prinsessa Skrevet 5. april 2002 #21 Del Skrevet 5. april 2002 Hei Jeg har skrevet om dette før. Men jeg skriver litt til om det jeg. For nå har jeg vært i bryllup både med og uten barn I mitt eget bryllup hadde vi ingen unger. (Jeg og mannen min har ikke egne barn) Jeg har heller ingen småsøsken har bare venninder med barn. Og de ville ikke ha med seg barna. Det er jo ikke så ofte man får sjansen til en fest med mannen sin. Var i et bryllup nå til en venninde av meg som hadde 4 barn der. 1,4,5,8 år. Hun på 1 dro rett etter kirken. Hun på 4 er veldig mammadalt og skal helst sitte hos mamma når hun blir trøtt og lei. Jeg hadde skrevet en tale som jeg hadde brukt iallefall 2 mnd. og gledet meg til å fremføre. Og jeg var jo veldig nervøs for å reise meg opp foran 60 mennesker. Så kom min tur da, og da begynte fireåringen og gråte og sitte på mammas fang. Så min venninde hørte vel nesten ting av det jeg sa noe som både jeg og hun syns var trist. Noen hadde også lagt en kjempefin sang som ble fremført og da gråt ungen også. Under middagen skulle de på do osv. og bare mamma skulle være med. Så enden på visa var at både bruden og brudgommen måtte være "barnevakter" i sitt eget bryllup og gikk glipp av mye. Så sier jeg ikke det at alle barn er slik. Men det er noe å tenke på for brudeparet. Kirken er jo greit å ha med barna. Og det er vel det som er det største for barna også, å få være brudepike/svenn å ha fine klær. Jeg syns faktisk ikke at barn hører hjemme på en bryllupsfest jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 5. april 2002 #22 Del Skrevet 5. april 2002 Vi har sagt ingen barn på middagen, utenom vårt eget. Hun er 10mnd når bryllupet står, og er i tillegg MEGET engstelig for ALLE andre enn de ALLER nærmeste (faren og jeg stort sett....+ foreldrene mine)så barnevakt utenifra er HELT uaktuelt, og alle hun kjenner godt nok er jo på middagen..... Søskenbarna hennes på 4 år + noen søskenbarn av brudgommen på rundt 11 eller noe blir ikke bedt. Nå skal det også sies at selskapet er langt borte fra der disse bor, sånn at hvis de skulle hatt med barna sine måtte de selv også reist hjem tidlig fra festen for å legge dem. (4 åringene altså) Tenker kanskje foreldrene til disse fireåringene synes det kan være greit å bare ha seg selv å tenke på også?!.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2002 #23 Del Skrevet 5. april 2002 Var tycker ni att gränsen för bebisar går? Jag är helt på det klara med att barn som ammas skall få vara med på bröllop men ovetande som jag är - när slutar man med det? Vid vilken ålder är det OK att lämna barnet hos barnvakt för en helg. Förlåt att jag tränger mig in på din tråd lillesmurfen men jag tyckte det var onödigt att starta en ny. Pim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 5. april 2002 #24 Del Skrevet 5. april 2002 Hvor lenge man ammer er veldig individuelt...noen ammer ikke i det hele tatt....noen slutter etter noen uker/mnd andre ammer et halvt år...mens atter andre ammer helt ut til 1-1,5 års alderen....min datter er 7mnd og jeg ammer henne fortsatt...kommer nok fortsatt til å gjøre det når hun er 10mnd (som på vår bryllupsdag)....å være hos barnevakt noen timer går bra for gangske små barn så sant de er trygge på de de skal være hos, og foreldrene er enkle å få tak i....det heter deg at barn kan være borte fra foreldrene tilsvarende mange døgn som de er antall år, og det skulle jo tilsvare at et barn under ett år ikke burde "forlates" mer enn timer...12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mari Skrevet 5. april 2002 #25 Del Skrevet 5. april 2002 Vi har også satt 10 års grense. De eneste barn som kommer til å være der er barnet mitt som da vil være 10 mnd, og barnet til søsteren min som ble født i forigårs (4 mnd. når bryllupet er). Vi skal ha bryllupet på hytta, så vi regner med at vi skal ha noen som kan passe dem inne i huset mens vi er ute, sånn at de kan ammes utpå kvelden (jeg kommer nok til å pumpe meg sånn at jeg kan drikke på kvelden...). De andre barna til søsteren min på 4 og 6 får ikke være med. Dette av hensyn til dem, oss og foreldrene. Det er ike morsomt å ikke kunne gjøre som man vil fordi det er barn der, og jeg tror ikke barn har godt av å se altfor mange fulle mennesker i en sånn setting!!! Til deg som lurte hvor lenge man ammer, så bør du spørre de som eventuelt kan gjøre det om de gjør det, fordi alle ammer i forskjellig lengder!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jbkaarud Skrevet 5. april 2002 #26 Del Skrevet 5. april 2002 Vi skal ha barn med i bryllupet vårt, både små og store, egne og våre søskens, men vi har kun den nærmeste familien tilstede i vårt bryllup. Vi legger også opp bryllupet slik at det blir mest mulig barnevennlig slik at både voksne og barn kan kose seg. Jeg forstår likevel godt argumentet med å ikke ha barn tilstede i bryllupet, og synes det skal være opp til brudeparet å velge om barn skal delta eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå