Gå til innhold

små barn i bryllupet ?

lillesmurfen

Anbefalte innlegg

Hei og hopp!

Jeg lurer på om hva dere mener om å ikke ha små tilstede under middagen/festen?

Det har seg slik at min stesøster har tre barn, hvor den minste er litt over et år når vi gifter oss.

Vi vet av erfaring at de ikke er veloppdragne og det har skjedd flere episoder hvor foreldrene har endt opp med store regninger fordi barne har ødelagt kostbare bilder, porselen osv... Min stesøster og hennes mann er dessverre tilhengere av meget fri barneoppdragelse og deres barn får ikke tilsnakk når de gjør noe galt, noe som kan forklare deres oppførsel i dag, sukk!

Uansett så har vi bestemt oss for at vi ikke skal ha barn under 10 år tilstede i bryllupet.

Så hva mener dere andre, er det et urimelig krav ???

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke det!

Det yngste er vel nå så stort at det ikke vil bli noe problem med barnevakt.

Men det er kanskje litt hyggelig for dem å få være med i kirka!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urimelig etter min mening og holdning til barn, men dette må dere jo selv avgjøre. jeg vet at mine nieser på 8 kommer til å STOR-KOSE seg i bryllupet, vil ikke ta fra de den gleden. Det handler bare om å legge ting til rette for at det skal gå greit. Feks. vet man at barn ikke kan sitte i ro ved et middagsbord i 3 timer -derfor må de få slippe det!

Jeg tror nok at de som tror at dette vil bli et problem med de minste barna skaffer seg barnevakt denne dagen. Så da er det ikke vårt problem. Velger de å ha de med blir det mer stress for de, men det har de da valgt selv.

Jeg tror ikke det er noen fare for at barna skal knuse og ødelegge ting i bryllupet. Bran gjør da ikke det til vanglig heller?

Jeg ser på barn som et positivt bidrag til å gjøre min bryllupdsag enda flottere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg synes ikke det er urimelig!

Små barn - veloppdragne eller ikke - VIL aldri sitte stille for lenge, og det kan bli mye mas med dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selvfølgelig kan de komme i kirken, den er jo åpen for alle som ønsker å overvære vielsen, men ikke middagen og festen videre som sagt icon_smile.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært flere diskusjoner på dette før. Hvis jeg husker riktig synes flertallet med barn at det er naturlig å ha barna med så lenge de selv orker. Tror at vi uten barn har noe mer delte meninger.

Selv ønsker vi å ha færrest mulig barn til stede. Nærmeste familiens barn får være med så lenge de vil. Ellers er selvfølgelig kirken åpen for alle.

ringblomst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syntes ikke at det er urimelig!!!

Selv om jeg har kjempe lyst til å ha mine småsøsken og tantebarn i vårt bryllup!

Syntes det er stas med de søte små, så hos oss blir det 5 barn under ti år, og fem stk mellom ti og atten!!!

For oss er det helt 100% naturlig at alle de skal bli bedt!!!

Klem icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinK

Vi skal ha barn i bryllupet vårt, selvom vi ikke har barn selv. Jeg synes det er helt naturlig å be barn også, og de gleder seg jo veldig. Kusinen min snakker stadig om bryllupet vårt og hvor koselig det skal bli. Skuffelsen hadde garantert blirr stor om hun ikke fikk komme.

Jeg synes derfor egentlig at barn bør få lov til å komme i bryllupet, men man har jo delte meninger om dette også...

Forresten kan det kanskje være avgjørende med hvordan omgivelsene rundt stedet dere skal ha bryllupet er. Hos oss er det stor plen barna kan være ute på, samt noen lekeapparater. jeg tror derfor ingen av ungene vil kjede seg. Og blir det for kjedelig under middagen for dem, kan de selvsagt gå ut å leke.

KristinK smile.gif - Vi gifter oss 10.august 20021212[ Dette Innlegg er endret av: KristinK den 2002-04-05 12:31 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ikke urimelig synes jeg heller. Dere er konsekvente med at alle under 10 år skal være hjemme - det kan fort bli langt og kjedelig for et barn å delta i en bryllupsfest - barn under ti år vil vanligvis utfolde seg.

Vi skal kun ha ei lita tulle på 9 mnd. med i Kirken, men foreldrene sa at de skulle få barnevakt senere - så frem til litt ro og fred.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår sønn som er 5 når vi gifter oss skal være med i kirken, men etter det skal han til barnevakt.

Tror han har det mye mer morro hos bestevennen , enn i bryllupet.

Jeg vil at det skal være min tilkommende mann og min sin dag.

Også er han veldig mammadalt, vil ikke risikere å måtte ta meg av han deler av kvelden.

vinke.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med... Har tidligere hevdet at det er moro for barna osv osv om de kan bli med, da helst på hele kalaset, selv skal vi ha mange barn fra 1-10 år.

MEN: Har tenkt på at våre egne barn (3 stk) kan bli krevende. De vil jo ha masse oppmerksomhet, og det verste for et barn er å måtte dele mamma og pappas oppmerksomhet med andre... Ser for meg brudeparet - bruden med en liten gutt på fanget som er sliten og sur og mammasyk, brudgommen med pappajenta på fanget, sur fordi hun ikke får nok oppmerksomhet og sistemann gråtende fordi han har slått seg for n'te gang...

Vi tenker vel på bryllupet som en lykkelig dag, med masse overskudd til gjester men først og fremst hverandre. Jeg er redd for at vi skal bli utslitt av å passe på hvor ungene er til enhver tid, om noen slår seg (det skjer ca hvert 10 minutt), om de har det bra og at ungene trives. Så jeg gruer for at det skal bli pes... Vi starter kaffen kl 20, og jeg lurer nå på om vi skal skaffe barnevakt fra kl 21 eller 21.30. Så får vi resten av kvelden fri for trøtte og sutrete unger...

Min opprinnelige plan var at de skal få være til langt på natt hvis de vil..

Så til dere som lurer: gjør det dere selv synes er best. Ikke bry dere om at noen ikke er helt enige i det dere gjør.. Det er deres dag - og da tenker jeg på at dere skal kose dere og ikke stresse med ungene som helt sikkert har glemt store deler av dagen etterhvert. Vil du ikke ha barn under 10 er det helt greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi har selv to barn på 2 og 5 år. De skal være med i kirken og går hjem til barnevakten etterpå. Tror ikke de har noen glede av en middag som varer i 4 timer. Dessuten vil jeg bare tenke på oss denne dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vil heller ikke ha en trøtt unge på 2 år hengende i kjolen. Han kan kose seg hos barnevakt med kusina på 3. En fetter på noen måneder må selvfølgelig få være der (de kommer langveis fra!).

Ellers så dropper jeg alle søskenbarn under 21. Det er greiest for å begrense antallet, og få med de som jeg har hatt mest kontakt med. Likså brudgommens søskenbarn over 36.

Men hadde vi hatt barn som hadde vært en del eldre, så hadde vi lagt det opp annerledes. Slik som Atilla nevner er greit med EGNE barn. Har man ikke barn selv, så er det jo opp til deg selv. Du kan jo også høre med foreldrene om kanskje barna hadde hatt lyst til å være tilstede et par timer. Eller om foreldrene ønsket barnefri HELE kvelden. (DET er jo en grei måte å vinkle spørsmålet på.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skal det være urimelig? Barn under 7 år syns det er ulidelig å være med på en laaang middag hvor de må sitte pent og være stille og snille. Var i et bryllup hvor brudens sønn var med. Tror han var rundt syv eller åtte. Alle var mektig imponert over hvor pent han hadde oppført seg under middagen. Men du og du så trett og lei han så ut da vi endelig ble ferdige! Syns ti års grense er en veldig bra alder. Om man skal ha de med, så syns jeg man kanksje kan stelle i stand et eget barnebord et lite stykke unna de voksne. Da kan barna få mat som de liker mye bedre enn den "forferdelige" voksenmaten. Og så gjør det ikke noe om de bråker litt. Vi har ingen slik mulighet der vi skal være. Jeg skal derfor gi klar beskjed om at små barn under ti må være hjemme den dagen. Om gjestene syns det er uhørt - ja så får det bli deres problem. Vi betaler - vi bestemmer! icon_wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi inviterer noen som får være med i kirken og på middagen. Vi setter opp video og spiller tegnefilmer under middagen så det ikke skal bli for langdrygt for de små.

Men på festen etterpå, men åpen bar og berusede mennesker har ikke barn noe å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer til kun å ha egne barn i bryllupet, og til de har vi med barnevakt. Vi gjør det slik at barnevakten og barna reiser hjem når de er slitne, mest sansynlig like etter maten.

Det kan tenkes det må komme ei lita jente på 11 mnd, dette kun hvis hun fremdeles blir ammet. Det er faktisk ikke så lett å sette bort barn man ammer for så mange timer, ikke bare er det vont for barnet, men moren får melkespreng - og de som har hatt det skjønner at det ikke er bare bare.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen !

Jeg vil si tusen takk for alle synspunktene deres, og vi vil fremdeles gjøre som først planlagt, (det har overhodet ingenting med at barna skal ta vekk oppmerksomheten fra oss og gjestene, men heller stedet vi skal ha festen på, midt i oslo sentrum.) Vi er begge veldig glade barn men har som sagt bestemt oss for at det vil bli for slitsomt med så mange små barn til stede (1 på 14 mnd, 1 på 2 år, 1 på 3 år, og 6 på 4 år )

Foreldrene til alle de små har fikset barnevakt som kommer og henter barna rett før den lange middagen og vi har ordnet det slik at de reiser til et kjempefint hotell like ved siden av lokalene som har laget egen barnefest for dem, med spesiallaget kake, leker osv slik at alle får en super dag og foreldrene ikke trenger å bekymre seg over at barna deres har det bra den dagen icon_smile.gif

klem fra

lillesmurf

hoppe.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: lillesmurfen den 2002-04-05 14:30 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes jo ut som en bra løsning det der!

Men blir det ikke litt dyrt da å ha barneselskap på hotell? Bare lurer altså icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har selv to barn (6 år og snart 3 år). Selv om svigermor så gjerne vil ha dem med på festen, så er det helt utelukket. Dette skal være en fest for voksne. Barna kommer til å kose seg hos barnevakten.

Ingen gjester har reagert på at dette blir en barnefri dag, de er bare kjempefornøyd for å få en kveld uten barn.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...