Gå til innhold

Når kan man merke at barnet blir homofil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor tidlig går det an å merke at barnet har homofile tendenser? Er det typiske ting de gjør tidlig? Noen som kan forklare litt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skulle tro en kan merke det når de er ganske små. Guttene kan bli feminine og jentene maskuline i sine væremåter.

En traktorlesbe jeg har lest om i media som voksen var visstnok som barn svært maskulin og elsket kort hår. Motsatt en feminin homofil mann kan ha vært svært glad i å strikke eller i kunst som barn. Andre kan ha vært asosiale og aldri ville ut og leke med andre og dermed fikk homofile/lesbiske tendenser!

Vanskelig å si men man kan merke det når de er små.

Skrevet
Guttene kan bli feminine og jentene maskuline i sine væremåter.

Det er mange lesbiske som ikke er maskuline og mange homofile som ikke er feminine. Man legger bare ikke merke til dem fordi de ikke oppfører seg i strid med allment aksepterte kjønnsroller.

Skrevet

Takk for svar. Men interesser da? Liker gutter mere rosa og sånne ting? Liker jenter blått og vil leke mere med biler?

Skrevet

Tviler jeg på, da jeg var liten var jeg aldri opptatt av "jente-ting", hadde nesten ikke dukker og lekte med biler og bygde trehytte og hadde nesten bare guttevenner. Og jeg er ikke lesbisk, i så fall vet jeg det ikke selv :fnise:

Gjest Spadamen
Skrevet (endret)

Det er då ikkje så enkelt!

Korleis barnet er og kva interesser det har er då ingen peikepinn på legning barnet har. Fordi alle er ulike, og der er derfor ingen fasit.

Endret av Spadamen
Skrevet

Når gutten er mer opptatt av morsk sminkeveske og elsker å strikke og sitte inne forstår man at han kjører motsatt fil. Teatralske gutter og militærelskere pleier å ha slike tendenser.

Skrevet
Når gutten er mer opptatt av morsk sminkeveske og elsker å strikke og sitte inne forstår man at han kjører motsatt fil. Teatralske gutter og militærelskere pleier å ha slike tendenser.

Takk for svar. Ikke at jeg tror noen av mine er det. Men ønsker å være forberedt siden det er så vanlig disse dager.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Det er mulig man kan se tidlige tegn når man tenker tilbake etter at personen har blitt voksen. Men å skulle forsøke å forutsi noe, kun ut fra oppførsel som barn, tror jeg blir litt meningsløst.

Skrevet

Jeg har alltid mislikt å gå i kjole, likte bedre å leke med biler enn barbie, og var fysisk sett ganske guttete (sterk og fryktløs, hehe)

Men jeg er absolutt ikke lesbisk, ikke en gang bifil. Så det trenger ikke å være noen sammenheng tror jeg.

Skrevet

Jeg er også en av de som ikke lekte med dukker men med biler og som foretrakk å leke cowboy og indianer, fremfor mor, far og barn. Jeg var uredd og klatret i trær og på berg, jeg var mye i fjøset og stelte med dyra, kjørte traktor, og løpte rundt i skogen.

Jeg er i dag 100% heterofil. Så interesser som barn, behøver ikke si så mye. Det er også slik at mange foreldre ubevisst og noen også bevisst, fører barna sine inn i et kjønnsrollemønster ved hjelp av leker de kjøper, utsagn de kommer med o.l.

Gjest Marillia
Skrevet

Nå kjenner ikke jeg så mange homofile eller lesbiske, men jeg kan huske at jeg i barndommen merket at en gutt var veldig annerledes enn de andre gutta. Han likte å leke med jentene, og elsket å være trillepike. Husker han brukte plagg som var litt jentete, og gjerne med store, hvite sjal. I tillegg brukte han feminine fakter.

Ikke ble han mobbet, og ikke ble han utestengt, vi var bare vant med at Per bare var sånn :)

Har dog kjent jenter som har vært veldig maskuline uten at de har vært lesbisk, så noen fasit er det vel ikke.

Skrevet

Dersom man som foreldre oppdaget dette tidlig kan man forebygge, eventuelt forhindre det.

Gjest Frysepulver
Skrevet (endret)

.

Endret av Frysepulver
Skrevet (endret)
Tviler jeg på, da jeg var liten var jeg aldri opptatt av "jente-ting", hadde nesten ikke dukker og lekte med biler og bygde trehytte og hadde nesten bare guttevenner. Og jeg er ikke lesbisk, i så fall vet jeg det ikke selv :fnise:

Samme her! :ler: Men nabgutten elsket å leke med Barbie og han er i dag voksen, og åpent homofil..

Endret av CeeCee
Skrevet
Dersom man som foreldre oppdaget dette tidlig kan man forebygge, eventuelt forhindre det.

Hvilken planet kommer du fra kunnskapsløse menneske? :sukk:

Skrevet
Hvor tidlig går det an å merke at barnet har homofile tendenser? Er det typiske ting de gjør tidlig? Noen som kan forklare litt?

Takk for svar. Ikke at jeg tror noen av mine er det. Men ønsker å være forberedt siden det er så vanlig disse dager.

Tror ikke du skal tenke så mye i de baner. Den beste måten å være "forberedt" på er å være tydelig på dine egne holdninge, vis at du tar avstand fra diskriminering. Dersom du er tydelig når det gjelder egne verdier vil ungene dine ha en god pekepinn om hvor du står, slik at det å eventuelt skulle "komme ut" kanskje ikke blir så skremmende som det kunne vært. Det er nok at du er glad i ungene dine. :) Øvrige forberedelser trengs ikke.

For min egen del, så var jeg ikke interessert i det samme som vennene mine, og skulle man tenke stereotyper ville jeg vel også blitt stemplet som homofil, men det stemmer altså ikke. Så fall ikke for stereotypene!

I dag har jeg en sønn litt i samme situasjon, han er atypisk gutt på mange områder, og har fått slengt "homo" etter seg et par ganger i barneskolen. Han er imidlertig en sterk person som vet at han har venner og familie som mener en persons legning er revnende likegyldig, og nå spiller han bevisst på sine særegenheter og tøyser med det. Han bryr seg ikke om folk tror han er homofil (legger litt opp til det selv), men om noen spør sier han at han er heterofil. Jeg mistenker at han nyter det å ha mange jentevenner, han får fort kontakt, og det flørtes i vilden sky. :fnise:

Kanskje er han usikker selv, det kan jeg ikke vite. Det er også noe som han må få fred til å finne ut av på egenhånd, han har god tid. Kanskje er han en heterofil jentefut som er noe feminin og med "myke verdier". Kanskje er han bifil, og blir betatt av både gutter og jenter, men tolker følelsene ulikt ut fra hva omverdenen forventer. Kanskje er han homofil, og finner ut at jenter er best som venner, ikke kjærester. Uansett betyr det ingenting. Det kunne ikke falle meg inn å spørre heller, for om han ikke er sikker selv, eller føler seg sikker og jeg viser at jeg kanskje tror noe annet, så tror jeg det kan føles komplisert for et tenåringshjerte. Det er hans sak, min eneste rolle i det hele er å vise at jeg er her for han, uansett.

Skrevet

Homofile er en seksuell legning og har ingenting med klesstil, hva slags leker man liker, og i hvertfall ikke hva slags farge man liker.

At det og det er jenteleker og det er guttefarge og sånt er det vi mennesker som har bestemt og har ingen ting med hva eller hvem man tenner på.

Skrevet
Men nabgutten elsket å leke med Barbie og han er i dag voksen, og åpent homofil..

Min nabogutt hang på gjerdet når vi jentene lekte med barbie, elsket å leke selv. I dag er han siv. ing. og gift trebarnspappa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...