*Pepperkake* Skrevet 15. desember 2007 #1 Skrevet 15. desember 2007 Hvis man skal ha ovnsbakt laks eller ørret, hvor mye beregner man per pers? Vurderer fileter i stedet for hel fisk så da er det greit å vite hvor mye jeg trenger
Kristin Skrevet 15. desember 2007 #2 Skrevet 15. desember 2007 Det kommer litt an på om det er "storspisere" på besøk, og hvor mye tilbehør du har. Jeg bruker å beregne ca 200g pr.pers.
*Pepperkake* Skrevet 15. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. desember 2007 Beregner du til storspisere da?
mamma mia Skrevet 15. desember 2007 #5 Skrevet 15. desember 2007 Laks/ørret er ganske mektig.så det er sikkert nok.Men det er godt som pålegg også. Siden du har bursdag i dag skal du få en god oppskrift av meg dette er til 8 personer. 2 kg. fisk ørret/laks 2 terninger fiskebuljong 4 beger crem fraich 2 bokser krepse haler purre dill Fiskebul, kraften fra kr.halene,og hv.vin tilsammen 5 dl.kokes opp legg i fisken oppskåret i terninger trekkes i 12 min. ha i crem fr. og purren, det hele varmes opp til kokepunktet igjenn. Krepsehalene og dill legges i noen minutter før servering. Server med kokte poteter og brokkolli.
*Pepperkake* Skrevet 15. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 15. desember 2007 Takk Mamma mia! Den så deilig ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå