Gå til innhold

leveringstid peppes pizza


Anbefalte innlegg

Skrevet

sitter og venter på levering. det var lovt innen kl 21:50. har de noen policy av noe slag om pizzaen ikke blir levert innen denne timen?

Gjest Frysepulver
Skrevet (endret)

.

Endret av Frysepulver
Skrevet
Fra http://www.peppes.no/bestill/om_peppes_service.jsp

"Peppes leveringsgaranti betyr at Vi leverer til deg innen 60 minutter fra vi har mottatt din bestilling, eller til et forhåndsavtalt tidspunkt +/- 5 minutter - klarer vi ikke dette innrømmer vi 50% avslag på din ordre.".

stemte bra det :) sa ingenting jeg, for regner med det er travelt for de på en fredag. men brukte tilsammen 90 min, så ble halv pris det.. :) god og mett nå iallefall!

Skrevet

Jeg hadde sagt noe uansett.. Det handler om prioriteringer nemlig, og at de har god tid på seg til å få den framme om en time. Om de ikke klarer det så skulle de ha ringt mener jeg, fordi at her sitter du å spør på forum om når pizzaen din skal komme.

Skrevet

Noen som vet om budene fra Peppes og Kina og pizza-ekspressen må betale for mellomlegget selv om de kommer for sent?

Jeg bestiller bare pizza i mine mest fyllesyke og desperate tider, men uten unntak så kommer de for sent. Så da sitter jeg sur, med lavt blodsukker og er bestemt på å klage. Også kommer budet...en sliten mann, en kortvokst mann, en usikker guttunge etc etc..og jeg holder kjeft og spiser min lunkne pizza.

Må de betale selv..?

Skrevet

Ja, det må de. Om det er kundesenteret som har gjort feil er det dem som må ordne opp, hvis ikke er det restauranten. Det er jo tross alt dem som ikke har kommet på tiden.

Skrevet
Ja, det må de. Om det er kundesenteret som har gjort feil er det dem som må ordne opp, hvis ikke er det restauranten. Det er jo tross alt dem som ikke har kommet på tiden.

Akk, det var synd.

Tror jeg aldri vil samle opp nok mot til å klage før jeg møter et skikkelig usympatisk bud. Dumme middle class guilt!

Skrevet

Hehe ;)

Du trenger jo ikke klage, men du kan gjøre dem oppmerksomme på at du ville satt pris på en telefon hvis de sa ifra om at de kommer litt for sent så du slipper å lure.

Skrevet

Tror nok ikke de må betale selv nei. Jeg jobbet i alle fall på Dolly Dimples i mange år, og det var ikke slik det fungerte der. Tror forøvrig heller ikke det er lov i henhold til norsk arbeidslivslovregulering.

Skrevet

Jeg trodde det, men hvis ikke restauranten betaler, hvem gjør det da?

Skrevet
Jeg trodde det, men hvis ikke restauranten betaler, hvem gjør det da?

Tror nok de andre tenkte på om det var selve pizzabudet som måtte betale.

Skrevet

Det er jo egentlig aldri _budet_ sin feil om man kommer for sent. Da er det som oftest heller at det er mange bestillinger i kø, kjøkkenet gjør feil eller er for trege, mye trafikk osv.

Restauranten selger produktet sitt til halvparten av det de ville ellers fått, det er konsekvensen når man gir 50% rabatt.

Jeg synes 50% er en fin ordning, og at de i tillegg gir rabatt på hele bestillingen, ikke bare pizzaen. På Dolly gir man ut rabattkort på _neste_ pizza, noe jeg synes er latterlig. (Har jobba på Dolly selv og er overraska over at jeg ikke fikk så mye kjeft som jeg kunne fått på grunn av dette.)

Det morsomste er når folk sier "håper ikke pizzaen er kald da!" Som om man kjører rundt med den i en time eller mer... man kjører jo ut pizzaen rykende fersk fra restauranten. Når en pizza kommer for sent er det jo som oftest for at alle sjåførene er opptatt med andre oppdrag, og kanskje ikke kommer inn til kjøkkenet for å kjøre ut en ny bestilling når det allerede har gått 45-50 minutter av ventetiden.

Glad jeg ikke jobber i den bransjen lengre... slitsomt og dårlig betalt. Håpløse arbeidstider. Men utrolig bra arbeidsmiljø, glad jeg har opplevd det. Og jeg er alltid hyggelig med budene, fordi jeg vet at det sjelden er deres feil at man er sen. Skjer det for ofte, skriv en mail til ledelsen! Da blir det tatt opp gjennom de riktige kanalene.

Skrevet

Grunnen til at det er på neste pizza er jo for at kunden skal komme tilbake, og at man skal vise at man gir ut en godt produkt til tiden (men at noe skjedde så man uheldigvis kom for sent o.l den gangen).

Skrevet

Jeg har jobbet på pizza-kinaekspressen, og der måtte verken vi på sentralen eller sjåførene betale for sen/kald pizza. Det var ikke noe problem å få 50% av på neste pizza man kjøpte eller ny pizza hvis man ønkset det. MEN - da må man ringe å si i fra! Det er kjempeviktig.

Etter at jeg jobbet der, har jeg ingen problemer med å klage på maten, for det er jo ingen som blir sure. Men sjåføren sier jeg ingenting til. Don`t kill the messenger ;)

Annonse
Skrevet

Jeg har faktisk jobbet på slagsenteret til peppes, og jeg kan hilse deg å si at det er ikke fordi de later seg, og det er ikke fordi du blir nedprioritert at pizzaen din blir sen.

Når det er fult kaos og glatt ut, kø på veiene eller resturanten ligger langt unna, da blir man forsinket.

Å levere en pizza på døren innen en time er faktisk en ganske stor bragd, det er ikke en grandis vi snakker om her.

Og at budene selv må betale mellomlegget er noe av det dummeste jeg har hørt, de er jo siste i rekka, det er så godt som ALDRI dems feil at pizzaen blir sen, likevel er det de som får all kjeften, istedenfor at folk ringer inn å kjefter på de riktige folkene som faktisk KAN gjøre noe med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...