Gjest linnea Skrevet 16. desember 2007 #1 Skrevet 16. desember 2007 Hva slags internett abomang er best og hva skal jeg velge? Hva slags internettabomang har du? Hva er best av telenor, tele2 eller nextgentel eller?
punkyB Skrevet 16. desember 2007 #2 Skrevet 16. desember 2007 Tror det er hipp som happ hva du velger. Jeg har telenor selv og er godt fornøyd. Har virket som det skulle og har jeg vært i kontakt med support har det vrt ok også. Ville valgt på pris kontra linjekapasitet. Har du telefon/mobil fra noen av de kan det jo lønne seg å samle alt på et sted.
Cata Skrevet 16. desember 2007 #3 Skrevet 16. desember 2007 Enig med punkyB, jeg tror det er hipp som happ. Selv har jeg Tele2 for på det tidspunkt jeg fikk lagt inn så hadde de et abonnement som passet meg godt i størrelse og pris. Har aldri hatt store problemer med dem. Må innimellom restarte modem, men det må man visst hos alle. De gangene jeg har hatt spørsmål så har jeg lagt inn det på mail og fått svar i løpet av et par dager. Hvis det ikke har endret seg, så bruker jo også Tele2 linjene til Telenor, så teknisk burde det være nokså likt.
RedFox81 Skrevet 16. desember 2007 #4 Skrevet 16. desember 2007 (endret) Har du ingen kabel-tv hjemme? det er nemlig slik at du kan få billigere Internett abonnement, hvis du bestiller fra samme leverandør som din kabel-tv. Av de 3 du nevner, kan jeg bare si noe om den siste: nextgentel er billigst, men de har også fått noe kritikk for lange installerings tider og manglende support. Endret 16. desember 2007 av RedFox81
ToveM Skrevet 16. desember 2007 #5 Skrevet 16. desember 2007 Vi har kabeltv fra Get og har også bredbånd og telefon fra samme. Veldig greit med alt på samme, så blir det ferre regninger å holde styr på
ToveM Skrevet 16. desember 2007 #6 Skrevet 16. desember 2007 Har dårlige erfaringer med Nextgentel, kan ikkje anbefale dei på eit einaste punkt! Samme her, helt greit så lenge alt fungerer men den dagen det ikke fungerer eller du vil bytte leverandør, begynner moroa
Chans Skrevet 16. desember 2007 #7 Skrevet 16. desember 2007 Haha, "abomang". Sorry, men det er den rareste stavingen jeg har sett av ordet. Jeg lurer forresten også på hvilket jeg skal gå for... Det er altfor mye å velge mellom!
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2007 #8 Skrevet 17. desember 2007 Ikke tenk tanken på Nextgentel en gang!
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2007 #9 Skrevet 17. desember 2007 Har ikke erfaring med Telenor eller Tele 2, men hold deg langt unna Nextgentel! Hvis du har tilgang til internett gjennom kabel vil jeg anbefale det.
Gjest Tweek Skrevet 17. desember 2007 #10 Skrevet 17. desember 2007 Jeg har gode erfaringer med nextgentel jeg. Kan derimot ikke si det samme med telenor, for internetten var dårlig å falt ut hele tiden. Plutselig var vi uten internett i 2 uker og de gjorde ikke stort for å fikse det fortest mulig. Når jeg da også på skole over internett så sier det seg jo selv at jeg må ha det.
Gjest På linjen Skrevet 17. desember 2007 #11 Skrevet 17. desember 2007 har hatt Nextgentel i mange år - uten ett eneste problem. Dvs, en gang hadde jeg problemer med modemet - og fikk nytt sendt "over natt". Topp service. Har mange venner som har både Telenor, Get og andre. De som har hatt mest problemer har hatt/har Telenor. Tror dette i det store og hele er avgjørende hvor du bor og hvordan leverandøren har service i ditt nærområde. Her hvor jeg bor(stor by) er det stort sett Bravida eller Relacom som gjør jobben "ute i terrenget" uavhengig av om det er Nextgentel, Telenor eller andre(unntatt Get som har egne folk). Kanskje du kun bør se på pris og kundevennlighet?
Oliven Skrevet 17. desember 2007 #12 Skrevet 17. desember 2007 Jeg er utrolig lei meg for at vi ikke kan få nextgentel her vi bor nå. Hadde det i mange år og aldri hatt problemer. Alltid kommet til kundeservice kjapt og alltid fått god hjelp. Så flyttet vi og valgte telenor pga korteste leveringstid. For noe elendige greier. Vi fikk adsl fra de i juni og først nå i midten av desember kan det se ut som vi har en normal linje. Vi har i alle disse mnd betalt for 12.5 mb linje og hatt på det beste 1 mb. Sentralen har vært for dårlig, det har alle sett, men dato for retting har ingen kunne gitt oss. Vi har ringt og ringt. Endt med en kredittnota på ca 1000,- da, men mye frustrasjon og tlf til kundeservice med på kjøpet. Vi velger nå og portere til tele2, har ingen erfaring med adsl fra disse, men ikke noe kan være verre enn telenor er vår erfaring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå