Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha julaften hjemme hos meg iår, og skal lage den tradisjonelle julematen med ribbe, medisterkaker etc....

har noen spørsmål i forbindelse med det, jeg håper dere kan hjelpe meg med.

Når burde jeg kjøpe ribben?Jeg har ingen fryser så den må rett i kjøleskapet.

Kjøper ferdig blandet medisterdeig, og skal lage medisterkaker med den. Hvor store lager dere kakene?

Hvilket merke har de beste sosissene/julepølsen?

Og til slutt, har forslag på en god juledessert, er så lei av fruktsalat....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dessert: riskrem med rød saus? Eller multekrem?

Skrevet

Ribben bør du nok kjøpe fredag eller lørdag. Så gjør du med den som det står i oppskriften.

Medisterkakene lager jeg som vanlige kjøpttkaker, former med en spiseskje og hånden.

Jeg foretrekker pølsene fra Gilde eller Finsbråten, men det er jo en smakssak.

Til dessert syns jeg det er godt med multekrem, men det er fordi jeg ikke liker riskrem.

Lykke til med middagslagingen!

Gjest nextlife
Skrevet (endret)

Hjemmelaget karamellpudding med Cognackrem er deilig juledessert

Endret av nextlife
Skrevet

Ribben kan du godt kjøpe fredag eller lørdag, hvis du kjøper den frossen skal den dessuten tines først, og den skal jo ligge en til to dager med krydder før man steker den.....

en spiseskje er passe til medisterkakene, det viktigste er vel at de er like store, jeg pleier alltid å trekke de etter at jeg har brunet de, i litt kraft eller buljong.

til dessert kan du jo evt kjøpe en god is, som du serverer med varme blåbær og bringebær. du kan kjøpe en pakke med frosne røde bær og varme de sammen med litt vanniljesukker/vaniljestang og kanskje litt likør. det er kjempegodt sammen med feks krumkaker, men det trengs ikke.... en enda enklere dessert er en god sorbet servert med litt frukt.....

Skrevet

Til dessert ville jeg laget karamellpudding eller hatt is med bær :)

Skrevet
Hjemmelaget karamellpudding med Cognackrem er deilig juledessert

Har du oppskrift på cognackremen? (Og gjerne karamellpuddingen også, for den saks skyld!) Det hørtes kjempegodt ut! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...