Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Japansk toalett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du noen gang prøvd en av disse fancy japanske doene? Det ser jo unektelig ganske kult ut:

Burde vi ikke fått noe sånt i Norge? Mer renslig enn å smøre dritten utover?

Og japanerne er jo så flinke til å lære bort toalettkunsten til barna sine også:

http://www.youtube.com/watch?v=QFVoLz88hiU

Skrevet
Har du noen gang prøvd en av disse fancy japanske doene?

Ja, det har jeg.

Skrevet

Ja det har jeg, men i mange japanske doer finner du fortsett sånne:

http://users.bestweb.net/~bennetc/JPNLowToilet.jpg

Men de fancy doene er jo ganske fine, lager lyder da en skulle ta en nr.2 så det ikke blir hørt i kabinen ved siden og spryter vann og alt. Men jeg liker enkle europeiske mye bedre :-D

Skrevet

Har brukt sånne ja, og det er ein av særs få ting eg sku gjerne hatt med meg frå Japan. Heilt suverene, og uendeleg mykje meir behagelege enn våre. Når eg ein dag bygger hus ska eg spandere på meg eit slikt toalett.

• 15 år senere...
Skrevet

Ja, jag har faktiskt provat en japansk toalett under en resa till Japan, och jag måste säga att det är en helt annan upplevelse! De är inte bara otroligt hygieniska med sina olika spolfunktioner, utan också bekväma och tekniskt avancerade. Helt klart mer rensligt än traditionella toaletter.

Norge skulle definitivt kunna dra nytta av sådana här toaletter, speciellt med tanke på hur effektiva och miljövänliga de är. Och du har helt rätt i att japanerna är väldigt bra på att lära sina barn toalettvanor - det är en stor del av deras kultur. Kanske är det dags att vi i Norge börjar överväga att införa japanska toaletter mer allmänt!

Skrevet
shoto77176 skrev (Akkurat nå):

Ja, jag har faktiskt provat en japansk toalett under en resa till Japan, och jag måste säga att det är en helt annan upplevelse! De är inte bara otroligt hygieniska med sina olika spolfunktioner, utan också bekväma och tekniskt avancerade. Helt klart mer rensligt än traditionella toaletter.

Norge skulle definitivt kunna dra nytta av sådana här toaletter, speciellt med tanke på hur effektiva och miljövänliga de är. Och du har helt rätt i att japanerna är väldigt bra på att lära sina barn toalettvanor - det är en stor del av deras kultur. Kanske är det dags att vi i Norge börjar överväga att införa japanska toaletter mer allmänt!

15 år senere…. Nyttig 🙄

Anonymkode: ea4fb...177

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

15 år senere…. Nyttig 🙄

Anonymkode: ea4fb...177

Synes faktisk det var veldig nyttig, ja. I stedet for å lage en ny tråd med samme emne, så kan man henge seg på denne korte tråden og fortsette.

Jeg synes det ser spennende ut med et japansk toalett og kunne tenke meg å prøve. Skulle jo nesten tro at det var kommet flere av dem i løpet av de siste 15 årene. Min bror skal straks til Japan, så jeg kan jo spørre ham om hvordan det var når han kommer hjem. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ting som alltid er relevante uansett årstall, er bare av det gode å fortsette tråden med. :) 

Det undres meg litt på temperaturen på vannet. Lunkent og behagelig, eller sjokk som endrer dna`et i samme slengen? 

Skrevet

Regner med det er meningen man skal bruke et par tørk etter spyling? Man kan umulig bli helt ren av den svake strålen der?

Anonymkode: 0f99b...4fe

• Liker 1
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (17 minutter siden):

Ting som alltid er relevante uansett årstall, er bare av det gode å fortsette tråden med. :) 

Det undres meg litt på temperaturen på vannet. Lunkent og behagelig, eller sjokk som endrer dna`et i samme slengen? 

Det er lunkent vann ja. 

Anonymkode: 998dd...ced

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Regner med det er meningen man skal bruke et par tørk etter spyling? Man kan umulig bli helt ren av den svake strålen der?

Bor i Japan og du kan justere strålen som spyler. Personlig så synest jeg det blir vondt på stumpen om du går over halvveis på styrken, så du må absolutt ikke være redd for at den er for svak. 

Anonymkode: dc984...bb3

• Nyttig 1
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Men det blir helt rent av å smøre bæsjen utover i et tynt lag? Har hørt at de fleste bruker ett tørk når man er ferdig bare for å kontrollere at det er rent og tørt, noe det som regel er. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...