Gå til innhold

Menn du traff for ti år siden og vil ta opp kontakten med

Anbefalte innlegg

Skrevet

Årene flyr...tiden går!

Studietiden var over for en del år siden, alle studievenner, bekjente og festvenner fra den tiden jobber spredt landet over med ulike ting. Noen har fått familie, noen har kjæreste, mange er single.

Selv har jeg ikke hatt kontakt med mange av disse på nettopp ti år! Det var den gang da. Men minnene er der fremdeles. En har blitt suksessfylt foredragsholder, en annen har reist langt mot nord, en tredje har blitt diplomat, en fjerde har blitt reklameguru, en femte har blitt advokat, osv.

Hvor gøy hadde det ikke vært å "tilfeldigvis" treffe på noen av disse igjen...

Men hvordan kan det skje, det er ikke naturlig å ringe dem opp eller sende e-post!

Har noen erfart liknende? :vetikke::vetikke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nja, reunion passer ikke helt for denne brokete forsamlingen. vi var tilfeldig kjente gjennom studier og fest. Det blir liksom ikke naturlig, og heller ikke at det var jeg som tok initiativet til en slik.

Hvorfor kan ikke "skjebnen" og alle amerikanske filmer med happy endings hjelpe inn her :ler:

Det er spesielt et par av mine gamle dates jeg kunne tenke meg å treffe igjen. Jeg tror de begge er singel for tiden også. Hvordan man skal få truffet på dem blir meg en gåte. Kanskje aldri da. :lete:

Skrevet
Finne dem på facebook? Sende en mail?

Jeg vet at ingen av oss er i Facebook.

Hvis jeg sender en mail blir det litt sånn "Hei, vi pleide å kjenne hverandre for ti år siden..."

I mellomtiden har jo både de og jeg hatt kjæreste ® og kanskje samboer. Da har vi jo ikke hatt kontakt...Det er spesielt en jeg hadde god kontakt med den gang da som jeg lurer på hvordan har det i dag...men hva om han er sammen med en - og hva vil han opplagt forstå er mitt motiv når jeg bare kontakter ham så lenge etterpå?

Han kan jo ha glemt meg og at jeg ikke betydde like mye for ham som han for meg. Råflaut å bli avvist eller at han eventuelt bare er høflig og ikke forstår hvorfor i all verden han skulle svare til en han ikke har sett på ti år.

Han må jo lure på hvorfor jeg skulle ta kontakt med ham nå lenge etterpå...Hva er motivene for det, liksom.

Skrevet

Jeg tok nettopp kontakt med en som var en god kamerat for 10 år siden. Han bor på en annen kant av landet, så vi snakkes bare via msn, men den gode kontakten er der enda, 10 år senere. :)

Skrevet

jeg hadde sendt en melding eller mail..du kanjo bare si at du satt her en kveld og mimra med en venninde eller noe om studie tiden og at du kom til å tenke på han og lurte på hvordan det går med han..

Skrevet

Menn jeg traff for ti år siden er historie, og det er en grunn til det... Hehehe! :ler:

Skrevet
Menn jeg traff for ti år siden er historie, og det er en grunn til det... Hehehe! :ler:

Da mener du kanskje at du hadde et forhold (intimt) med disse mennene og at de derfor er historie - at dere ikke kun var "venner"?

Skrevet
Jeg tok nettopp kontakt med en som var en god kamerat for 10 år siden. Han bor på en annen kant av landet, så vi snakkes bare via msn, men den gode kontakten er der enda, 10 år senere. :)

"God kamerat" - som i at dere hadde kjent hverandre hvor lenge da?

Lurte han ikke veldig på hvorfor du plutselig kontaktet ham nå - av alle tidspunkt? Trodde han du fisket etter noe, sjekket ut om han var single?

Skrevet
"God kamerat" - som i at dere hadde kjent hverandre hvor lenge da?

Lurte han ikke veldig på hvorfor du plutselig kontaktet ham nå - av alle tidspunkt? Trodde han du fisket etter noe, sjekket ut om han var single?

Spiller det noen rolle for deg hvor lenge vi hadde kjent hverandre eller hvor gode venner vi var?

Nei, han lurte ikke, han syntes det var veldig hyggelig. Han trodde ikke jeg fisket etter noe, nei. :P

Det er ikke alltid man har baktanker med ting man gjør, vettu.

Skrevet
Trodde han du fisket etter noe, sjekket ut om han var single?

Og hva har det å si?

Skrevet
Da mener du kanskje at du hadde et forhold (intimt) med disse mennene og at de derfor er historie - at dere ikke kun var "venner"?

Det var en spøk litt OT...

Skrevet
Og hva har det å si?

Det kan jo virke litt desperat.

Gjest Gjest_jente_*
Skrevet

Men om han nå er så lite sosial av seg at han blir skeptisk og vil avvise deg fordi du er så hyggelig å ta kontakt, så har det jo ikke så mye å si! Det værste som kan skje er jo at han evetuelt sitter igjen med en idé om at du var interessert, men ettersom dere ikke har kontakt i det daglige så gjør det jo ingenting. Om det blir pinlig så ser du jo ikke han mer, mener jeg. Ville tatt kontakt jeg! Det kan jo hende han blir sjarmert av at du er så åpen og lett å få kontakt med igjen? Og som sagt, hvis ikke, hva så? Lykke til!

Skrevet
Men om han nå er så lite sosial av seg at han blir skeptisk og vil avvise deg fordi du er så hyggelig å ta kontakt, så har det jo ikke så mye å si! Det værste som kan skje er jo at han evetuelt sitter igjen med en idé om at du var interessert, men ettersom dere ikke har kontakt i det daglige så gjør det jo ingenting. Om det blir pinlig så ser du jo ikke han mer, mener jeg. Ville tatt kontakt jeg! Det kan jo hende han blir sjarmert av at du er så åpen og lett å få kontakt med igjen? Og som sagt, hvis ikke, hva så? Lykke til!

På e-post da...men hva om han ikke husker meg, og/eller har fått verdens beste kjæreste?

Skrevet
På e-post da...men hva om han ikke husker meg, og/eller har fått verdens beste kjæreste?

Så har du prøvd iallefall og ikke gitt opp bare ved tanken. Hvis du ikke tar kontakt, så vet du svaret, men om du tar kontakt så er mulighetene for at han husker deg og er singel, der. Har han kjæreste eller ikke husker deg så har du gjort et forsøk.

Jeg ville blitt veldig glad om noen tok kontakt med meg slik :)

Skrevet
Jeg ville blitt veldig glad om noen tok kontakt med meg slik :)

Så kanskje noen kunne gi et godt svar på hvorfor så få gjør det?

Eller er det helt vanlig?

Skrevet
Det er spesielt et par av mine gamle dates jeg kunne tenke meg å treffe igjen. Jeg tror de begge er singel for tiden også. Hvordan man skal få truffet på dem blir meg en gåte. Kanskje aldri da. :lete:

Hvordan vet du at de ikke er i forhold?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...