Gå til innhold

Lurer på hva dyrene tenker om oss

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Undrende_*
Skrevet

Lurer sånn på hva dyrene tenker om oss! Hva tror de at vi er, liksom? Hva klassifiserer de oss som? Er vi for dem bare noen rare vesener som gir dem mat? Tror de at vi er av samme art som den, bare med et litt sært utseende, eller har de en formening om at vi faktisk er mennesker?

De fleste dyr viser jo atferd i forhold til mennesket som de ikke viser til sine dyrevenner/dyr av samme art.

Så noe spesielt må de jo tenke om oss. Skulle ønske jeg kunne spurt et snakkende dyr om dette og fått svar! :ler: Noen som har en formening?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

... At dyr tenker ikke sånn som vi mennesker gjør...

Gjest Lilleulv
Skrevet

hvis jeg begynner å pese eller lage dyrelyder, så ser hunden min undrende på meg. som om hun tenker: fankern er det et dyr allikevel eller? hva er det egentlig?

Skrevet

Jeg har mer tro på at det er en reaksjon på en lyd som h*n ikke hører til vanlig...

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Enig med Borghild ;)

Noen ganger tror jeg dyrene våre rett og slett lurer på hva pokker det er vi driver med, og evt hvordan de kan dra nytte av denne merkelige adferden ;)

Ellers er jeg forsåvidt enig i at dyr ikke tenker på samme måte som oss mennesker, så å tillegge dem menneskelige tankemønstre blir nok ikke helt riktig. Men moro er det samme søren!

Skrevet

Tror pus ser meg som en kombinasjon av oppvarmet liggeunderlag, slave og mamma.

At jeg gir henne trygghet og støtte når det trengs.

Jeg tror at katter og hunder ser på oss som en leder av flokken eller det ene dyret!

De lyder oss fordi vi er dominerende, snille, skaffer dem mat og at vi er bestemte vesner.

Gjest lillagubban
Skrevet

Jeg tror de fleste husdyr bare ser på oss og aksepterer oss som en leder, en som sørger for mat og trygghet. Husdyr som ikke er våre egne ser nok på oss som "noen annen sin".

Ville dyr ser nok på oss som enten byttedyr, rovdyr eller noe mitt i mellom :P Vi lukter ihvertfall helt merkelig (såpe, parfyme osv) og blir derfor "unaturlige" for dem.

Skrevet
Lurer sånn på hva dyrene tenker om oss! Hva tror de at vi er, liksom? Hva klassifiserer de oss som? Er vi for dem bare noen rare vesener som gir dem mat? Tror de at vi er av samme art som den, bare med et litt sært utseende, eller har de en formening om at vi faktisk er mennesker?

De fleste dyr viser jo atferd i forhold til mennesket som de ikke viser til sine dyrevenner/dyr av samme art.

Så noe spesielt må de jo tenke om oss. Skulle ønske jeg kunne spurt et snakkende dyr om dette og fått svar! :ler: Noen som har en formening?

Har lest at de ser på oss som noen rare hunder med stor makt.

Hehe.

Skrevet

Mine katter har snakket med dyretolk, så jeg vet akkurat hva de tenker om meg. He, he! :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...