Harlekin Skrevet 19. desember 2007 #21 Skrevet 19. desember 2007 Hjemme er jeg opptatt av grei hygiene, men ikke hysterisk når det kun er jeg som skal spise maten. Er det gjester, oppgraderer jeg sikkerheten, f.eks oversteker kyllingen hvis gjesten er gravid. Jeg er frisk og kan fint ta sjansen på en sjelden magesjau, men restauranter og butikker selger mat som skal spises av gravide, småbarn, eldre, syke og andre med nedsatt immunforsvar. Slurver de på hygienen, kan liv gå tapt. I tillegg til at "kyllingen" på bildet er ren svindel, og ikke et produkt noen ønsker å kjøpe. Så fordi du er frisk synes du det er greit å ikke være så nøye? Jeg synes alt for mange i denne tråden / på KG er slurvete og viser lav bevissthet i forhold til hygiene, matlaging, matbevaring, preparering/tilberedelse og renhold av utstyr og kjøkken. Hittil er argumentene: - Det er bare meg selv jeg lager mat til - Vi overlever - Vi dør ikke - Det har gått bra så langt For meg høres dette latterlig ut. Kjøkkenhold og matlaging skal foregå på en renslig måte uansett om du er frisk, syk, 1 eller 10 i husholdningen. Hvis du leser/siterer resten av det Tentacle sier, så ser du at hun ikke synes at det er greit å ikke være så nøye fordi hun selv er frisk. Jeg synes at hvordan folk lager mat hjemme får være deres egen sak, men det er selvsagt noe annet med offentlige spisesteder.
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2008 #22 Skrevet 6. januar 2008 3 resturanter i en Østfoldby har også blitt stengt av mattilsynet på grunn av manglende renhold på kjøkkenet. Det er jo ikke positivt akkurat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå