.a et kjempe stort lekerom. Dette er blitt veldig populært hos både foreldre som kan sitte litt i fred og unger som kan boltre seg i 2 etasjers lekerom med playstation o.l Men dette har begynt å tatt veldig av! Noen foreldre dumper rett og slett barna sine i restauranten her så de kan dra på senteret å handle i fred uten masete unger. Jeg fatter bare ikke at det er mulig!

Foreldre som slipper av ungene sine på parkeringsplassen utenfor med medbrakt brus og godteri så de kan leke mens mor er på shopping, foreldre som drasser med seg et vilt barneselskap mens som stikker når maten er bestilt og foreldre som betaler etter dem har spist og drar sin vei uten ungene som de henter når handelen er unna gjort. Jeg kan ikke ta på meg ansvaret for andre sine unger og syntes det er jævlig frekt rett og slett.

Når jeg da noen ganger har tatt det opp med foreldre etterpå om at vi vil helst at minst en forelder er tilstede så blir de rett og slett fornærmet og mener at de ikke har gjort noe galt. Hva om noe skjer med ungene? De er ikke mitt ansvar.

Jeg lurer egentlig på hvorfor så mange gjør det!

Så har vi også de som bestiller meny til barna hvor det bl.a et med is. Da kan ungene selv forsyne seg så mye de vil noe hele familien vet å utnytte. Ungen som skal være snill å henter is så pappaen kan spise is han også, men om jeg ser det sier han "jeg spiser fra ungenes is". Det hadde vært greit om ungene hadde fått tildelt en bestemt mengde is, men når det er ungene som kan spise det de vil er det frekt at foreldre å forsyne seg.

Litt vittig er den neste her, men jeg merker jeg blir irritert. Barnemeny er som sagt til barn, noe noen nekter å forstå. De bestiller barnemeny til ungene og vil ha dem også. Når jeg da forklarer at barnemeny er til barn har jeg fått dette svaret: "pliiiis, jeg er jo bare litt sulten. Vært så sniiiil, pliiiiiiiiiiis" mens de da ser på med med dådyrøyne. Eller de som da sier de har en ekstra unge i lekerommet enn det som er fakta og ikke bestiller til seg selv så de også kan ha barnemeny.

Da lurer jeg på tilslutt etter jeg har fått skrevet fra meg irritasjonsmomenter!

Er det mulig å være så frekk og ufordragelig? Trodde at de voksne visste bedre! Og har du gjort/kunne gjort dette?

Edit: Skulle jo være småbarnsforeldre og ikke småforeldre.

Endret av Tweek
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hårreisende og ikke minst irriterende. Hva om en unge blir lei seg å vil finne mamma eller pappa som da ikke er i nærheten? Ring barnevernet neste gang noen har forlatt ungene sine, så kan de hente barna sine der. Kanskje de tenker seg om to ganger før de bare slenger barna fra seg et passende sted, for litt fritid.

Man kan skaffe seg barnevakt et par timer om man vil ha litt fritid eller shoppe for seg selv.

Skrevet

At det dumper ungene i lekerommet er selvfølgelig horribelt (dere burde vurdere å ringe politiet!!)

Men det med barnemenyen skjønner jeg ikke. Det spiller vel ingen rolle om de bestiller mat til 4 barn eller 3 barn og en voksen når de kjøper 4 barnemenyer. De betaler vel uansett for den maten de får.

Skrevet
Hårreisende og ikke minst irriterende. Hva om en unge blir lei seg å vil finne mamma eller pappa som da ikke er i nærheten? Ring barnevernet neste gang noen har forlatt ungene sine, så kan de hente barna sine der. Kanskje de tenker seg om to ganger før de bare slenger barna fra seg et passende sted, for litt fritid.

Man kan skaffe seg barnevakt et par timer om man vil ha litt fritid eller shoppe for seg selv.

Jeg kommer nok ikke til å ringe barnevernet, men sier ifra når de kommer tilbake. Men når de ikke tar til seg kritikken fordi det er jo bare 2 unger til så blir jeg irritert.

Dette fenomenet er blitt veldig utbredt faktisk..

Skrevet
Jeg kommer nok ikke til å ringe barnevernet, men sier ifra når de kommer tilbake.

Ja, ja... Vil du ikke sette makt bak, så kan ikke vi hjelpe.

Skrevet
At det dumper ungene i lekerommet er selvfølgelig horribelt (dere burde vurdere å ringe politiet!!)

Men det med barnemenyen skjønner jeg ikke. Det spiller vel ingen rolle om de bestiller mat til 4 barn eller 3 barn og en voksen når de kjøper 4 barnemenyer. De betaler vel uansett for den maten de får.

En mor som har 2 unger og bestiller 3 barnemenyer så hun kan ha en selv syntes jeg er drøyt. Det er jo en grunn til at det er barnemeny. Om hun er litt sulten så har vu da småretter..

Skrevet
En mor som har 2 unger og bestiller 3 barnemenyer så hun kan ha en selv syntes jeg er drøyt.

Hvorfor det? Hun betaler for den maten hun får.

Det er jo en grunn til at det er barnemeny.

Ja, det er for å tilby mindre porsjoner.. ? Eller har jeg missforstått nå?

Om hun er litt sulten så har vu da småretter..

Spiller det virkelig noen rolle om maten hun bestiller står oppført under overskriften "barnemeny" eller "småretter"? Ufattelig ting å henge seg opp i!

Skrevet

Veldig uansvarlig av foreldrene, synes jeg. Hva om noe skjedde med barnet? Skulle de da lagt skylden på de ansatte?

Jeg ville snakket med ledelsen på arbeidsplassen, noe må da kunne gjøres.

Skrevet
En mor som har 2 unger og bestiller 3 barnemenyer så hun kan ha en selv syntes jeg er drøyt. Det er jo en grunn til at det er barnemeny. Om hun er litt sulten så har vu da småretter..

Syns det er drøyt at hun IKKE kan gjre dte. Hva er problemet? At det heter barnemeny? Hva hvis en barnemeny og en smårett hadde vært samme mat, smme mengde, hadde det vært greit da? Firkanta syns jeg.. :roll:

Skrevet
Hvorfor det? Hun betaler for den maten hun får.

Ja, det er for å tilby mindre porsjoner.. ? Eller har jeg missforstått nå?

Spiller det virkelig noen rolle om maten hun bestiller står oppført under overskriften "barnemeny" eller "småretter"? Ufattelig ting å henge seg opp i!

Fordi barnemenyen har brus, mat og så mye is de vil. Den er til barna, derfor.

De voksne kan jo spise maten, men de kan ikke få menyen. De alle fleste steder kan ikke voksne få en barnemeny, men insisterer på det.

Veldig uansvarlig av foreldrene, synes jeg. Hva om noe skjedde med barnet? Skulle de da lagt skylden på de ansatte?

Jeg ville snakket med ledelsen på arbeidsplassen, noe må da kunne gjøres.

Jeg har snakked med dem og de syntes det er like frekt. Hvis det skjer når dem er på jobb vil jeg helst at de skal si ifra siden de er voksne og da er det lettere.

Foreldre stikker jo uten å gi beskjed, og når jeg har mye å gjøre legger jeg jo ikke merke til det med en gang.

Skrevet
Syns det er drøyt at hun IKKE kan gjre dte. Hva er problemet? At det heter barnemeny? Hva hvis en barnemeny og en smårett hadde vært samme mat, smme mengde, hadde det vært greit da? Firkanta syns jeg.. :roll:

Barnemenyer er ofte billigere nettopp for å spare økonomien til barnefamilier. Barnerabatt, omtrent som på bussen. Barnet tar opp et sete, det samme gjør en voksen, likevel betaler man mindre for barnet.

Mange barnemenyer kommer også med en leke e.l., og det blir en ekstra utgift om -alle- i hele restauranten skal ha en slik leke.

Skrevet (endret)

Hei,

Heng opp en godt synlig plakat hvor dere skriver klart og tydelig at barna ikke kan forlates uten at en av foreldrene/voksne er tilstede!

Synes det er helt uforståelig at de kan dumpe ungene og gå! Hva hvis en eller annen psyko bare tar med seg et barn og går!! tenker de ikke på det?

Og når det gjelder de sleipe vokne så er det litt vanskelig å gjøre noe med kansje? Men irriterende med sleiiiiiiipe folk uansett!

Endret av m@msen
Skrevet

Tviler på at de tenker på at noe kan skje her.. De er vel rusa på frihetstankene.

Skrevet

Skjønner godt at du reagerer på at de dumper barna sine i lekerommet på denne måten. Er det egentlig lov?

Uhyre tanke -og respektløst er det iallefall.

Det med at du reagerer på at voksne bestiller barnemeny forstår jeg forsåvidt ikke.

Hvilken rolle spiller det for deg om det er en 3-åring eller en 30-åring som skal spise den maten? De betaler jo for den. Kanskje frister akkurat den barnemenyen mer enn en smårett som består av noe annnet.

Skrevet
Fordi barnemenyen har brus, mat og så mye is de vil.

Det hørtes skrekkelig usunt ut. Man tiltrekker seg vel ikke akkurat "kremen" av foreldre ved å tilby barna den slags sukkersjokk, vil jeg tro..

De voksne kan jo spise maten, men de kan ikke få menyen. De alle fleste steder kan ikke voksne få en barnemeny, men insisterer på det.

Jeg mener det da er "menyen" som er problemet, ikke "de voksne". Jeg synes mat burde deles inn i store og små porsjoner, ikke "dette er det bare du under 10 år som for lov til å spise", eller "dette er kun for de med blondt hår og blå øyne".

Jeg har snakked med dem og de syntes det er like frekt.

Det ER jo frekt å ikke tillate alle å kjøpe det som står på menyen.

Foreldre stikker jo uten å gi beskjed, og når jeg har mye å gjøre legger jeg jo ikke merke til det med en gang.

Dette er omsorgssvikt, så det er bare å ringe politi/barnevern. Gjør du ikke det, så hjelper det lite å sitte her å sutre til oss.

Skrevet
Mange barnemenyer kommer også med en leke e.l., og det blir en ekstra utgift om -alle- i hele restauranten skal ha en slik leke.

Dersom man ikke tjener på disse barnemenyene burde man heller la være å selge de. Ikke skyve problemet over på kundene via diskriminering.

Skrevet

Nå er det jo ikke jeg som har bestemt det med barnemenyen, men jeg mener uansett at det er dust. Som sagt så kan de få selve maten, men ikke menyen. Det jeg reagerer på er jo at de sitter der å sier "pliiiiiiiis da".

Skrevet
Tviler på at de tenker på at noe kan skje her.. De er vel rusa på frihetstankene.

Dere kan jo også skrive på plakaten at det ikke er de ansattes oppgave å passe på barna, og at det er foreldrenes eget ansvar å passe på at barna ikke forlater restauranten og tutler seg ut i bilveien utenfor. Så blir de minnet på at ting kan skje med barna deres hvis de forlater dem et sted uten tilsyn.

Skrevet

Det er ikke vanlig å la voksne bestille barnemeny nei. Hvertfall IKKE når det er en "spis så mye du vil meny". Alle vet at små barn spiser mindre enn voksne. Fatter ikke hvor vanskelig det kan være å skjønne den...

Skrevet
Det er ikke vanlig å la voksne bestille barnemeny nei. Hvertfall IKKE når det er en "spis så mye du vil meny".

Selvføgelig vil det være ulik pris for voksne og barn når det er "spis så mye du vil". Men vanlige retter bør det være det man får man betaler for, ikke hvor gammel den som skal spise den er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...