Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg testet positivt for 4 dager siden og kan fortsatt ikke helt forstå at jeg er gravid. Det var ikke helt slik det var planlagt (les signaturen...), men gleden kommer mer og mer for hver dag.

:hoppe:

På den ene siden holder jeg på å sprekke og fortelle det til alle med en gang. Men jeg har hatt en SA i uke 8 (1997) tidligere og vil være "forsiktig" og ikke si noe før etter uke 12.

:roll:

Jeg er nå i min 7. uke og har termin 11. desember. Gleder meg vannvittig til tirsdag for å ringe legen og bestille time.

:)

Når har dere fortalt om de lykkelige omstendighetene til venner og bekjente?

PS: Svigermor og 2 av våre aller nærmeste venner har fått vite allerede.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Kjenner godt igjen det den følelsen av å ha lyst til å fortelle det til heeele verden med en gang!

Vi bestemte oss for å holde det hemmelig til uke 12(familiene våre visste det, og besteveninna mi). Etter jeg var på første besøk hos gynekologen(uke åtte) hvor han tok ul og konstaterte at alt så veldig bra ut, samt at jeg fikk se det lille hjerte slå.. da var det gjort.. fortalte det til de aller nærmeste vennene i løpet av de to første ukene, og etter uke tolv visste alle det!

Gratulerer og lykke til :D ! Du går en herlig tid i møte!!

Koz.. :wink:

Lucky og lillevenn

menstermin 19.09.03

ul-termin 09.09.03

Gjest Zalomine
Skrevet

De du føler du kanskje ville ønsket støtte/forståelse fra dersom du skulle være så uheldig å miste (foreldre og søsken, en bestevenninne, hva vet jeg?) kan du jo fortelle det så tidelig du bare vil, så slipper du masse forklaringer dersom det skulle gå galt. Antakelig går det jo bra, ikke sant, og da kan du bare glede deg over dette.

Fortell det når det passer dere, ikke bind dere i denne 12-ukers-regelen, dersom det virker unaturlig. Men husk at når noen først vet, da sprer det seg fort....

Skrevet

Vi har lurt på akkurat det samme! Og ende opp med uke 12 vi også. Men jeg har jo så lyst å snakke om det og fortelle det til alle!!!! Forresten så har jeg regnet på terminkalenderen at jeg har termin 12 desember men er bare på 6 uker... Men oansett dette forandrer vel seg som regel litt ved senere ultralyder. Men tilbake til å fortelle, mannen min vil helst ikke fortelle noen men jeg har fått han overtalt til at vi kan fortelle mine foreldre neste uke da de kommer på besøk(de bor langt ifra så vi ser dem ikke før i august neste gang). Vi venter litt til med hans foreldre og begges søsken. Vennene skal få vite etter uke 12.

Ellers så er jeg enig i at det er greit å vente hvis det skulle gå gærnt men at det kan være greit å ha noen å snakke med likevel. Og skulle man være så uheldig så får jo alle vite det likevel. Men mannen min mener at det blir så mye å forklare hvis alle vet.

Gleder meg til å fortelle foreldrene mine i hvert fall!

Lykke til og håper vi kan dele erfarenheter videre også da vi er omtrent like langt!

Skrevet

Jeg har alltid fortalt det nesten med en gang jeg.Jeg var bare 6 uker på vei da jeg sa det til familien.Men jeg sa det ikke til "alle",utenom hvis vi kom inn på det liksom.Går det galt så går det galt.Man behøver ikke en laaang forklaring.Bare til å si:Det gikk galt,men vi prøver igjen.

Men noen velger å vente til uke12.Det hadde ikke jeg klart.

Jeg ville dele det med de jeg står nærmest

Skrevet

Jeg er i tiende uke og vi har bare fortalt det til mine foreldre samt tre av våre nærmeste venner. Jeg er litt overtroisk og tenker at hvis alle i verden vet om det, skjer det sikkert noe galt... Så vi skal vente til det er 12 uker før vi sprer det.

Men når det gjelder nære venner, blir det mer komplisert hvis du spontanaborterer og først må fortelle dem at du VAR gravid uten å si noe til dem, og SÅ aborterte. Sånn sett blir det jo mer å forklare, da!

Og min erfaring er at hvis man ber folk om å holde tett, så gjør de det. Ingen av våre venner som har lekket noe, iallfall!

Skrevet

Er 6 uker på vei, og jeg har allerede fortalt det til mine næreste vennninner. En så stor nyhet vil jeg gjerne dele med noen, og hvis det går galt så trenger jeg også noen å trøste meg hos.

Viktig å snakke om alt på godt og vondt.

Men vi har bestemt oss å ikke spre det til gud og en hver mann, det er unødvendig før vi vet at alt har gått bra. Etter jeg har vært hos legen og er da 11 uker på vei, så kan jeg gjerne skrike ut til alle at jeg er gravid! :P

Skulle øsnke at jeg fikk mage snart slik at folk kan se det! Nå kommer det jo bare en periode hvor man føler seg feit!!! :-?

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi fortalte familien i uke 12 - vi hadde tenkt å vente til jul da, men så fikk jeg en blødning og ønsket ikke å vente så lenge.

Jobben fortalte jeg i uke 9 dersom jeg skulle få noen plager, men det kunne jeg nesten spart meg :D

Skrevet

Jag är 4 veckor på väg. Testade positivt i går morse och vi berättade redan i går för min mamma och min mans föräldrar. Jag vill att de ska vara med hela vägen.

Min mamma kan behöva känna att jag har förtroende för henne - hon var glad att självständiga jag ville berätta för henne redan nu, och självklart för graviditeten också.

Svärmor var lite mer reserverad och sa att mycket kan gå fel och att man inte ska ropa hej ännu, vänta minst två månader tyckte hon.

Jag vill de närmaste ska veta nu, så att de kan vara stöd om nåt händer (precis som Lillemy79 säger). Mina bästa vänninnor ska nog få veta snart också - av samma anledning - men resten jag känner och jobbet kommer nog få vänta till v 10 efter jag varit på inskrivning hor jordmor.

Jag tycker att man ska dela glädje och sorg med sina nära och därför berätta tidigt. Resten av världen och på jobbet kan man gott vänta med till v10-12.

Skrevet

jeg fortalte min mor det da jeg var 8 uker på vei, fordi vi besøkte henne Frankrike, og det er ikke så lett å si nei til et glass vin til maten, + at jeg var så dårlig.

Fortalte det til svigers da vi kom hjem (uke 9) og alle andre fikk vite det dagen etter. Alle andre fikk vite det fordi en vennine fortalte at hun var gravid og da klarte jeg ikke å holde tilbake. Hadde egentlig tenkt å vente til 11-12 uker, men nå har jo alt gått bra (er 16 uker på vei)så da er det jo greit!!!

Skrevet
Jag är 4 veckor på väg. Testade positivt i går morse

GRATTIS!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ønsket egentlig å vente til uke 12 med å fortelle det, men vi ble gjennomskuet da jeg nektet å smake vin på nyttårsfeiringen, så i stedet for å bortforklare det bekreftet vi mistanken:) Det var veldig koselig å kunne snakke om det med venner! Jeg var da 10 uker på vei.

Men det er jo bra å fortelle det til de du vil søke støtte hos om du eventuellt skulle spontanabortere, og ikke fortelle det til de du ikke har så god kontakt med

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...