Gå til innhold

Leppestift - upopulær, utilnærmelighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg litt tøysete, men... Si meg - jeg sminker meg nesten aldri, men det hender jeg tar på en mørk leppestift og pudder - når jeg går ut på byen. Ikke noe annet. Og ser av innlegg her at dere nesten aldri bruker leppestift, derimot mascara i massevis.

Hvorfor bruker dere ikke leppestift da? Har det noe med kyssing å gjøre?? :ler:

(Jeg har like mye draget på gutta uten mascara (som før, da jeg brukte det), uten leppestift faktisk også - man oppfordrer jo ikke akkurat til kyssing med malte lepper. Og jeg foretrekker kanskje å ha en viss distanse og signalisere at jeg f... ikke vil kysse med deg... )

Blir ikke klissete med leppestiften, maler med blyant, tørker av flere ganger osv. Har funnet en dyp henna som kler meg. Nå er jeg noen år passert tredve, er det en motegreie???

Videoannonse
Annonse
Gjest Virvel
Skrevet

Jeg kan naturligvis bare snakke for meg selv, men jeg bruker ikke leppestift (eller noe som helst annet enn lebepomade) fordi kjæresten min er håpløs og sørger for at det forsvinner igjen likevel... :)

Skrevet

Jeg bruker alltid leppestift, og jeg er bare nesten 23 :lol:

Jeg har brukt det siden slutten av ungdomsskolen og det avløses kun av dager uten sminke (gjerne søndager) eller ytterst få dager jeg ikke gidder,- eller lipgloss som skinner :D

Jeg bruker farger som er rødbrune / beige - brunaktig med skimmer osv....

Liker at leppestiften synes litt.

Diva :D

Skrevet

Vil bare legge til at jeg ikke frisker den opp hele dagen da. Bare når jeg er ute eller blir tørr på leppene. Om kvelden "tørker" den mer inn, men blir framdeles litt farge der og den smitter ikke av :) Så jeg og sambo kysser stadigvekk vi :) Selv om han er en smule skeptisk så fort han aner en farge på leppene eller gloss :ler:

Gjest Zalomine
Skrevet

Jeg har heller ikke skjønt dette med at folket ikke bruker lebestift... for meg er denne, sammen med øyenskygge, det som utgjør min "basis-sminke" rett og slett...

Ja, min samboer var litt skeptisk til å begynne med, for han fryktet at han ville bli gående rundt med lebestift om han kysset meg, men etter en del forsøk hvor jeg presset leppene mot hånden for å vise at det finnes minimalt med rester, så har han akseptert det.

Jeg skjønner ikke at bruk av lebestift indikerer "jeg vil ikke kysse noen".. det ser jeg slett ikke. Ser det heller som at leppene er pyntet og skal virke fristende og innbydende jeg da...

Faktsik har jeg droppet et par lypsyler fordi han ikke likte smaken av dem, men lebestift klager han ikke over på den måten :)

Skrevet

Jeg synes leppestift ser kunstig ut. Jeg brukte det litt da jeg var yngre,men det er lenge siden jeg ga meg med det nå.

Jeg begynte å bruke klar lipgloss for mange år siden. Sikkert fordi jeg liker den mer naturlige looken, og jeg har greit med farge på leppene mine.

Da jeg brukte leppestift holdt jeg meg til brune/brunrøde farger.

Brukte noen ganger en kjempemørk brun for gøy,for da fikk jeg kjempestor munn og det fascinerte litt. :hoho:

Jeg har vurdert leppestift nå til pyntede anledninger. Nå røyker jeg jo ikke lenger og da er det greiere og holde orden på det,men nå klarer jeg ikke å synes det er fint!:roll:

Gjest Zalomine
Skrevet

Ja, det ser kunstig ut om man velger kunstige farger... (men er nå egentlig øyenskygge, rouge, eyeliner, mascara og alt det andre nødvendigvis mer "naturlig"?)

Vel, jeg holder meg til nøytrake farger, som bare stort sett "forsterker" min naturlige farge, gir litt "skinn" eller sånn. Trives med det jeg i alle fall :)

Skrevet

Er helt enig med Fredagsbarn.

Leppestift ser kanskje kunstig ut på noen som har valgt feil farge, men tar man seg litt tid og pirk med å finne en farge som passer og et skimmer / matthet som ønskes, så kan det bli veldig fint :D

Det er også en fordel å kunne legge på ordentlig da,- ha svakt fuktede lepper med Eight Hour cream under eller en lebepomeade e.l. (bare ikke for mye, nok til at leppene ikke er tørre og flassete), gjerne bruker en lipliner, og påfører leppestiften nøyaktig og følger leppenes kurver.

Har sett endel som bare klatter på,- det gjør jeg ikke med lipgloss engang! *sjokk*

Synes ikke nødvendigvis annen sminke ser mindre kunstig ut enn leppestift :-?

Gjest Zalomine
Skrevet

Synes det er viktig å bruke en lypsyl (eller noe annet for å myke opp leppene) "resten av døgnet" jeg... Ja, lypsylen i lomma bruker jeg aktivt, enten jeg har lebestift på eller ei (mest aktivt når jeg ikke har lebestift, sånn sett) Og holder lepene myke slik at de ikke blir tørre og flasser, for det ser ikke pent ut, lebestift eller ei. Og så legger jeg gjerne litt lypsyl først, gjerne før frokost, og så lebestiften etter frokost. Da er leppene passe myke, lebestiften får likevel godt feste, og det blir et bra resultat. Har bare lypsyl i lomma som jeg kan legge over i løpet av dagen, når jeg ikke har tilgang til speil (og selv da passer jeg godt på at det ikke blir stygt) Kunne ikke tenkt meg å legge lebestift uten speil, det har jeg ikke evnen til.

Kunstig blir det bare dersom man vil det skal se kunstig ut, det samme gjelder vel det meste annet av sminke? (alternativt selvsagt dersom man har gjort det feil da)

Skrevet

Har tidligere brukt lypsyl el.lign. Måtte kutte ut, ble avhengig - leppene mistet evnen til å selv produsere fuktighet.

Ja - leppestiften må passe, og males pent på, gjerne med blyant først, og i flere lag som man tørker av. Helst ikke skinne. Tar på leppestift når jeg skal være litt mer pyntet, men hender jeg slenger på fargen for å se litt frekk ut også.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Det er få som kan kunsten det er å legge en leppestift pent, som oftest ligger det kladder i munnviken og fargen er sklidd ut og de fleste bruker også for mørk farge.

Jeg bruker lite leppestift, har naturlige lyserosa lepper som kun trenger lipgloss eller litt EH cream til daglig. Men til pent og selskaper etc, bruker jeg leppestift og alltid matchende neglelakk til.

Minnie

Skrevet

Jeg bruker heller mascara enn leppestift. Jeg føler meg 'naken' uten mascara, ser liksom litt blek ut (i alle fall i mitt hode).

Jeg bruker leppestift når jeg skal pynte meg, men er ikke flink til å fylle på når fargen blir borte, glemmer det liksom. :oops:

Jeg har fine og fyldige lepper og de er røde og trenger kanskje ikke leppestift hver dag. Derfor bruker jeg ofte vaselin, da får det liksom en litt glossy look.

Skrevet

Jeg har nyttårsforsett å bruke leppestift oftere :ler:

Bruker leppestift nesten daglig og synes selv at pent lagt leppestift i riktig farge gir liv og glød til mitt ansikt. Har naturlige farger til hverdags og litt mørkere sjatteringer til fest.

Skrevet

Leppestift har jeg brukt noen få ganger, føler jeg ser rar ut med det :-? Det er ikke helt "meg". Mulig jeg har endret mening om noen år, føler meg liksom "for ung" til å bruke leppestift (merkelig nok..)

Julie.

Gjest Zalomine
Skrevet

Man får jo bruke akkurat det man føler seg vel med, ikke sant? Begynte med lebestift (svæææært nøytralt) på vgs, det var på den tiden jeg generelt begynte med (svæææært nøytral) sminke i det hele tatt. Fortsatt tilhenger av nøytrak og naturlig sminke, men trives godt med litt farge på leppene.

Hver får gjøre som de selv føler for. :)

Gjest Zalomine
Skrevet

Man får jo bruke akkurat det man føler seg vel med, ikke sant? Begynte med lebestift (svæææært nøytralt) på vgs, det var på den tiden jeg generelt begynte med (svæææært nøytral) sminke i det hele tatt. Fortsatt tilhenger av nøytrak og naturlig sminke, men trives godt med litt farge på leppene.

Hver får gjøre som de selv føler for. :)

Skrevet

Det går litt i perioder om jeg bruker leppestift eller ikke. Til hverdags, er det ikke særlig ofte jeg bruker leppestift, men det hender jeg føler meg litt fargeløs og på denne måten tar på leppestift for å føle meg litt mer "levende." Lipgloss derimot, bruker jeg mer og mer. Det eneste negative med lipgloss er at det forholdsvis lett blir vekk synes jeg. Etter jeg sluttet å røyke har dette heldigvis blitt bedre, men fortsatt... Lepomade kan jeg forsåvidt ikke leve uten, så det hender jeg smører på lepomade og deretter lipgloss (fungerer særdelses dårlig med leppestift.)

Jennifer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...