Gå til innhold

?

usikker_

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

hei..

hvordan kan man gifte seg vis ikke man vil ha prest eller en kristlig sermoni?? vil ha med løfter og pyntet lokale å helle pakken men siden han har en annen religion vil vi prøve og ungå kirkebryllup...

noen forslag??

Endret av usikker_
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan gifte seg hos byfogden, ha en vielse i regi av HEF eller sosialhumanistene (tidl. sekulært fellesskap).

Jeg har selv vært i en vielse i regi av HEF, og det var en veldig vakker seremoni. Brudeparet fikk god anledning til å utforme et opplegg rundt den "obligatoriske talen" som vigsleren forrettet. Opplesing av dikt, sang, egne løfter..alt var mulig. Dessuten kunne vigsleren vie dem, der de ønsket det.

Gjest nextlife
Skrevet
hei..

hvordan kan man gifte seg vis ikke man vil ha prest eller en kristlig sermoni?? vil ha med løfter og pyntet lokale å helle pakken men siden han har en annen religion vil vi prøve og ungå kirkebryllup...

noen forslag??

Det finns en bruker som pleier å være her inne, Pastor Knut,-han er i en organisasjon som kan vie hvemsomhelst hvorsomhelst :)

Tror det heter unitarforbundet eller noe i den duren.

Skrevet

Det er unitarforbundet, men vigsler er vel pastor/prest?

Skrevet
Det er unitarforbundet, men vigsler er vel pastor/prest?

men hadde vært en mulighet vis det var en som kunne fokusere på likehtene i religonene..

Skrevet (endret)
men hadde vært en mulighet vis det var en som kunne fokusere på likehtene i religonene..

Joda, jeg er prest, men vier både etter borgerlig og kirkelig rituale. Unitarforbundet har begge disse to ritualene godkjente. Likheter i tro og religion er det unitarer gjerne fokuserer på :-) På den annen side: jeg behøver ikke fokusere på religion i det hele tatt :-) De fleste vigsler jeg utfører er nettopp helt nøytrale.

Endret av Pastor Knut

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...