Gå til innhold

Hvem feirer dere jul med?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har i alle år feiret jul hos mine foreldre med min søster, besteforeldre og en onkel. Men i år har besteforeldre gått bort, onkel blitt snurt for noe og vil ikke ha noe med oss å gjøre, og så sa mine foreldre "flott, da kan vi reise vekk i julen", og så bestilte de seg ferie. Så da tenkte jeg, "jaja, men jeg og søs får det vel koselig". Men så sa hun "flott, hvis de reiser vekk kan jo jeg feire -hele- julen hos svigers, i stedet for halve". Så da sitter jeg igjen alene, da :tristbla: Alle jeg er glad i vil heller feire jul sammen med noen andre enn meg. Virker ikke engang som de har tenkt på at jeg blir alene, de er så opptatt med å snakke om alt det gøye de skal gjøre der de skal feire sin jul. (ja, synes litt synd på meg selv nu..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal feire med mine foreldre, vår nyeste familemedlem: Felix (katten vår, hehe), tante, bestefar, mammas tante og kusine, samt tremenningen min. Blir koselig. :)

Mvh Yvonne :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og kjæresten min har bodd sammen en stund, men var for lenge siden enige om at vi ville feire julaften hos egen familie.

Noe som vil si at han feirer med sine foreldre, søster (utpå kvelden kommer hennes kjæreste), mormor, to onkler og kanskje noen søskenbarn.

Mens jeg feirer med mamma, pappa og morfar... Vi blir bare 4stk, det er litt stusselig synes jeg. Har vært vant til at vi er 2-4 flere.

Nå har jeg ikke så lyst til å dra til foreldrene mine allikevel. Jeg og typen har det så fint i vår leilighet, en behagelig og god julestemning... Og det er ikke alltid like koslig å være hos mamma og pappa. Det skjer alltid noe dritt, som forandrer de få bra planene vi klarer å snekre sammen til vi møtes. Og så blir det litt krangling.(Ligger mye mer bak i årsaken til at jeg ikke vil dra, men vil ikke ramse opp alt.) Men jeg skal bare være der fra lille juleaften til 2.juledag.. Reiser man i julerushet blir det jo stress uansett, men jeg må også pese med transport til og fra flyplassen (fordi skyssen vi var enige om gikk i vasken).

Vi bor 15-20 min vekk fra hans foreldre med bil, og en drøy times flytur vekk fra mine. Flybillettene er for lengst bestilt, så jeg skal dra... Vurderte å bli hjemme, men at bare jeg og typen feirer julaften sammen ville blitt stusselig tror jeg. Og han ville ikke gått med på å feire jul hos sine, og jeg alene. Å være alene hadde vært maksimalt stusselig og ikke noe jeg ønsker heller. Og selv om jeg er velkommen til å feire jul med hans familie, ville jeg følt at jeg presset meg på om jeg dro dit. Og de ville nok lurt på hvorfor jeg ikke ville være med mine egne.

Tenkte å melde meg som frivillig for Frelsesarmeens julefeiring... Men det får jeg heller vurdere til neste år, hvis jeg ikke feirer med typens familie eller kommer bedre overens med egne foreldre.

Typen min har supert forhold til sin familie, så han kan nok ikke tenke seg hvordan jeg har det med min. Derfor har jeg ikke sagt så mye til han eller andre...

Godt å få ut litt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første året feiret vi jul hver for oss. Så feiret vi jul sammen med hans familie og i år skal vi feire sammen med min familie. Gleder meg til å komme hjem til jul, selv om foreldrene mine har flyttet i nytt hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I år skal jeg feire jul med samboers familie. Det gleder jeg meg til! -samtidig som det blilr veldig rart å være borte fra mamma og pappa. I fjor feiret samboern med oss. Så nå er det annenhvergang de neste årene, og hjemme hos oss den dagen vi får barn..hehe..

Vi har vært sammen i to år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julaften formiddag med pappas familie (besteforeldre,tanter og onkler, kusiner og fettere), men julaften ettermiddag er det bare meg, mamma og pappa og mine to søstre, blir kos :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og sambo feirer julen sammen annethvert år hos hverandres familier. Problemet er at vi begge kommer fra skilsmissefamilier, så for å være "rettferdige" er vi ene året f.eks. hos samboers far, neste år hos min far, neste år deretter hos hans mor og så hos min mor... Og sånn går det på rundgang. Nå har jeg satt ned foten og satt stopp; når vi får oss større leilighet (som vi har planer om i nærmeste fremtid), VIL JEG SKAPE MIN EGEN JUL! Gidder ikke være programmert og bortlovet hver julaften for evig tid!

:kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det hos mine foreldre, meg, mannen og 2 barn, søster med mann og 2 barn, og 2 bestemødre...

Og det nye tilskuddet i familien Esther, en liten Jack Russel terrier valp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julaften hjemme hos mamma og pappa, med søsknene mine. Typen min er hos sin familie på andre kanten av landet. 2. juledag reiser jeg nedover og er med svigers i romjula.

En fin fordeling. Det ville være svært rart å ikke være hjemme med foreldrene og søsknene mine på julaften - og det er jo mange dager igjen i romjula der jeg kan være med mannen i mitt liv :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal til foreldrene hans i år, sammen med broren hans og barna til broren. Blir deilig å feire jul sammen i år - i fjor var vi hos hver vår familie, men vi liker ikke være borte fra hverandre, så det funket dårlig. Til neste år drar vi til mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal feire jul med pappa, stemora mi, broren min og besteforeldrene mine og stemormora mi. Det er samme rutine hvert år og sambo er alltid med siden han har et litt "anspent" forhold til familien sin. Vi skal innom dem 1 juledag for å levere gaver og hilse på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I år skal jeg feire hjemme sammen med mamma og pappa. Litt deilig egentlig at det bare blir oss i år.

1.juledag blir det stort familiebesøk hjemme hos mine foreldre. Da kommer min samboer, to sett med onkler/tanter og div. kusiner.

2.juledag tilsvarende opplegg med min samboer sin familie.

Vi har vært sammen i over 7 år og dette er 3. julen vi bor sammen. Men julaften sitter litt langt inne for meg. Kommer nok ikke til å feire julaften sammen før vi er gift eller får barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal faktisk feire med eks-svoger, ekssambo og tilhørende familie og mamma'n og datteren vår - eksen og jeg flyttet fra hverandre for 14 år siden ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år blir det jul i eget hus sammen med samboer, våre 5 barn som er mine-dine-våre barn og eksen min. Det blir første gang eksen feirer jul med meg siden vi gikk fra hverandre for 9 år siden. Men det er jo kjekt for gutten vår at foreldrene hans kommer så godt overens at vi feirer jul sammen. Men jeg må legge til at jeg ikke hadde tenkt at han skulle være her på selve julaften, men en av de andre juledagene (jeg innviterte ham da han sa at han skulle være alene da søsteren skulle på fjellet, broren skulle til sin svigerfamilie, moren har kreft og er på sykehuset). Men da gutten min kom gledesstrålende hjem og gav meg en klem og sa hvor snill jeg var - da glemmer jeg det og nå gleder jeg meg faktisk til jul. Mulig pga en forståelsesfull samboer også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

med min sambo, har vært sambo i ca 6 år. Han er muslim, og vi har ikke feiret sammen før. Som regel er jeg hos min familie, men i år skal vi feire bare han og jeg, riktig romantisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke alene :)

Vi fant ut idag at vi har blitt en ny familie... hehe...

Min bestevennine/adoptert lillesøster, hennes mor/verdens beste reserve mor, og hennes dame:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...