Gå til innhold

Mobiltelefon : Brett opp-mobiltelefon :p

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver å vurderer å skaffe ny mobiltelefon, og jeg har litt lyst på en brett-opp tlf.

Noen som har noen erfaringer med modeller og merker? Jeg har helst lyst på en ganske liten en. Synd motorola wings ikke lages i "moderne" versjoner :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste mobiltelefonene som er på markedet i dag er såpass gode at man ikke trenger å tenke på merke/modell. Se hva du trenger/vil ha og velg mobil utifra det du :)

Ting du må tenke på er:

- Design

- Bruksområde (mp3-spiller, kamera etc)

- Pris

etc.

Skrevet
er brett opp tlf det samme som klapp tlf?

Ja det er det, det er nok et bedre ord for det også! :D

Skrevet
De fleste mobiltelefonene som er på markedet i dag er såpass gode at man ikke trenger å tenke på merke/modell. Se hva du trenger/vil ha og velg mobil utifra det du :)

Ting du må tenke på er:

- Design

- Bruksområde (mp3-spiller, kamera etc)

- Pris

etc.

Jepp, det stemmer. Men er det noen som vet om noen ganske små? Motorola har jo endel fine, men de er så utrolig brede, tynne som ark nesten, men veldig brede sidelengs... Nokia har noen men de har dårlig kamera, "bare" vga eller hva det het (640x480), samsung har noen... Vanskelig :D

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Jeg har vært veldig glad i mine to samsung telefoner. Den ene med flipp, og den andre der jeg skyver opp skjermen for å få frem tastaturet. Begge telefonene har vært så små at jeg ikke har hatt problemer med å ha de i f.eks. jeans lommer når jeg skal ut på byen (hater å ha med meg veske når jeg skal ut).

Samsung har egen side her med alle mobilene sine. SGH-G600 ser ut som en mindre og nyere versjon av min telefon.

Jeg har nå hatt to samsung telefoner, begge to relativt billige med god holdbarhet. Mistet desverre min gamle da den var rundt 2 år, og det var eneste grunnen til at jeg kjøpte ny. Synes generelt de har mange gode, små telefoner.

Skrevet

Vær obs på at noen kamskjelltelefoner er vanskelige å håndtere med én hånd, og det er litt kjipt når det ringer i dypet av veska og du har den andre hånden full av bæreposer. Så om du foretrekker å handle på nett bør du likevel gå i en butikk og prøvekjøre telefonen litt først.

Jeg hadde denne fra Samsung før - den var grei nok, men hadde elendig lyd. Det var helt umulig å snakke i telefonen dersom det var litt bakgrunnsstøy, og det har jeg inntrykk av at har vært et problem med flere Samsung-modeller...

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Enig i at det kan være lurt å prøve telefonen "live", fordi forskjellige hender trives best med forskjellige telefoner. Det jeg liker best med min "skyv opp" telefon er jo nettopp at den kan håndteres med en hånd, og at jeg slipper å styre med tastelåser o.l.

Ellers har jeg ikke hatt problemer med lyden på mine to samsungtelefoner, men det kan jo sikkert variere en del fra modell til modell.

Skrevet

Tror nok skyvetelefoner kan være litt enklere å håndtere enn klapptelefoner, ja. :icon_smile: Den jeg hadde var så rund og glatt i formene også, så selv om den for så vidt lå godt i hånden var det lett å glippe taket når jeg skulle flippe den opp med én hånd. Og det er jo en stund siden jeg kjøpte den, så det med lyden kan selvsagt ha forandret seg i mellomtiden...

Skrevet

jeg har hatt dårlig erfaring med brett-opp mobil.. den varte i ca en mnd, da fløt "fargene" utover displayet, så jeg kunne ikke bruke den. Hadde jo garanti, men de sa dette er var vanlig med klapp tlf, skulle bare et lite fall til så skjedde det. Og ja jeg hadde jo mista den ned, men det ska no virkelig tlf tåler! Dette var en samsung.. Så aldri mer samsung!!! og aldri mer klapp tlf... :kjefte:

Skrevet

Jeg har hatt to kamskjelltelefoner, og har vært veldig fornøyd med de. Begge to var fra Samsung. Hadde heller ingen problemer med å åpne telefonene med en hånd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...