Gjest Gjest_heidi_* Skrevet 14. desember 2007 #1 Skrevet 14. desember 2007 heihei alle sammen jeg er en unslig ung kvinne som har veldig lyst til å reise til sommeren og oppleve noe nytt og spenende. jeg elsker å reise og oppleve nye kulturer og folk. problemet er bare at jeg ikke har noen å reise med...... alle mine venner er i parforhold og er ikke intressert eller har ikke økonomien til det. før har jeg reist med søsteren min og hennes venner men dette året forsto jeg det slik at hun allerede hadde bestillt tur med hennes venniner. har ikke så lyst til å trenge meg på dette året. jeg har et godt forhold til mine foreldre og reist mye med dem men jeg synes det hadde vert kjenkt å reise med noen på min alder som har de samme intressene og deler den samme humoren. er det noen som vet om noen internertt sider som angsjere slik turer? eller om noen reiseselskaper har spesielle angsjerte turer for unge og enslige? noen som har vert med på noen lingende? hadde vert kjempe gla om noen hadde noen erfaringer
Gjest Gjest_sarah_* Skrevet 14. desember 2007 #2 Skrevet 14. desember 2007 jeg er i samme situasjon som deg, hvor gammel er du?:-) hva liker du å gjøre når du reiser, se mye av kulturen, feste osv? jeg har ikke vært med på noe slike opplegg men jeg har sett noen sider på nettet hvor en kan finne flere som søker reisefølge. husker ikke helt sidene men kan skrive de hvis jeg finner de igjen:-)
estrella Skrevet 14. desember 2007 #3 Skrevet 14. desember 2007 Jeg har sett slike sider, når jeg planlag interrailturen min ifjor, men husker ikke hvilke sider jeg fant det på. Du kan google, kanskje det kommer noe glupt?
Gjest Blondie65 Skrevet 15. desember 2007 #5 Skrevet 15. desember 2007 (endret) Reisefølge Venneportalen Endret 15. desember 2007 av Blondie65
gard Skrevet 16. desember 2007 #7 Skrevet 16. desember 2007 Hei Du kan også reise alene. Jeg var i samme situasjon for noen år siden og til slutt reiste jeg alene til Singapore, Kuala Lumpur og Bangkok. På forhånd chattet jeg mye på nett og fant kontakter i alle byene og dermed hadde jeg alltid noen til å gp ut å spise med, ta meg med på sightseeting. Prøv couchsurfing.com og hospitalityclub.org for å komme i kontakt med folk :-)
Gjest Blondie65 Skrevet 16. desember 2007 #8 Skrevet 16. desember 2007 Hei Du kan også reise alene. Jeg var i samme situasjon for noen år siden og til slutt reiste jeg alene til Singapore, Kuala Lumpur og Bangkok. På forhånd chattet jeg mye på nett og fant kontakter i alle byene og dermed hadde jeg alltid noen til å gp ut å spise med, ta meg med på sightseeting. Prøv couchsurfing.com og hospitalityclub.org for å komme i kontakt med folk :-) Ehm ... Vil du VIRKELIG anbefale en jente å reise helt alene til disse stedene?
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2007 #9 Skrevet 16. desember 2007 Ehm ... Vil du VIRKELIG anbefale en jente å reise helt alene til disse stedene? Norske menn er vel kjent for at de ser på jenter/kvinner som likeverdige soldater som skal inn i militæret. Norske menn har ikke beskytterinstinkt overfor sine jenter slik mange andre menn verden over har. Synd men sant.
Gjest Blondie65 Skrevet 16. desember 2007 #10 Skrevet 16. desember 2007 Norske menn er vel kjent for at de ser på jenter/kvinner som likeverdige soldater som skal inn i militæret. Norske menn har ikke beskytterinstinkt overfor sine jenter slik mange andre menn verden over har. Synd men sant. Jeg har ingenting i mot at norske menn ser på jenter som likeverdige. Problemet er at menn i en del land ser på vestlige jenter som kler seg vestlig som horer og derfor lovlig vilt. Noe en norsk mann kanskje ikke tenker over. Jeg har vært i Thailand og de lokale der nede nektet meg å gå hjem til hotellet mitt alene selv om det bare var noen 100 meter. Ta tuk-tuk - det er tryggere sa de.
gard Skrevet 16. desember 2007 #11 Skrevet 16. desember 2007 Hei Det var ikke akkuratt en anbefaling om å dra til disse plassene men en referanse til at jeg selv hadde dratt på tur alene. Men jeg kan ikke helt forstå denne kommentaren med Thailand. Jeg har aldri på noen som helst måte følt meg truet i Thailand. Kanskje jeg bare er naiv og kanskje jeg ikke har vært på de verste plassene...men jeg har alltid følt meg sikker når jeg har gått rundt i Bangkok på kveldstid. Og Singapore er et veldig sivilisert land så der ser jeg iallefall ingen problemer. Men mitt poeng er...det er fullt mulig å reise alene og møte lokale underveis når man reiser...samme hvor turen går :-)
Gjest Blondie65 Skrevet 16. desember 2007 #12 Skrevet 16. desember 2007 Men mitt poeng er...det er fullt mulig å reise alene og møte lokale underveis når man reiser...samme hvor turen går :-) Jeg er enig i det. Du er gutt (eh ... tror jeg ...?). Thailand er vel ikke utrygt for menn?
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2007 #13 Skrevet 17. desember 2007 Hei Det var ikke akkuratt en anbefaling om å dra til disse plassene men en referanse til at jeg selv hadde dratt på tur alene. Men jeg kan ikke helt forstå denne kommentaren med Thailand. Jeg har aldri på noen som helst måte følt meg truet i Thailand. Kanskje jeg bare er naiv og kanskje jeg ikke har vært på de verste plassene...men jeg har alltid følt meg sikker når jeg har gått rundt i Bangkok på kveldstid. Og Singapore er et veldig sivilisert land så der ser jeg iallefall ingen problemer. Men mitt poeng er...det er fullt mulig å reise alene og møte lokale underveis når man reiser...samme hvor turen går :-) Du er mann, og dermed ikke så utsatt for menn som mener du kler deg som en hore og derfor er lovlig villt. Jeg har vært utsatt for menn i land hvor de tar blondinevitsene bokstavlig. En blondine vil alltid, derfor er det ikke voldtekt... Har møtt på disse holdningene også hos spanjoler og italienere. Skikkelig sjarmerende. Men å reise alene kan så absolutt være deilig, bare man er forsiktig med hvor man går alene.
Bex Skrevet 17. desember 2007 #14 Skrevet 17. desember 2007 Heisann Jeg har reist endel alene i Europa, og har aldri følt meg utrygg der. Men har jo tatt noen forholdsregler (som jeg også gjør her i Oslo...) Men er jo klart hyggeligst å reise sammen. Vet at det finnes selskaper som arrangerer turer for single, kan det være noe? For eksempel Jomfrureiser. Det er kjedelig å være i din situasjon, men om du går litt utenfor den vante gjengen, du har ikke noen du kjenner du kan reise med da? Jeg reiset med min venninnes venninne et år. Kjente henne ikke godt, men visste jo at vi hadde ganske lik humor. Uansett kan man jo dele seg litt innimellom. Hva med kollegaer, venners venner etc??
Miracl3 Skrevet 21. desember 2007 #15 Skrevet 21. desember 2007 (endret) Hei Jeg og du er i samme situasjon Jeg vil også gjerne reise sammen med noen til sommeren. Jeg reiser min første reise nå alene til Phuket og Phi Phi. Send meg gjerne en e-post på ... om hvilken type reisefølge du søker og hvor du har tenkt deg. Kanskje vi ender opp med å reise sammen E-postadresse fjernet i henhold til Kvinneguidens regler. Veslejenta - moderator Endret 22. desember 2007 av Veslejenta
Nolita Skrevet 21. desember 2007 #16 Skrevet 21. desember 2007 Er nesten i samme situasjon jeg også, har dog samboer, men han jobber fulltid som konsulent og kan ikke stikke av i tide og utide slik som meg som kan planlegge mye mer da jeg plukker vakter selv. Skulle gjerne hatt noen å reise med, men har bare samboende venninner også som er studenter, så hvis de først vil reise så vil de reise sammen med kjærestene sine.. Så ta gjerne kontakt her også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå