Gå til innhold

Lage hjemmeside

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skal lage en hjemmeside, har hatt planer om det lenge, og kan ikke utsette det lengre. Istedenfor å lære meg HTML-koder, som jeg ikke har tid eller interesse til og av, så tenkte jeg å bruke et "what you see is what you get"-program. Men jeg stiller krav til at det skal se så noen lunde profesjonellt ut, og ikke helt amatør, da. Siden skal jo faktisk "selge noe".

Fikk anbefalt et program, Namo WebEditor, som jeg nå har installert og prøvd meg litt frem med. Men uten så mye hell. Prøver i hjelpmenyen for å finne ut hvordan jeg skal gjøre ting, men den hjelpen er ikke særlig mye til hjelp. Så nå er jeg skikkelig frustrert her.

Noen som kan hjelpe, please?

Videoannonse
Annonse
Gjest StockDama
Skrevet

Frontpage er enkelt og greit, og gir deg samme resultat, what you see is what you get.

Skrevet

Men Frontpage er et Microsoft-program, right? Hva med dem som har andre nettlesere da, vil de kunne se hjemmesiden min?

Hvordan bruker man Frontpage?

Gjest StockDama
Skrevet

Den kan se av alle som kan se en nettside, la det være mac, linux, windows, whatever.

Frontpage lite er gratis, og du finner nok fort ut hvordan det brukes... hvis ikke kan du bare søke på frontpage tips ellerno

Skrevet (endret)

Noen webdesign programmene har jo en tutorial innebygd? Vet ikke om Frontpage, men kunne tenke, at det skulle være der og.

Endret av mrs_bond
Skrevet

Ikke bruk Frontpage! Det programmet er enkelt i bruk, og hvem som helst kan bruke det, uten tvil. Men det kommer ikke til å "se profesjonelt ut", det er nemlig slik at det er veldig enkelt å se at hjemmesida er laget i frontpage. Også pga at det bare går an å se den i Internet explorer, ja.

Jeg har ikke hørt noe om Namo WebEditor, så kan ikke si noe om det. Men mener, bruk da heller en ferdig laget kode, som du kan lett finne på nettet, enn prøve å gjøre noe selv, som ALDRI (sorry) kommer til å se bra ut. Eller spør om hjelp noen som kan!

Siden du ikke vil lære html.. :fnise::roll:

noen linker - der kan du finne design som passer deg, og bare forandre teksten:

http://www.interspire.com/templates/

eller her

http://www.freewebtemplates.com/template.php?id=7

eller søk selv på "home page templates free" ;)

Skrevet

Dreamweaver er jo av mange sett på som et av de beste programmene, men det er så lenge siden jeg brukte det at jeg husker ærlig talt ikke hvordan det er i bruk. Kanskje du kunne tatt en titt på www.downloads.com , lest omtaler o.l av slike programmer der?

Skrevet

For å være helt ærlig, hvis du må ha en profesjonell web-side men ikke har tid/gidder å lære deg html/css så ser jeg egentlig to valg, kjøp/last ned en template eller hyr en webdesigner. Hvis det skal være en kommersiell webside så betyr layout og proffesjonalitet VELDIG mye på om brukeren kjøper noe derfra. Jeg ville iallefall ikke handlet på nettet på en butikk som var laget i FrontPage :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...