Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2007 #1 Skrevet 15. desember 2007 Jeg falt for fristelsen og kjøpte en pose amerikanske/canadiske tranebær i dag, men vet ikke helt hva jeg skal bruke dem til. Hvis noen har noen gode oppskrifter - gjerne som passer nå i jula også - blir jeg glad Gjerne relativt enkelt, særlig når det gjelder bakverk, men alt er av interesse, særlig om oppskriften er prøvd ut også.
Gjest Eurydike Skrevet 15. desember 2007 #2 Skrevet 15. desember 2007 Jeg pleier å lage marsipankonfekt med sjokoladeovertrekk og pynte med tranebær. Eller fant jeg denne oppskriften på biscotti forleden, som jeg har tenkt å forsøke i år. Med tranebær og pistasjnøtter.
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2007 #3 Skrevet 16. desember 2007 Takk for svar Pynter du med ferske tranebær? Hvordan er holdbarheten da, bør de spises samme dag, liksom? Tror også jeg får forsøke meg på biscotti selv om forrige kjeksforsøk gikk noenlunde nedenom.
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2007 #4 Skrevet 16. desember 2007 Forresten - to spørsmål til; vaniljeekstrakt; kan vaniljesukker brukes? Og hvor selger de usaltede pistasjenøtter...?
Gjest Eurydike Skrevet 16. desember 2007 #5 Skrevet 16. desember 2007 Det er ikke friske/frosne tranebær jeg bruker, men tørkede, lettsukrede. Jeg regnet med det var det samme du hadde siden du var interessert i bakverkoppskrifter. Du kan bruke vaniljesukker i stedet for vaniljeekstrakt. Den lille nøttefabrikken har usaltede pistasjnøtter uten skall, så det finner du der de fører produktene deres.
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2007 #6 Skrevet 16. desember 2007 Takk for svar igjen Jeg spurte etter alt mulig siden jeg ikke vet hva bærene skal brukes til, jeg Kanskje jeg bare skal lage gele eller syltetøy og ha til jul?
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2007 #8 Skrevet 17. desember 2007 Det var en interessant link Jeg endte med å lage syltetøy (som vi hadde til finnbiff i går, i tillegg ble det et par små glass ekstra), men det var jo mange interessante muligheter der. Syltetøyet var godt, i hvert fall, selvsagt ikke helt ulikt tyttebærsyltetøy, men med en litt annen vri.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå