Gjest ¤bella¤ Skrevet 15. desember 2007 #1 Del Skrevet 15. desember 2007 Har bestemt meg for å skaffe meg et fadderbarn, men hvilken av organisasjonene er best? Noen som vet i hvilken organisasjon som bruker størst del pengene på den faktiske saken? Og ikke til lønn, og andre utgifter.. vet ikke om denne tråden er plassert riktig, så flytt den gjerne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 15. desember 2007 #2 Del Skrevet 15. desember 2007 fikk lest litt på sos-barnebyer nå, og der går 9 av 10 kr til formålet, så da er det ikke så vanskelig å velge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raptuza Skrevet 15. desember 2007 #3 Del Skrevet 15. desember 2007 Har tidlegare vært fadder for ei rumensk jente på barneheim gjennom "Misjon uten grenser", ein kristen humanitær organisasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 16. desember 2007 #4 Del Skrevet 16. desember 2007 Jeg er fornøyd med sos barnebyer. Det pleier å stå i foreningenens årsrapporter hvor mye som går til administrasjon. Husker ikke hva sos bruker, men jeg ble ihvertfall fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dru Skrevet 16. desember 2007 #5 Del Skrevet 16. desember 2007 Både samboeren og jeg er faddere via SOS-Barnebyer. Vi er også veldig fornøyd med andelen av penger som brukes til administrasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ancalime Skrevet 16. desember 2007 #6 Del Skrevet 16. desember 2007 Vi har fadderbarn gjennom Norsk Bangladesh forening. Er veldig fornøyd! Pengen går til det barnet og ikke til et helt samfunn. Dette er barn på barnehjem som får dekket skolegang. De arrangerer tur nedover til barnehjemmene annet hvert år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tulipa Skrevet 16. desember 2007 #7 Del Skrevet 16. desember 2007 Jeg har også fadderbarn gjennom SOS Barnebyer - veldig ordentlig opplegg. Det som irriterer meg litt er den favoriseringen som Plan får ved massiv dekning og innsamling i stadige TV-aksjoner med kjendiser tilstede - sist var nå nettopp ifm Idol gir tilbake-programmet .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 17. desember 2007 #8 Del Skrevet 17. desember 2007 Det som irriterer meg litt er den favoriseringen som Plan får ved massiv dekning og innsamling i stadige TV-aksjoner med kjendiser tilstede - sist var nå nettopp ifm Idol gir tilbake-programmet .. Akkurat det samme irriterer meg. Jeg hadde, som TS, valgt SOS Barnebyer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 17. desember 2007 #9 Del Skrevet 17. desember 2007 Jeg har også fra SOS Barnebyer og er godt fornøyd. Synes riktignok det er litt sjelden jeg "hører fra" fadderbarnet, men skjønner jo egentlig at de ikke kan lage oppdateringer i eninga. Bedre pengene går til ungene/barnebyene. (Dessuten får jeg rapport 2 ganger i året , og medlemsbladet tror jeg kommer 4 ganger i året så strengt tatt burde det holde ). Har sans for konseptet til SOS barnebyer, for jeg tror det må være langt bedre for unger å vokse opp i mindre enheter som en barnebyfamile enn på et vanlig barnehjem. Dessuten får jo barnebyene positive ringvirkninger for samfunnet rundt også, ettersom de gjerne har noen tilbud for lokalbefolkningen også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå