Gå til innhold

valpen vokter mat og bein for den voksne hunden

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv
Skrevet

Jeg har en voksen hund, og en valp. De 2 er gode venner og koser seg masse. Eldste hunden sliter litt med å si fra til valpen noen ganger, jeg har aldri hørt henne knurre til valpen. Hun deler gjerne både bein og leker, og har aldri vist voktende tendenser.

Her om dagen hadde de fått et bein hver, de lå på hver sin plass og koste seg med beinet. men den voksne ble ferdig før valpen og ruslet forsiktig bort og snuste. valpen for opp, snerret og glefset. Jeg ble litt sånn oj... ikke sett noe sånt før blant hundene. men så er det jo helt naturlig og egentlig da.

skal jeg bare la dem styre sånt selv? når valpen ligger på plassen sin og snerrer og vokter beinet sitt? får ikke lyst til å gi dem mer bein jeg, liker ikke sånt. er vel fordi ingen av mine hunder har gjort sånt før da :o

Videoannonse
Annonse
Gjest rikkerikke
Skrevet

Jeg ville bare latt dem holde på. Det er slik de possisjonerer seg. Den eldste har gjerne litt lavere terskel for å si fra enn valpen som sikkert liker å prøve seg. Vi hadde to hunder en stund, og den eldste var eldst og var klar på det når det var nødvendig, men hun sa bare fra til den yngste når hun var skikkelig lei, og det lot vi henne bare gjøre. Det er jo mest lyd og ikke så farlig som det høres ut.

Skrevet

Hehe...minner meg om pusen da han var baby og første gang han fikk en skinkbit...da jeg gav den og kom bort for å se på ham spise og skulle klappe han så murret han som en motorsag...Angrep ikke, men jeg skulle definitivt ikke prøve å ta skinkebiten fra ham:)

Han vokste det fort av seg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...