Hedda22 Skrevet 14. desember 2007 #1 Skrevet 14. desember 2007 (endret) hei.. var hos gynekolog i dag, og fikk vite at at fosteret var dødt :gråte: og at jeg skulle få noen tabletter på tirsdag for å fremskynde aborten.. noen som har opplevd dette før? er veldig engstelig, for er første gangen jeg har vært gravid, og lurer veldig på hva som skal skje.. Noen som har blitt gravide rett etter en ma, uten mens imellom? har hørt at legen anbefaler å vente til etter en mens etter ma, men er det noenting i veien for å begynne å prøve igjen med en gang? noen som vet hvor lenge etter aborten graviditetstesten viser positivt? Endret 14. desember 2007 av Hedda22
Gjest Come To Big Mama Skrevet 15. desember 2007 #2 Skrevet 15. desember 2007 Jeg har dessverre ingen svar, men ville bare gi deg Dette var fryktelig trist å høre.
Zeena Skrevet 15. desember 2007 #3 Skrevet 15. desember 2007 Å nei. SÅ trist Hedda. Håper det går bra med deg.... Uff dette var trist. Har aldri opplevd MA før. Men håper du snart får en ny spire.
**Emma** Skrevet 15. desember 2007 #4 Skrevet 15. desember 2007 Krysser fingre for ny spire veldig, veldig fort
Hedda22 Skrevet 15. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 15. desember 2007 tusen tusen takk for klemmer og gode ord.. er veldig trist akkurat nå, men håper det kommer seg etter tirsdag når fosteret er ute.. og ja, håper virkelig på en ny spire veldig snart!
Epona Skrevet 16. desember 2007 #6 Skrevet 16. desember 2007 Veldig trist at du har mistet.. Jeg har opplevd MA. Jeg hadde utskrapning, men fikk litt komplikasjoner etterpå, med rester og infeksjon. Fikk da tabletter som hjalp livmoren å tømme seg på egenhånd. Jeg ble gravid igjen etter tre mnd, og gutten min er nå 13 mnd. Håper du får en ny spire snart, og at det da går bra Det går an å bli gravid igjen med en gang du får eggløsning,, men det kan være en fordel i forhold til terminberegning å ha en mens å gå ut i fra. Men det er ikke noe problem å sette termin på UL uansett, så dere kan prøve igjen når dere føler dere klar. Jeg husker det var veldig viktig for meg å prøve igjen med en gang, jeg orket ikke vente. Men første syklus etter MAen hadde jeg ikke eggløsning. Ønsker dere masse lykke til Ta vare på hverandre!
Hedda22 Skrevet 17. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 17. desember 2007 tusen takk Epona! både jeg og min mann har lyst å begynne prøvingen med en gang.. føler at den eneste skikkelige trøsten er å bli gravid på nytt, ihvertfall å prøve.. utrolig kjekt å høre at det gikk bra med deg på neste forsøk og at du nå har en liten skjønning:) klemklem
Gjest Gjest_Latte_* Skrevet 17. desember 2007 #8 Skrevet 17. desember 2007 Så trist å høre Vet ikke hvor langt du var kommet..har ikke opplevd MA, men mista første gutten, fortidlig født i uke 28. dette var i aug- 99. Legene mente at vi burde vente, for kroppen og sorgen sin del, men jeg ble gravid etter 6 uker, har nå 2 friske og sunne barn. Skjønner godt at du er engstelig. hvor lenge etter abort gravividtetstes viser positiv vet jeg ikke. Håper du får svar på dine spm.
smilefjes Skrevet 18. desember 2007 #9 Skrevet 18. desember 2007 Så trist det var å lese Hedda22! Har ikke erfaring, men håper i allefall du slipper å vente lenge før det klaffer neste gang! Lykke til!
jente 79 Skrevet 19. desember 2007 #10 Skrevet 19. desember 2007 Uff, dette var trist å høre. Jeg har ikke hatt MA selv, men hadde en SA i august. Jeg ble gravid igjen med en gang etterpå. Rakk ikke å ha mensen, så jeg fikk en ekstra ultralyd for å fastslå termin. Jeg testet negativt 4 uker og 1 dag etter min SA, og negativt igjen 4 uker og 3 dager etter min SA. Men 5 uker og 1 dag etter var testen heldigvis positiv :-D Eneste ulempen i forhold til å prøve var at jeg ikke visste når jeg hadde EL eller IKM. Men ordnet seg jo fint likevel :-D Lykke til
Hedda22 Skrevet 20. desember 2007 Forfatter #11 Skrevet 20. desember 2007 Jeg har nå fått ut det som var der inne, og for en vond prosess det var.. ikke bare psykisk, men hadde kramper hele kvelden og ut på natten. jeg håper virkelig at det blir med denne ene gangen, og at dette ikke skjer igjen. jeg vet at det er mange der ute som har opplevd ma og sa både en og flere ganger.. og jeg vil bare sende alle dere en kjempegod klem!!!! vi fikk beskjed av legen at vi kunne begynne prøvingen med en gang, og at det ikke var noe problem.. han sa oså at jeg skulle få en tidlig ul neste gang, slik at jeg kunne slappe mer av.. det var veldig deilig! tusen takk til alle dere som har svart meg, har vært veldig god hjelp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå