Gå til innhold

Når er det greit å sove på magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 6 og 1/2 mnd har begynt å snu seg over på magen når han skal sove. Som regel styrer han noe veldig oppi senga og det ender med at han setter seg fast på tvers og jeg må komme å snu han. På ryggen roer han seg imidlertid aaaldri, og jeg må nærmest holde han fast for at han skal ligge stille. Da sovner han som regel i løpet av få minutter.

Når han hadde snudd seg igjen i stad, lot jeg han ligge slik, strøk han litt på ryggen. Og han sovnet tvert.

Men så er det jo det at han skal vel egentlig ligge på ryggen... Noen sier vel at når de snur seg selv så er det greit at de ligger på magen, men klarer likevel ikke helt slå meg til ro med det. På den annen side, kan jeg jo ikke drive å snu på han i ett kjør heller da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva, mener du at det er noe galt med og sove på magen?

Gjør det hele tilden jeg... :|

Skrevet
Hva, mener du at det er noe galt med og sove på magen?

Gjør det hele tilden jeg... :|

Det gjør jeg og det, men så er ikke risikoen for krybbedød så stor heller når man nærmer seg 30. ;)

Skrevet

Vi fikk beskjed på helsestasjonen av både helsesøster og lege at når barnet selv klarer å snu seg begge veier (mage/rygg, rygg/mage) så trengte vi ikke lenger snu ham. Han sovnet gjerne på ryggen, men snudde seg over på siden og magen i løpet av kvelden/natta, og da trengte vi ikke snu ham. Jeg pleide snu ham før vi la oss selv, men stod ikke opp i løpet av natta for å sjekke hvordan han lå.

Skrevet
Vi fikk beskjed på helsestasjonen av både helsesøster og lege at når barnet selv klarer å snu seg begge veier (mage/rygg, rygg/mage) så trengte vi ikke lenger snu ham. Han sovnet gjerne på ryggen, men snudde seg over på siden og magen i løpet av kvelden/natta, og da trengte vi ikke snu ham. Jeg pleide snu ham før vi la oss selv, men stod ikke opp i løpet av natta for å sjekke hvordan han lå.

Samme som vi fikk beskjed om. Når de kan snu seg selv kan de sove på magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...