Nausicaä Skrevet 14. desember 2007 #1 Skrevet 14. desember 2007 Hvordan er det med toll på kalendere og bilder? Jeg ser på siden deviantart.com og har kjempelyst til å bestille et par bilder og en kalender derifra. Vet jo at jeg må betale moms uansett om kjøpssummen er over 200 kroner, men må jeg betale toll? Har sett på toll.no og der står det at trykksaker, som bøker, til privat bruk er tollfritt. Vil kalendere gå under den kategorien også? Og trykte bilder? Om ikke, hvor mye er tollsatsen på dette? Håper noen kan hjelpe meg!
Grooo Skrevet 15. desember 2007 #2 Skrevet 15. desember 2007 Bøker er fritt, alt annet har en grense på 200 kr.
Nausicaä Skrevet 15. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. desember 2007 Hva er tollsatsen på andre ting da? Finnes det et sted man kan finne dette ut? Er du sikker på at det bare er bøker det gjelder?
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2007 #4 Skrevet 16. desember 2007 Hva er tollsatsen på andre ting da? Finnes det et sted man kan finne dette ut? Er du sikker på at det bare er bøker det gjelder? Sjekk www.toll.no Hvis du ikke finner tollen, finner du ihvertfall mailadressen til tollvesenet. Spør dem. Det er generelt ikke veldig mye det er toll på.
Gjest ebayshopperen Skrevet 16. desember 2007 #5 Skrevet 16. desember 2007 Jeg har kjøpt kjoler, smykker og andre pyntesaker iforbindelse med bryllupet mitt fra USA. Har aldri fått andre krav enn mva på disse varene. Har til og med kjøpt hund utenfor landegrensene. Da transporterte jeg "varen" selv, men på grensa fikk jeg kun beskjed om å betale mva.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå