Gå til innhold

Når fixe menyen?

Hvor lenge før bryllupet ordnes menyen?  

1. 1. Hvor lenge før bryllupet ordnes menyen?

• Mer enn 6 mnd
      1
    • 4-6 mnd
      1
    • 2-4 mnd
      6
    • 1-2 mnd
      4
    • Under 1 mnd
      6

Fremhevede innlegg

Skrevet

I følge bryllupsplanleggeren vi har tatt utgangspunkt i til vår planlegging står det at forslaget til menyen bør lages 6-9 mnd før bryllupet. Selv satt vi opp menyforslaget 4 mnd før bryllupet. Nå er det under 2 mnd igjen til bryllupet og vi har fortsatt ikke noe menyforslag.

:roll:

Vi har vært i kontakt med kokken i mars og skulle få et forslag, men hans besøk til Oslo (og vårt lokale) blir stadig utsatt, utsatt og utsatt. Vi har hyrt en kokk fra kokkelandslaget så jeg betviler ikke at han kan sine saker, men dette virker mistenkelig useriøst!

:evil:

I dag fikk vi beskjed (via personen som har bestilt/kjenner ham) at kokken ikke begynner å jobbe med menyen vår før 14 dage før bryllupet. :o

Holder dette mål eller bør vi se oss om etter annen kokk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ha koldtbordbuffet vi,

og har snakket om menyen en stund allerede

Skrevet

Der vi skal holde vårt bryllup, trengte de heller ikke å vite sånt før 14 dager før. Vi skal gifte oss om 14 dager i dag, og har fortsatt ikke bestemt vin :roll: Det kan kanskje virke som kort tid før, men hvor lenge før trenger dere strengt tatt å bli enige om sånt? Tror vi har en tendens til å få litt småpanikk når noe ikke er i boks fordi vi er så vant til at alt som skal ordnes til bryllupet skal ordnes så lenge før.

Jeg tror det kommer til å ordne seg jeg. Lykke til :D

Skrevet
Det kan kanskje virke som kort tid før, men hvor lenge før trenger dere strengt tatt å bli enige om sånt?

Vi trenger å ordne maten snart fordi vi har flere allergikere som må tas hensyn til. En er multiallergiker ...

Vi skal stå for alt selv og må derfor få tid til å kjøpe inn mat og drikke før bryllupet - og dette skal ikke gjøres i Norge...

Dessuten er det minimalt med kjøkken i vårt lokale. Minimalt med kjøleskap også ...

Skrevet

Vi skal stå for maten selv og har derfor diskutert og vært forsåvidt enige om menyen en stund - siste hånd på verket mtp innkjøp og forberedelser gjøres nå

Skrevet
Vi trenger å ordne maten snart fordi vi har flere allergikere som må tas hensyn til. En er multiallergiker ...

Vi skal stå for alt selv og må derfor få tid til å kjøpe inn mat og drikke før bryllupet - og dette skal ikke gjøres i Norge...

Da skjønner jeg godt at det begynner å haste litt. Kan dere ikke bare ta en liten telefon til kokken og fortelle hva slags situasjon dere er i? Han burde jo forstå at han kanskje kan bytte litt om på rutinene for en gangs skyld.. Lykke til ihvertfall :D

Skrevet

Vi trenger ikke å bestemme oss før ca 14 dg før bryllupet, vi. Det var visst nok tid for kokken som jobber på det stedet vi skal ha bryllupet. Vi kommer nok til å gi beskjed litt før det, mest for vår egen del, slik at vi kan stryke det av på lista.....

Skrevet

......men skal dere ikke skrive inn menyen i festprogrammene da.....?

Skrevet

-Man trykker da vel ikke opp programmene en måned på forhånd? Tror ikke det skal by på noen problemer... Jeg har selv vært med å trykke opp program, og det gjorde vi 2 dager før bryllupet...

Vi har også fått beskjed om en til to uker før, og forholder oss til det. Har tenkt på det, men stresser ikke foreløpig...

Skrevet

Jo, og dette er en av de tingene som gjør det kjipt å ikke ha menyen klar før tett opptil bryllupet.

Vi skal visstnok skrive programmene selv og kan gjøre alt klart (eh, de er forsåvidt klare foruten bordplasseringen og menyen) på forhånd. Siden programene skal limes og stæsjes litt, vil vi bruke vesentlig lenger tid på dette enn på selve printingen.

Jeg ville gjerne ha programmene printet rundt 14 dager før bryllupet - litt etter månedsskiftet mai/juni. Det ønsket har gått i dass, ja.

:evil:

Min kjære skal imidlertid ringe kokken på tirsdag. Vår bekjent som har ordnet all kontakt stoler vi ikke helt på at videreformidler all den informasjonen vi kommer med... Dessuten vil vi ha kokkens signatur på at han tar oppdraget og er klar over de rammene vi setter (typ multiallergikere, omtrentlig gjesteantall, serveringstider, plassering, lokale, pris osv.). Så da får vi se!

Skrevet

Vi hadde menyen klar ca 2-3 mnd før bryllupet. Hadde ike hatt ro til å vente lenger med det, da slike ting er viktig å ha klart i god tid (synes jeg).

Skrevet

Hos oss skal brudgom og hans far være kokker, så vi har menyen bare sånn delvis klar enda....Vi er enige om hovedretten, men ikke forretten. Men vi stresser ikke.... :D

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt:

-Dere skal gjøre alle innkjøp? Skal ikke kokken ta seg av det da???

-Har dere en multiallergiker som må ha annen mat, kan dere jo ordne dette uavhengig av den andre menyen. Selv om jeg skjønner at det er OK at de får sånn nogenlunde det samme.

Kokken kan vel også fikse maten til allergikerne?

Ring kokken selv (ser nå at mannen din skal det), og hør med ham.

Jeg tror du kan føle deg rimelig trygg på at dette ordner seg, når du har leiet inn en kokk fra landslaget (hvem er det forresten. Er litt nysgjerrig ;-))

Skrevet

Dere skal gjøre alle innkjøp? Skal ikke kokken ta seg av det da???

Vet ikke

Kokken kan vel også fikse maten til allergikerne?

Vet ikke

(hvem er det forresten. Er litt nysgjerrig ;-))

Vet ikke

Gjest Anonymous
Skrevet

Vet ikke

Vet ikke

Vet ikke

Det høres ut som om du virkelig må ta en telefon til denne kokken. Forarbeidet før denne bestillingen høres litt dårlig ut spør du meg, og det er viktig å vite hva dere skal gjøre og hva kokken skal gjøre!

Skrevet

Det er jo ikke sikkert alle skal ha kokk?!? Vi skal ikke bruke penger på det iallefall.....

Skrevet

Jeg synes virkelig at dere selv skal ta en prat med kokken! Det virker jo litt merkelig at dere ikke vet NOE om hvodan dette skal foregå, og hvordan menyen blir.

Jeg har selv laget mat i bryllup og ved andre store anledninger tidligere (jeg er selv kokk). Alle jeg kjenner som tar denne typen oppdrag (og det er en del :-)) gjør det på følgende måte:

-Meny avtales med brudepar/jubilant i god tid.

-Evt. allergier etc. diskuteres, og det settes opp egen meny for disse

-Kokken forhører seg om hva som finnes av utstyr å det kjøkkenet h*n skal jobbe på. Besøker gjerne stedet dersom det er mulig.

-Kokken gjør ALLE innkjøp av råvarer til maten (også spesialmenyer)

-På selve dagen sørger kokken selvsagt for at alt gå på skinner på kjøkkenet. Inkl. evt. spesialretter til allergikere.

-Når kokken går hjem er kjøkkenet STRØKENT

Leier man inn en profesjonell kokk står man sjelden for innkjøp av råvarer selv. Alt som har med maten og innkjøp av denne (inkl for allergikere) bør kokken gjøre. De fleste kokker foretrekker faktisk å gjøre innkjøpene selv.

Ring kokken du!

Skrevet

Vi tenker så det knaker på menyen, -innimellom. Vanskelig, men vi bestemmer oss nok til det gjenstår en måneds tid. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...