Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har 60-40 fordeling av samvær, når har far begynt i nordsjøen, og det har jeg vår datter når han er ute. Så da mister han 6 dager hver 6 uke. Han er ute to uker og hjemme fire. Er det noen som kan hjelpe meg med forslag til samværsløsning da? Skal ha ta igjen disse dagene når han kommer hjem eller hvordan kan en gjøre det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er 5 år, og har egentlig ikke noe stor formening om det, annet en litt hos hver som hun sier

Skrevet
Vi har 60-40 fordeling av samvær, når har far begynt i nordsjøen, og det har jeg vår datter når han er ute. Så da mister han 6 dager hver 6 uke. Han er ute to uker og hjemme fire. Er det noen som kan hjelpe meg med forslag til samværsløsning da? Skal ha ta igjen disse dagene når han kommer hjem eller hvordan kan en gjøre det?

Det synes for meg naturlig at jenta får disse dagene sammen med faren når han er hjemme. Det er i utgangspunktet jenta som har rett til samvær og ikke faren (selv om samværsforeldre har blitt oppgradert noe de siste 10 årene).

Jeg foreslår derfor at dere skriver en ny samværskontrakt hvor det taes hensyn til farens nye arbidssituasjon.

Skrevet

Skjønner ikke helt problemet. Nå skrev du ikke hvem som skulle ha 60 og hvem som skulle ha 40, men kan ikke pappan ha datteren de siste to ukene før han skal ut på jobb igjen. Så har du henne fire, så har han to, så har du fire osv osv Da blir vel det etter mine særdeles dårlige regnekunnskaper en 60-40 fordeling som går fast og uten forskyving av dager. Eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...