Gjest AdoreAva Skrevet 19. april 2003 #1 Skrevet 19. april 2003 Jeg skal gifte meg neste år og har lyst til å se så flott som mulig ut. Men jeg er litt kraftig og særlig overarmene mine er store. Jeg har prøvd å slanke meg men selv legen min sa jeg kunne gi opp (noe i veien med stoffomsettingen min eller noe). jeg har også store bryster men hoftene er relativt smale og midjen min er litt bred... Jeg er også litt bred over ryggen (jeg er 165 høy og 80 kg). Hva slags armer bør jeg da ha på kjolen min som ikke viser hvor store overarmene mine er? Det er de jeg skjemmer meg mest over. Noen tips? Gjerne med linker til bilder?
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 19. april 2003 #2 Skrevet 19. april 2003 Hvis man er overvektig og skal stå brud så er det endel ting man skal huske på. For det første, bruk korsett, da får du mer markert livlinje, kjolen sitter penere, bedre holdning etc. Når det gjelder ermene dine ville jeg valgt "trompet-ermer", ikke korte ermer for det vil gjøre underarmene enda tykkere og ikke ermeløs kjole for da vil du bare eksponere problemet ytterligere. Lykke til med kjolevalget. Minnie
Gjest Anonymous Skrevet 19. april 2003 #3 Skrevet 19. april 2003 Og som stylist ville jeg ha fortalt deg at dersom du har tykke armer og vil ha fokus bort, så ikke sats på ermer i det hele tatt. Ermer fremheves nemlig da. Jeg ville kanskje hatt en kjole med enkletropper og kanskje et sjal over, eller en annen type skjæring. Men vær forsiktig med armer. Mulighetene er mange, men det vet også de som jobber i en brudesalong. Jeg samarbeider ihvertfall med en brudesalong i Oslo og de ville ha fortalt deg akkurat det samme. Men prøv litt og se hvordan det ser ut. Lykke til! P.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 19. april 2003 #4 Skrevet 19. april 2003 Ermeløs kjole med sjal over er jo en bra idè også :-) men da må du sørge for at armene dine er peelet (tørr hud og nupper er ikke pent) vokset (hår er fysj) og evt. fått en omgang med selvbruningskrem eller noen turer i solarium på forhånd så de ikke ser ut som medisterpølser. Det er mye å passe på når man skal stå brud. Minnie
Gjest Diva Skrevet 19. april 2003 #5 Skrevet 19. april 2003 Minnie. Dette du snakker om her, gjelder vel så mye for tynne som for overvektige / fyldige vel ? Eller ? Selv om man har noen kilo ekstra, betyr det ikke at man er mer hårete og har dårlig hud!
Gjest Tex Skrevet 19. april 2003 #6 Skrevet 19. april 2003 Jeg har igrunn helt normale armer men synes ikke de er spesielt pene. Jeg har derfor valgt en kjole med chiffongtrompetermer, og det ble veldig bra!! Jeg føler meg liksom mer " påkledd " og kan tenke på andre ting enn hvite, hårete og ikkeakkuratsåmuskuløse armer...
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 19. april 2003 #7 Skrevet 19. april 2003 Minnie. Dette du snakker om her, gjelder vel så mye for tynne som for overvektige / fyldige vel ? Eller ? Selv om man har noen kilo ekstra, betyr det ikke at man er mer hårete og har dårlig hud! Det gjelder for alle som skal ha ermeløs kjole Diva. Minnie
Pip Skrevet 19. april 2003 #9 Skrevet 19. april 2003 AdoreAva - Jeg tror nok det er lurt å spørre i en brudesalong, samt å prøve ulike typer ermer, så ser du hvilken effekt det har... Da jeg var og prøvde kjolen min, var det en stor brud som var og prøvde samtidig som meg (hun var nok mye større enn deg!). Hun prøvde ulike kjoler, både med og uten ermer, men bestemte seg for en med helt korte ermer. Etter min mening var det et dumt valg - hun så bare enda større ut da, syntes jeg... Jeg ville selv valgt enten ermeløs eller litt lengre ermer hvis jeg var henne. Men deg har jeg aldri sett, så det er ikke så lett å gi råd... :D Selv skal jeg ha en enkel kjole med chiffonermer. De er imidlertid splittet opp til albuene, slik at underarmene blir bare hvis de ikke henger rett ned, om du skjønner. Dessuten henger det sånne 'spisser' i chiffon ned fra ermene. Dette liker jeg selv veldig godt - har prøvd kjoler med bare stropper også, men følte meg mer vel med ermer, faktisk. Så det fins uansett mange muligheter - lykke til med prøvingen!
lin Skrevet 19. april 2003 #10 Skrevet 19. april 2003 Når det gjelder ermene dine ville jeg valgt "trompet-ermer", ikke korte ermer for det vil gjøre underarmene enda tykkere og ikke ermeløs kjole for da vil du bare eksponere problemet ytterligere. Og som stylist ville jeg ha fortalt deg at dersom du har tykke armer og vil ha fokus bort, så ikke sats på ermer i det hele tatt. Ermer fremheves nemlig da. Jeg er enig med stylisten... føler selv at jeg har litt kraftige overarmer og brei om skuldrene. Var usikker på det med kjole, smågrudde meg litt for å prøve, da jeg tenkte jeg ikke ville kle noenting og bare være "feit". Hadde så tenkt at jeg måtte hå kjole med breie stropper på, smale ville vel gjøre vondt værre var tanken. Dama i butikken sa da jeg prøvde salongens flotteste kjole (ufattelig nok med smale stropper) at jeg måtte ALDRI finne på å ha breie, smalest var penest og mest kledelig. senere da jeg skulle finne kjole i Oslo, falt jeg helt for en stroppeløs ei jente foran meg i "køen" prøvde. Men jeg turte ikke selv, trodde jeg absolutt ikke kunne ha den. Min svigerinne overtalte meg og sa "men du må jo prøve den, gildt å prøve uansett...". Og gjett hvilken jeg endte opp med - jo, den stroppeløse! Aldri følt meg flottere eller slankere:) ser godt at det gjør at jeg ikke virker slik jeg føler meg. Tror jeg hadde følt det andreledes med en kjole med korte armer, lange eller breie stropper. Og jeg føler at slike chiffonermer ville stramme over overarmene, hadde følt det trangt og ubehagelig... mitt rd, prøv ulike typer i butikken, ha med ei god venninne du stoler på, lytt til fagfolkene i salongen, kjenn etter hva du selv trives med - lykke til(¨,)
Augustbrud02 Skrevet 20. april 2003 #11 Skrevet 20. april 2003 Jeg hadde kun stropper på kjolen min da jeg giftet meg, selvom jeg er kraftig. (Bilder finnnes på linken i min signatur) Tror det kanskje er vitkigere å finne en kjolefasong som gjør at en ikke virker så bred rundt livet. Prøv deg frem så ser du hva som er pent og ikke pent.
MissiS Skrevet 20. april 2003 #12 Skrevet 20. april 2003 Bare en liten digresjon til Minnies innlegg... Jeg har aldri i livet planer om å vokse armene til bryllupet!!!! Skal alle dere gjøre det? Jeg er enig i at man bør ha solt seg litt og sånn, men det kunne aldri falle meg inn å fjerne hårene på armene bare pga bryllupet! Tøys og vas! Under armene derimot, det er en helt annen sak...
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 20. april 2003 #13 Skrevet 20. april 2003 Bare en liten digresjon til Minnies innlegg... Jeg har aldri i livet planer om å vokse armene til bryllupet!!!! Skal alle dere gjøre det? Jeg er enig i at man bør ha solt seg litt og sånn, men det kunne aldri falle meg inn å fjerne hårene på armene bare pga bryllupet! Tøys og vas! Under armene derimot, det er en helt annen sak... Tror nok det er ganske så vanlig å vokse armene når man skal ha ermeløs kjole, hvertfall hvis man har mørke hår. En brud vil jo se perfekt ut. Minnie
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2003 #14 Skrevet 20. april 2003 Stylisten her igjen... Det er ikke vanlig å vokse armer til bryllup selv om man skal ha stroppeløs kjole. Det jeg er mer opptatt av, jeg sminker jo jentene også: er det at de ikke får lov til å ta solarium på 6-8 uker i forveien. Når de har stroppeløse kjoler sminker jeg brystet og skuldre også... ikke mye. Det er ingen andre som ser det, men det blir sminket sånn at det blir pent. Og når man ikke tar solarium blir huden så utrolig mye finere. Man ser det når man tar nærbilder! :D Jeg ville aldri ha oppfordret en jente til å vokse armer.. da ville jeg i så fall ha bleket det håret som er der. God påske!
Junebug Skrevet 20. april 2003 #15 Skrevet 20. april 2003 Jeg har aldri tenkt på arme-voksing til jeg leste Minnies innlegg om det. Jeg synes det er en god idé, jeg. Selv har jeg lyse hår, og ganske mye av dem. Jeg har ALDRI fjernet armhårene før og de plager meg ikke, men til en slik stor dag kunne jeg godt tenkt meg å være hårløs på armene.
14062003 Skrevet 20. april 2003 #16 Skrevet 20. april 2003 Skal alle dere gjøre det? Jeg har ikke tenkt tanken å vokse armene mine til bryllupet. Hadde jeg hatt mye eller mørkt hår, ville jeg kanskje ha vurdert det. Jeg har aldeles ikke tenkt til å vokse armene til bryllupet, selv om jeg har stroppeløs kjole! Utfordringen min er svak eksem jeg har på brystet, ryggen og armene. Skrubber og smører for harde livet ukentlig nå... Som du sier MissS: under armene er en helt annen sak og skal selvfølgelig tas grundig. Har faktisk begynt med sommerbarberingen allerede, jeg (armhuler, legger og bikinilinjen). :D
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 20. april 2003 #17 Skrevet 20. april 2003 Voksede ermer, perfekt peelet hud mettet med en god krem og stelt med litt "shine" på skuldrene gjør en brud ekstra flott- uten tvil. Minnie
Gjest Tex Skrevet 20. april 2003 #18 Skrevet 20. april 2003 Har helt lyse hår på armene men pleier da alltid å fjerne håret der samtidig med leggene... Synes hårete armer hører mannfolk til...
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2003 #19 Skrevet 20. april 2003 Hei Kommer til å satse på mine vanlige relativt hårete armer i bryllupet (og nedklipte negler - IIIIK, jeg vet at dette kan vekke reaksjoner hos skjønnhetspolitiet). Siden jeg selektivt velger råd som passer meg og da atså stiller med behåret arm, virker dette "shine" av skuldrer forlokkende. Har du noen tips, Minnie? Har prøvd babyolje, men syntes ikke det ga nok glam-effekt. Kanskje skuldrene ikke er nok "deffa"? :o Gjerne noe som ikke smitter over på kjolen Hilsen skikkelig traust jente med Carrie B som hemmelig forbilde
stinina Skrevet 21. april 2003 #20 Skrevet 21. april 2003 hmmmmmmmm...hårete armer. Tanken på å fjerne hårete armer til bryllups dagen er der. Men jeg har aldri fjernet hår på armene (bare legger og under armen) Er redd jeg for tilbake enda mer på armene. Jeg for se hvem "drømme"kjole jeg havner opp med :D Har falt for kjole med armer. Jeg har ALDRI brydd meg om hår på armene så lenge di er lyse, men når det er snakk om bryllups dagene, blir saken en annen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå