Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bodd sammen med min kjære i et halvt år, og begge skal være hos sin familie. Synes det hadde vært koslig om begge familiene kom til oss neste jul... Men virker ikke som at det er så vanlig hvis de unge ikke har barn.

Jeg liker store familieselskaper da.. :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal for første gang være borte fra foreldrene mine. Vært sammen med samboer i 5 år, og i år skal jeg være hos han og hans foreldre. Grugleder meg - annerledes mat, annerledes feiring...

I god tid før neste jul kan du jo lufte ideen om å få begge familiene hjem til dere. Det fordrer at begge familiene har blitt forholdsvis godt kjent med hverandre på forhånd og at dere har overnattingsplass til alle (dersom de ikke bor i nærheten av dere).

Gjest Ballerina
Skrevet

Vi feirer annethvert år hos mine foreldre og hans, men kommer nok til å feire hjemme hos oss når vi får barn. Vet at hans foreldre ikke vil like det, men det er det vi vil ;) Dessuten har jeg ikke så mange søsken og liker ikke når mamma, stepappa og lillesøs er alene... :sjenert: Synes det er bedre at alle er sammen! Eeeelsker stor julfeiring!!

Gjest Eugene Onegin
Skrevet

jeg skal feire jul med.

Foreldrene mine. Søstra mi og hennes mann og de sin unge

og broren min.

Skrevet

Julaften feires i ro og fred med mann, barn og hund .. akkurat slik vi liker det best på julaften. De påfølgende dagene er det familieselskap .. men julaften er bare vår :)

Skrevet

Julaften feirer vi hjemme hos oss selv. Jeg, mannen min, sønnen vår, mamma, pappa og lillebroren min. Akkurat en perfekt jul for oss.

Skrevet

I år blir det for første gang feiring med samboers familie, han var med til meg i fjor (vi har vært sammen litt over 4 år).

Vi blir da meg, samboer, hans foreldre, bror, onkel og bestemor. Vi skal spise pinnekjøtt slik jeg er vant med, og vi har aldri vært mer enn 8 personer til julefeiring i min familie, så sånn sett passer det meg bra, og familien hans er også veldig hyggelig, men blir likevel rart å ikke feire med min familie.

Vanligvis har jeg feiret med mamma, pappa, lillesøster, mormor og morfar. I fjor var kjæresten med, ett år var farmor og farfar med og ett år mormors gamle tante.

Vi kan også godt tenke oss å invitere alle til oss når vi får større plass, og hvertfall når vi får barn. Da blir vi kanskje litt flere enn jeg er vant med, men ikke så mange at det blir helt kaos...

Husker en jeg gikk på vgs med fortalte om deres julefeiring. De var nesten 30 stk som feiret sammen, og mange barn. Det hadde jeg aldri orket, så mye folk og skrik og skrål og støy... hehe... Men for de som er vant med det er det sikkert veldig koselig, hun ville ikke bytte bort den feiringen for alt i verden. Jeg foretrekker det litt mer rolig...

Skrevet

Er vant til store julefeiringer, men i år blir det rolig. Vi skal feire her i huset til meg og samboeren og ønsket var å samle begge familiene, men nå må samboeren min jobbe kveldsvakt :grine: og da blir det bare mamma, pappa, søs og meg (og bikkja da!) Neste år håper jeg vi får samlet alle her, da blir vi ca 10 stk og det er sånn jeg er vant til det. Og å kunne feire her i drømmehuset vårt hadde vært topp.

Skrevet

Sammen med mine barn og deres samboere. Skulle gjerne feiret med kjæresten, men vi ble kjent etter at opplegget var lagt for jula, på begges side. Men vi to blir hvertfall sammen resten av jula. :love:

Skrevet

Har som regel jobbet jul de siste årene, men i år blir det feiring hos familien til mannebeinet :) Blir jo koselig :jepp:

Skrevet (endret)

Vi har i nesten alle de åtte årene vi har vært sammen feiret hver for oss (familiene våre bor langt fra hverandre, så vi kan ikke kombinere feiring) bortsett fra to ganger da mannen min har vært sammen med oss. I år feirer vi for første gang hos oss selv i nytt hus, og min familie kommer til oss, samt kjæresten til Mamma som kommer i romjulen. :)

Endret av Arkana
Skrevet

Vi har heller ikke barn, men i år kommer mine og hans foreldre til oss for å feire julaften. Vi har feiret julaften sammen helt siden vi ble sammen - annethvert år hos mine og hans foreldre

Gjest Frysepulver
Skrevet (endret)

.

Endret av Frysepulver
Skrevet

I år skal familien min nordover i jula, skal feire jul hos bestemor. På julaften til middag og pakkeåpning blir vi seks stykker: bestemor, meg, søstersen, brodern, mamma og pappa. På kvelden kommer hele slekta på besøk, da blir det folksomt: har seks onkler og tanter hvor fem av disse er gift, hver av disse har flere barn og noen disse igjen har fått barn selv - blir nok folk ;) Blir superkoselig, jeg har savnet det de årene jeg ikke har vært der! :nisse:

Neste år så kommer nok jeg og samboeren min til å feire sammen, vi har vært sammen i 4 år og allerede i fjor så syntes jeg det var feil å feire hver for oss, men siden familien min skal bort i jula og samboeren min må jobbe, så utsettes fellesjula til neste år. Da blir det tid til litt egne tradisjoner på formiddagen på julaften, deretter middag hos svigers.

Skrevet

Vi veksler mellom 3 steder da mine foreldre er skilt, så i år blir det med foreldrene til min kjære,farmoren og farfaren hans , kanskje broren, visst han får flybilett :)

Skrevet

første julen i eget hus så jeg skal feire med samboer han sin familie, min far, og 2 lillesøstrer og muligens to av mine onkeler på far sin side.. blir mellom 12-15stykker.. gleder meg for første gang på mange år...

:nisse::nissevink:

Skrevet

Skal reise til lillesøster. Og feirer da jul sammen med henne, mannen hennes og deres to barn.

Skrevet

Annen hver jul hos bestemor (med mamma, tanter, onkler og kusiner) og pappa (med stemor, stesøsken med samboere og barn) Tradisjonen blir kanskje brutt neste år, ettersom det begynner å bli ganske seriøst mellom meg og kjæresten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...