Gå til innhold

2000-tallet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Alle sier jo to tusen og en, to tusen og sju også videre, men vi sier jo nitten nitti ni til 1999, og ikke nitten hundre og ni.

Vil vi noen gang si tjue null to, tjue tjue, tjue tretti også videre for 2000-tallet, slik vi gjør for alt før 2000?

I så fall når.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Alle sier jo to tusen og en, to tusen og sju også videre, men vi sier jo nitten nitti ni til 1999, og ikke nitten hundre og ni.

Vil vi noen gang si tjue null to, tjue tjue, tjue tretti også videre for 2000-tallet, slik vi gjør for alt før 2000?

I så fall når.

Nittenhundreogni er strengt tatt 1909, nittennittini er 1999. I såfall hadde det blitt etttusennihundreognittini.

I Sverige sier de "tjugo noll sju" 2007.

Skrevet
Nittenhundreogni er strengt tatt 1909, nittennittini er 1999. I såfall hadde det blitt etttusennihundreognittini.

I Sverige sier de "tjugo noll sju" 2007.

Skrev nok litt for fort der, ja. Mente nittenhundre og nittini.

Skrevet

Der har svenskene vært ganske smarte og praktiske, gitt! Tror ikke vi kommer til å si tjue-null-og-noe. Men vi har da begynt å si bare null-to, null-tre i stedet for totusenogto, totusenogtre.

Skrevet

Det er nok for tidlig på tusentallet ennå. Når vi kommer oss inn på 2100-tallet kan det nok være at man kommer til å si tjueen-null-en, tjueen-ti, tjueen-tjue osv. Det er jo det samme som når vi i dag snakker om 1000-tallet. Vi sier jo ikke år "ti-null-sju" om året 1007, men "tusenogsju". Derimot når vi kommer til 1100-tallet sier vel de fleste ikke år ettusenetthundreog-ett eller annet...men år elleve-sju eller ellevehundreogsju...

ville nå jeg tro, da :sjenert: ...

Skrevet

Jeg lurte på det samme for en stund siden, og jeg kom fram til siden jeg alltid har sagt nittennittini til 1999, så må jeg si tjuenullsju til 2007. Kan ikke bare bytte plutselig, kan skjønne..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...