Gå til innhold

han driter i meg...

Anbefalte innlegg

Gjest gjest_nå
Skrevet

er så sint på min mann nå at jeg bare ....åhhh

helg etter helg har jeg gjort unna helgevask og klesvask for oss begge.vi har begge hatt fri i helgene.

denne helga er jeg syk, med skikkelig omgangssyke.

jeg hintet frempå om at han måtte ta i litt fordi jeg ikke var i form og HAN har invitert folk på fredag.

det ser ikke ut her. skilleig møkkahus og han har skitne klær overalt.

han tar aldri opp etter seg. og da blir det jo ennå mer rotete.

han har spilt dataspill hele dagen, mens jeg har ligget til sengs og kastet opp og sprunget mellom dassen og senga. nå har han dratt ut og ikke en ting er rørt.

hvor mye skal man hinte , si ifra og be....

og jeg vasker og spyr om hverandre, vi kan ikke ha et hus som ser slik ut med folk på besøk....

jeg forstår ikke hva det er med menn?

kunne han ikke i det minste ha ryddet litt før han dro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
og jeg vasker og spyr om hverandre, vi kan ikke ha et hus som ser slik ut med folk på besøk....

Jo, det kan man. Kanskje han hadde lært dersom du sluttet å sy puter under armene på han? Du har skjemt han bort ved å være hushjelp, og da tar det faktisk tid før han skjønner at han også må ta i et tak. Det er vanskelig å lære en gammel hund å sitte osv...

Gjest Frysepulver
Skrevet (endret)

.

Endret av Frysepulver
Skrevet

Slutt å hinte!

Sett opp en liste over hva som faktisk må til av husarbeid i et vanlig hjem og så fordeler dere oppgavene.

Skrevet

Han driter ikke i deg! Han driter i at hjemmet deres ikke er perfekt!

Jeg synes du også skal bli flinkere til å drite i husarbeidet noen ganger. Virker ganske manisk når du vasker og spyr om hverandre.

Gjest StockDama
Skrevet

Hadde aldri i verden vaska huset fordi han hadde invitert gjester når jeg var syk....da hadde han enten fått vaska selv eller droppa hele besøket.

Skrevet

Bare det at han skal ha folk på besøk mens du er syk sier sitt. Jeg hadde droppa vaskinga og gitt klar beskjed om at han får ha besøket sitt en annen kveld - i dag er du syk og skal ikke ha folk i huset. Ferdig med det. Du bor da der du også, og de han skal ha på besøk må da kunne ha folk hjemme hos seg i stedet??

Skrevet
denne helga er jeg syk, med skikkelig omgangssyke.

jeg hintet frempå om at han måtte ta i litt fordi jeg ikke var i form og HAN har invitert folk på fredag. det ser ikke ut her. skilleig møkkahus og han har skitne klær overalt.

han tar aldri opp etter seg. og da blir det jo ennå mer rotete.

De folka kommer jo ikke før fredag? Du er sannsynligvis frisk før det. Kan dere ikke bare bruke en time for å rydde og vaske litt overfladisk torsdag kveld? Eller så kan du foreslå at han og gjestene, eller dere alle, går ut på en restaurant eller kafe istedet? Bedre det enn å krangle og bli enda mer sliten.

Skrevet
Han driter ikke i deg! Han driter i at hjemmet deres ikke er perfekt!

Jeg synes du også skal bli flinkere til å drite i husarbeidet noen ganger. Virker ganske manisk når du vasker og spyr om hverandre.

jeg er ikke opptatt av et perfekt hus, men jeg syns ikke noe om at gjester ( som kommer søndag og ikke fredag) må fjerne skitne truser fra sofan før de kan sette seg der.

jeg har ganske lave krav til hvor rent et hus skal være bare så det er sagt.

og ja jeg har forsøkt å la vært å sy puter under armene hans.han kan leve i en svinesti omså år etterår. han er et svin når det gjelder hus og hjem og hygiene. for å si det mildt....

Skrevet

Hvis gjestene kommer i morgen synes jeg dere kan avlyse besøket. Eller han kan treffe dem et annet sted. Du skal slappe av hjemme uten noe stress og uten dårlig samvittighet. Alle forstår at man ikke orker besøk når man er syk. Omgangssyken er kanskje smittsom også? :klemmer:

Skrevet

Om jeg hadde lagt med omgangssyke og min mann hadde gjort som din så hadde jeg gjort kort prosess. Det finnes sikkert en grense for han også angående hvor møkkete og skittent det kan bli før han blir flau over å invitere folk hjem. Han har ikke nådd ned grensen ennå tydeligvis så hjelp han!!

Spy litt utover gulv om du føler for det. Rot til gangen og alle rom. La det flyte med matrester og skitne truser og gjør det pinlig, ikke bare for deg: For han også! Legg deg på sofaen i stuen med pute og dyne og med snytepapir spredt godt utover. Glem ikke å ha en bøtte med vann ved siden av bare for å illustrere smittefaren.

Jeg er en stor tilhenger av klar tale oversatt til klar handling.

Det kan faktisk bli noe artig å tenke tilbake på. Vis lit guts. :fnise:

Skrevet

Haha, det siste gjest her sier kan jo fort bli en lærepenge - og hvem blir flau da? Syk har alle vært. Det er ikke flaut. Det som er flaut er å bo sammen med en som er syk - og vise for hele kompisgjengen at man virkelig driter i samboeren sin...

Skrevet
Haha, det siste gjest her sier kan jo fort bli en lærepenge - og hvem blir flau da? Syk har alle vært. Det er ikke flaut. Det som er flaut er å bo sammen med en som er syk - og vise for hele kompisgjengen at man virkelig driter i samboeren sin...

Jepp. :popcorn: Synes jeg ser det for meg.

venn: Stakkars deg ts, jeg ser du har vært skikkelig dårlig.

Venn(henvendt til ts mann): Har du vært syk du også.........?

:popcorn:

Skrevet

vet nesten hvordan du har det!

min sambo er flink å holde ting ryddig, men klesvask var tafatt. Det jeg gjor var at jeg kun vasket mine klær, han fikk litt "sjokk" når alle hannes kleder var skitne. Men det hjalp! han begynte å vaske klær :) Når han "glemte" å vaske klær, da begynte jeg igjen å kun vasket mine. Dette funker som bare det!!! nå funker ting som bare det.

Når det gjeld hus rydding har vi annenhver uke der vi vasker og tørker støv.. er likestilling nå til dags :)

Skrevet
Spy litt utover gulv om du føler for det. Rot til gangen og alle rom. La det flyte med matrester og skitne truser og gjør det pinlig, ikke bare for deg: For han også! Legg deg på sofaen i stuen med pute og dyne og med snytepapir spredt godt utover. Glem ikke å ha en bøtte med vann ved siden av bare for å illustrere smittefaren.

Jeg er en stor tilhenger av klar tale oversatt til klar handling.

Det kan faktisk bli noe artig å tenke tilbake på. Vis lit guts. :fnise:

tar i på denne .....

:spy:

i morgen skal han få :husarbeid: og :hakeslepp:

takk skal dere ha...

Skrevet

Dritkult, jeg gleder meg til å lese om hvordan det gikk, ikke glem å skrive! Haha. Lykke til...:-)

Skrevet

Jeg har en samboer som heller ikke legger merke til rot/hybelkaniner, men heldigvis ville han aldri invitert folk hjem hit mens jeg var syk. For når vi skal ha folk - kan han være veldig behjelpelig å shine før besøket kommer - så litt skam i livet har han... :fnise:

Håper det ordner seg. :klemmer:

Skrevet
jeg forstår ikke hva det er med menn?

Det er ikke noe galt med menn , det er noe galt med kjæresten din , eventuelt kommunikasjonen dere imellom .

Prøvde du forresten å si direkte til ham at heimen måtte ordnes og at han måtte gjøre det ?

Ikke alle er like flinke i forhold til det med å ta hint , og min erfaring er iallefall at det er mere effektivt å si helt konkret hva som forventes istedet for å tro at andre skal "skjønne det av seg selv " .

Skrevet
Slutt å hinte!

Sett opp en liste over hva som faktisk må til av husarbeid i et vanlig hjem og så fordeler dere oppgavene.

Helt enig.

Det er faktisk så enkelt som å få en oversikt over alt som skal gjøres. Og så fordele det på en måte som passer dere. Hvis det er "opplest og vedtatt" slipper du å hinte.

Det er ikke noe galt med menn , det er noe galt med kjæresten din , eventuelt kommunikasjonen dere imellom .

Prøvde du forresten å si direkte til ham at heimen måtte ordnes og at han måtte gjøre det ?

Ikke alle er like flinke i forhold til det med å ta hint , og min erfaring er iallefall at det er mere effektivt å si helt konkret hva som forventes istedet for å tro at andre skal "skjønne det av seg selv " .

Helt enig igjen.

Ikke alle tar hint like godt, og noen tar ikke hint overhodet. Det er helt utrolig hvordan noen kan nesten bade i rot og søl, uten å innse at noe må gjøres. Gi klar beskjed!

Skrevet

Er du DUM eller?!! Hvorfor i helvete vasker du når du er skikkelig sjuk. Dette er hans problem. La det være det! Ingen dør av litt skitt. Selv vasker jeg aldri - sånt har man vaskehjelp til. Send regninga til ham.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...