Chans Skrevet 16. desember 2007 #1 Skrevet 16. desember 2007 Har noen her erfaring med å lage hjemmesnekrede CD-booklets og lignende i InDesign? Hver gang jeg har gjort det (eller lignende arbeid) i InDesign har jeg måttet prøve og feile litt for å finne en størrelse som faktisk passer et CD-cover når det printes ut, og derfor er jeg på jakt etter tips til størrelse/proposjoner dere bruker til CD-covere, både forside og bakside med rygg på begge sider. Jeg er klar over at InDesign har en egen mal for CD-covere, men den funker i alle fall ikke. Det gjør ikke "actual size"-funksjonen heller. Hjelp!
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2007 #2 Skrevet 17. desember 2007 Har noen her erfaring med å lage hjemmesnekrede CD-booklets og lignende i InDesign? Hver gang jeg har gjort det (eller lignende arbeid) i InDesign har jeg måttet prøve og feile litt for å finne en størrelse som faktisk passer et CD-cover når det printes ut, og derfor er jeg på jakt etter tips til størrelse/proposjoner dere bruker til CD-covere, både forside og bakside med rygg på begge sider. Jeg er klar over at InDesign har en egen mal for CD-covere, men den funker i alle fall ikke. Det gjør ikke "actual size"-funksjonen heller. Hjelp! Jeg plukket et cover fra hverandre og tok mål av det. Har dessverre ikke målene tilgjengelige nå, men du kan jo prøve den måten?
Nausicaä Skrevet 17. desember 2007 #3 Skrevet 17. desember 2007 En booklet er 12x12 cm sammenbrettet, og 12x24 åpent. Har du sett på hvordan du har oppløsing og slike ting?
Chans Skrevet 18. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. desember 2007 Takk for svar! Jeg prøvde også å måle og bruke "actual size", men det gikk skeis. Da jeg printet det ut var det bare proporsjonene som var nogenlunde riktige. Frøken: Jeg har ikke sjekket noe særlig oppløsning, gitt! Sånt har jeg nemlig ikke greie på. Jeg antok at "actual size" skulle funke sånn bortimot riktig. Hjelp? Takk for tips om bookletstørrelse. Nå slipper jeg å måle igjen! Herlig. Har du størrelse på rygg og bakside også, mon tro? Du skal selvsagt slippe å måle hvis det er det du gjorde, jeg kan jo gjøre det selv, men det er greit å slippe hvis du har målene for hånden:)
Gjest Gjest_Liv_* Skrevet 21. desember 2007 #5 Skrevet 21. desember 2007 Printer du ut rett fra InDesign eller lager du pdf-fil først? Det kan absolutt være lurt å lage pdf-fil først og printe ut den hvis du har blekkskriver uten PostScript.
Chans Skrevet 22. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 22. desember 2007 Gjest_Liv_*: Jeg aner ikke om printeren min har PostScript eller ei, men jeg kan jo prøve en PDF! Takk for tipset!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå