Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg beklager på forhånd for litt ekkle detaljer, men jeg er litt redd akkurat nå...

Vi er prøvere. Jeg hadde første dag av siste mens for 15 dager siden. I dag begynte det plutselig å renne tyntflytende blod når jeg var på do. Det gjorde det hver gang jeg var på do, nå sist gang kom det og en litt stor mørkere blodklump. Men mest tynt friskt blod.

Dette har en helt annen konsistens enn mensen. Hva kan dette være? Jeg har ikke vært plaget med blødninger mellom menstruasjoner (bortsett fra litt utflod med rødlig farge, men bare bittelitt) Jeg sluttet på pillen for et halvt år siden og har vel ikke fått helt stabil syklus. Den har pleid å være fra 28-52 dager...

Jeg har i går og i dag hatt et litt sånn press/trykk i nederst i magen... Har heller aldri hatt dette før.

Noen som vet hva det kan være? Det kan jo ikke ha vært en SA heller? Eller kan det det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som en Sa for meg. Ta kontakt med legen og ta en Gu så finner du det ut! lykke til

Skrevet

Hvordan arter en SA seg? Jeg har blødd litt hver dag nå (bare litt på papiret) og en del brun utflod. Har hatt litt magevondt stikninger og.

Skrevet

En SA känns väl olika från kvinna till kvinna.

Jag har haft två SA.

En för väldigt många år sedan; ca två veckor efter IKM. Det kändes som mycket kraftiga menssmärtor och jag klarade inte av att gå upp från sängen på tre-fyra timmar. Sedan blev det aningen mer "normala menssmärtor" (stickingar i sida och nedre del av magen). Då hade jag kraftig mens fast med några klumpar i.

Så hade jag en för 2-2½ år sedan. I 10:e veckan. Det började med lätt blodig utflod och slutade med rejäla blödningar och sammandragningar (krampande nedpress) där stora klumpar av koagulerat blod kom ut. Jag fyllde en av sonens XL-blöjor utan problem och förlorade totalt sett 1½-2 liter blod. Jag blev inlagd på gynakuten och skrapad akut på operation.

Du skriver:

Jeg hadde første dag av siste mens for 15 dager siden.

Då borde du ha EL nu och inte vara gravid. Eller så är du 6 veckor gravid och förra mensen var en blödning under graviditeten? Det enda sättet att verkligen få veta är att ta ett graviditetstest (du borde ha graviditetshormoner kvar i kroppen) eller gå till läkaren för en gynundersökning.

Det är ganska vanligt att man blöder lätt under graviditetens första veckor. När jag väntade "Lillasyster" blödde jag lite lätt röd-brunt från vecka 5 till 10.

Skrevet

Jeg hadde SA når jeg så vidt hadde passert 5 uker i august. For meg var det som en ekstra kraftig og vond mens. Blødde mer enn vanlig og varte også litt lenger enn vanlig...

Jeg ville tatt en graviditetstest først for å se om den var positiv. Den vil være positiv en stund etter en SA fordi hormon nivået trenger tid til å synke igjen. Så ville jeg ringt lege for å få en ordentlig sjekk. Det kan være blødning i forbindelse med en graviditet som akkurat har begynt, en SA eller bare pillekrøll.

Når jeg sluttet på pillen i våres fikk jeg mensen to ganger med bare to uker i mellom. Etter det ble syklusen stabil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...