Gå til innhold

Sharm El Sheik

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten skal til SES i januar, og gleder oss veldig til litt sol og varme...men har lest litt rundt her om at det er så kaldt om kveldene....Jeg mener...det er tross alt 10 MINUS grader her...22 grader om dagen og 10 grader på kvelden høres da veldig bra ut i mine ører...

Er det noen som har vært der på denne tiden? Vil gjerne høre erfaringer om temperaturen...og hva slags klær jeg bør tenke på å ta med til kveldsbruk...

Tusen tall :jepp:

Videoannonse
Annonse
Gjest rikkerikke
Skrevet

Vi var i El Guna i november for noen år siden. Ca samme temperaturer. Det var som norsk sommer i grunnen. Det holder fint med vanlig sommertøy, men ta med en jakke eller to til kvelden og vurder å ta med natttøy til å sove med. Pledd med laken under er ikke veldig varmt når det ikke er særlig oppvarming av bygningene.

Dette spør du ikke om, men jeg sier det likevel. Pass på å vaske hender ofte, ta med antibac fra apotek i Norge. Pengene var ekle da vi var der. Tenk på hva dere spiser, ikke majones/krem mm. Jeg var dårlig fra dag to og til jeg kom hjem igjen. Det la en demper på turen kan du si.

Skrevet

Jeg har vært der de to siste ukene i Desember, og det var veldig varmt og deilig vær... I motsetning til Rikkerikke så spiste vi alt der nede, så frem vi var på hotellet, jeg vet ikke hvordan dere bor med det har også sikkert noe med standaren og gjøre... Det var utrolig deilig vær der, og koste oss masse, jeg vil annbefalle å ta en tur i glassbåten, der så vi mye rart!

Skrevet

Det er viktig å spise på riktig plass i Egypt for å ha en hyggelig ferie. Ikke spis på lokale plasser, men hold dere til kvalitetshoteller. (med unntak av El Guana)

Skrevet

Bruk anti-bac ja! Det får du på apotekene der nede også. De pengene er utrolig ekle!

Ganske kaldt på kvelden, etter at solen går ned sånn i 17-tida. Ville ha tatt med en god genser eller en fleece og noe å sove i ja! Du får ekstra pledd på hotellet om du spør om det, sikkert.

Skrevet

ALLE jeg kjenner har blitt dårlige i magen når de har feriert i Egypt. Vær ekstremt påpasselig med hygienen og ta alle forhåndsregler mht mat og drikke! Dvs ikke isbiter, salat, frukt som ikke skrelles, iskrem +++. Unngå også skalldyr.

Skrevet

Har vært i Egypt mange ganger. Aldri blitt dårlig. Det handler om forhåndsregler.

• 3 uker senere...
Skrevet

En smule småkaldt på kvelden, ja. Veldig fint med en genser over skuldrene på kvelden. Antibac er et must! Vann fra flaske, IKKE springen! Vi pussa til og med tennene i flaskevann. Skal kanskje sies at vi reiste rundt i store deler av Egypt. Februar.

• 1 år senere...
Skrevet

Jeg håper du hadde en super ferie i Sharm el Sheik, det er jeg forresten temmelig sikker på at du hadde! =)

I motsetning til mange andre her vil jeg ellers si at man går glipp av mye hvis du bare skal spise på hotellet! Sharm el Sheik har generelt høy standard, og de nydelige restaurantene langs stranden MÅ besøkes! Jeg er selv der nede hvert eneste år, har også hatt med barna, og vi spiser der hvor vi har lyst. Ingen har noengang blitt syke, ingen jeg har møtt har noengang vært syke heller. Men vi er nøye med å bruke antibac hver gang vi spiser. Penger er bakteriespredere overalt, også her til lands. Det man egentlig kanskje bør advare om i Sharm er trafikken, det er både lov og lurt å be drosjene kjøre ekstra pent, og håpe på at de gjør det! =) Båtturer er også et must, og jeg anbefaler sterkt lokale operatører framfor reisebyråene. Standarden er høyere, og det er gjerne færre folk om bord, så du får bedre plass og service.=)

Jeg reiser til sharm igjen neste uke, og gleder meg vilt. Tross varmen er beliggenheten slik at man ikke blir kvalt av varmen, her er tørt og luftig. God tur! =)

Skrevet

-Ser at tråden er gammel, men det spiller vel ingen rolle for oss som svarer, hehe. Vil gjerne dele mine erfaringer og det er vel andre som skal reise dit.

Jeg var også i Sharm El Sheikh i siste halvdel av desember. Og det som er lurt, er å bruke det samme, varme klesplagget som du reiser i- om kveldene. Gjerne en tynn ull- eller fleecejakke. Så slipper man å dra på så mye.

Når det gjelder maten, så spiste jeg blant annet på en flott italiensk restaurant der nede og må si at standarden var suveren. Sjølsagt skal man vaske frukt man kjøper i boder, men jeg var veldig nøye med håndvasken. Jeg spiste ferske dadler og deilig frukt til det tøyt ut ørene. Har alltid med meg en liten skrellekniv i kofferten!

Ellers tok jeg med meg antibac fra Norge og det var jeg glad for. Fant ikke helt ut av åpningstidene på det apoteket. Pluss at man kan risikere at de er utsolgt osv.

Og jeg var ikke syk et øyeblikk.

Det som jeg likte minst der nede, var å krysse den store trafikerte hovedgaten.

Prøvde å unngå det, men siden den eneste oppegående minibanken lå over gaten, så var det ingen vei utenom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...