Gå til innhold

Gått på pilla, p-sprøyta eller annen hormonprev?

Anbefalte innlegg

Gjest vi prøver
Skrevet

Vel, da er vi mange der ute!!

Men nå har jeg undersøkt med lege om hvor lenge vi må vente før EL kommer tilbake.

Hadde du uregelmessige menstuasjoner og EL FØR du begynte med hormonprevensjon? - Da kan det ta en god stund før du får EL tilbake, normalt sett opp til 9 måneder.

Hadde du regelmessige menstruasjoner FØR du begynte på hormonprevensjon? - Vel, da kan det gå fort til neste EL. Det kan være at du kommer tilbake i syklus igjen bare etter ett par måneder!

Jeg hadde regelmessige sykluser før jeg startet på sprøyta, og det gikk bare 4 mnd før jeg var tilbake der jeg vra før! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vanskelig for å tro at svaret er så enkelt som det der...

Og jeg selv er et godt eksempel på det....

Jeg hadde regelmessige sykluser før jeg begynte med p-piller, men etter pilleslutt tok det 1 år før jeg fikk mens igjen...

Så svaret er nok ikke så enkelt, desverre...

Skrevet

Noen som vet hvor fort det går etter Implanon P-stav, både med eggløsning og evt.graviditet?? :)

Skrevet
Jeg har vanskelig for å tro at svaret er så enkelt som det der...

Og jeg selv er et godt eksempel på det....

Jeg hadde regelmessige sykluser før jeg begynte med p-piller, men etter pilleslutt tok det 1 år før jeg fikk mens igjen...

Så svaret er nok ikke så enkelt, desverre...

Samme her, bortsett fra at det var to år før jeg fikk mens, 3-4 år før jeg fikk noe som kan kalles en regelessig syklus.

Skrevet

Jeg gikk på p-piller i 10 år, hadde regelmessig mens før jeg begynte (og noen vanvittige smerter), og fikk igjen mensen (og endel av smertene!) med en gang jeg sluttet. Har hatt en helt stabil syklus i det året som har gått siden jeg sluttet, og til tross for økte menssmerter så har det vært utrolig godt å bli kjent med kroppen min slik den egentlig er! (jeg sluttet nemlig ikke fordi vi skulle begynne å prøve).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...