Gjest Raptuza Skrevet 17. desember 2007 #1 Skrevet 17. desember 2007 Eg får Vendelas Beauty Bible, og det gler eg meg til!! Kva blir du glad for å finna under juletreet?
Frk. Stella Skrevet 17. desember 2007 #2 Skrevet 17. desember 2007 Jeg ønsker meg "Special Topics in calamity physics" av Marisha Pessl, den nye til Liza Marklund, to strikkebøker ("Myk Start" og "Klær til nøstebarn"), en kokebok ("Mat til store og små" av Tessa Kiros), "Lær 101 spanske verb på én dag" for å friske på spansk-kunnskapene og sist men ikke minst - en kryssord-ordbok! :-D
lolita90 Skrevet 17. desember 2007 #3 Skrevet 17. desember 2007 harry potter ønsker jeg meg hver gang det kommer ut en ny bok.. og det får jeg til jul
FrizzleSizzle Skrevet 17. desember 2007 #4 Skrevet 17. desember 2007 Ønsker meg "Språkreisa" av Sylfest Lomheim. Så er jeg ikke mer avansert musikalsk enn at jeg ønsker meg CDn til Kylie Minogue. Og kanskje den slovenske 2006-finalen i Grand Prix på DVD. Selvbiografien til Carl I Hagen kan jeg styre meg for, derimot.
Gjest Skya Skrevet 17. desember 2007 #5 Skrevet 17. desember 2007 Jeg har ønska meg den nye av Liza Marklund, Livstid heter den vel, og den nye av Erlend Loe. Tror jeg får den fra Marklund av mamma & co, men er ikke helt sikker.
Anglofil Skrevet 18. desember 2007 #6 Skrevet 18. desember 2007 (endret) Veldig mye forskjellig i grunn: Zorro av Isabel Allende Kort fortalt - Hemingways noveller av Hemingway Ernest Mrs Dalloway av Virginia Woolf En midtsommernattsdrøm av William Shakespeare Stormen av William Shakespeare Som dere vil ha det av William Shakespeare Stor ståhei for ingenting av William Shakespeare Troll kan temmes av William Shakespeare Macbeth av William Shakespeare Ville svaner: tre døtre av Kina av Jung Chang Den digitale festning av Dan Brown David Copperfield av Charles Dickens Vår felles venn av Charles Dickens Tilbake til Shanghai av Kazuo Ishiguro A Pale View of Hills av Kazuo Ishiguro An Artist of the Floating World av Kazuo Ishiguro The Unconsoled av Kazuo Ishiguro Northanger Abbey av Jane Austen Garps bok av John Irving Enke for et år av John Irving Den fjerde hånden av John Irving Tilværelsens uutholdelige letthet av Milan Kundera Livet er et annet sted av Milan Kundera Identitet av Milan Kundera Latterlige kjærlighetshistorier av Milan Kundera Udødeligheten av Milan Kundera En spøk av Milan Kundera Uvitenheten av Milan Kundera Drep ikke en sangfugl av Harper Lee Young Adam av Alexander Trocchi White Chritmas av Margaret Eme Bailey When Harry Met Sally av Nora Ephron Twelfth Night av William Shakespeare Nattsvermeren av Thomas Harris Den røde drage av Thomas Harris The House of Doctor Edwards av Francis Bleeding Broene i Madison county av Robert James Waller Tribunefeber av Nick Hornby Rosens navn av Umberto Eco Pelikanrapporten av John Grisham Regnmakeren av John Grisham The Color Purple av Alice Walker Flora's Lot av Katie Fforde The Guy Next Door av Meg Cabot The Old-Girl network av Catherine Alliott Life Skills av Katie Fforde This Time of Dying av Reina James Idas dans av Gunhild Corwin En ubehagelig sannhet av Al Gore Den mørke materien av Philip Pullman Monster av Knut Nærum Kindereggeffekten av Anonym Palliser-romanene av Anthony Trollope (serie); Can You Forgive Her? Phineas Finn The Eustace Diamonds Phineas Redux The Prime Minister The Duke's Children The Forsyte Saga II og III Har mange av bøkene allerede enten på norsk eller engelsk og har lyst til å lese dem på begge språk. Angående Shakespeare osv., så er det verk jeg allerede har lest, men som jeg synes er et must å ha i bokhylla det være seg på både norsk og engelsk. Mvh Yvonne Endret 18. desember 2007 av yvonne
rugrat Skrevet 18. desember 2007 #7 Skrevet 18. desember 2007 Drageløperen av Khaled Hosseini Inside my Heart av Robin McGraw og mange flere...
Bex Skrevet 18. desember 2007 #8 Skrevet 18. desember 2007 Skal ikke sitere hele lista til Yvonne, men der var det jammen mye bra bøker! Som jeg nesten hadde glemt! Fant bøker til både mamma og svigerinne der, så tusen takk for gode julegavetips! Ville Svaner og Mrs Dalloway havner under vårt juletre!! Er enig i at det er best å lese bøker på originalspråket! Selv ønsker jeg med den nye til Åsne Seierstad, for kjenner en familie fra Tsjetsjenia (ble det riktig...?) og vil gjerne lære mer om deres historie. Og biografien om Sigrid Undset!
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2007 #9 Skrevet 18. desember 2007 kvinner som løper med ulver - les og lær og innse at vi er så mye
Anglofil Skrevet 18. desember 2007 #10 Skrevet 18. desember 2007 Skal ikke sitere hele lista til Yvonne, men der var det jammen mye bra bøker! Som jeg nesten hadde glemt! Fant bøker til både mamma og svigerinne der, så tusen takk for gode julegavetips! Ville Svaner og Mrs Dalloway havner under vårt juletre!! Er enig i at det er best å lese bøker på originalspråket! Selv ønsker jeg med den nye til Åsne Seierstad, for kjenner en familie fra Tsjetsjenia (ble det riktig...?) og vil gjerne lære mer om deres historie. Og biografien om Sigrid Undset! Så hyggelig at jeg kunne være til hjelp. Mvh Yvonne
brumma* Skrevet 19. desember 2007 #11 Skrevet 19. desember 2007 Jeg ønsker meg nr. 2 og 3 av Stieg Larssonbøkene, Livstid av Liza Marklund, den nye til Anne Holt... Jeg digger å lese krim når jeg har pensumfri!
Gjest prestekrage Skrevet 19. desember 2007 #12 Skrevet 19. desember 2007 Jeg ønsker meg ingen konkrete bøker. Derimot ønsker jeg meg gavekort til bruktbokhandleren min. Bygger meg opp ett lite hjemmebibliotek- og ønsker meg MENGDER av bøker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå