Gå til innhold

Ja-nei-lek. Gåte. Noen som kan bidra?

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke innlogget Vega
Skrevet

Lar det seg gjøre å lage en lek der man kun har lov å svare med ja eller nei her inne? Dvs. at man får en del av en historie (gåte) og skal finne ut resten ved å stille spørsmål. Som bare kan svares på med ja eller nei.

Da må nesten flere enn en av oss vite svaret på hele historien, fordi ellers må jo den ene jobbe dag og natt...

En av gåtene begynner som følger:

Kari og Ola lå død på stuegulvet hjemme. Hva har skjedd?

Hvis det skal bli noe av denne, må kanskje jeg gi svaret til f.eks. ti eller tyve av dere andre via PM, slik at dere også kan svare ja eller nei på spørsmålene... Noen som er interessert? Hvor mange er passe til å vite svaret og bidra til å svare her, tror dere?

(kanskje noen her har hørt den før, ikke røp slutten da..? :D )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok. Kanskje det skal være slik at man bare svarer ja, ikke der svaret er nei... spørs hvor lang tråden blir... men ja må man svare i alle fall.

Noen ganger innimellom må man kanskje oppsummere, hvis tråden blir lang. Sender deg en PM med resten av historien, så får du levere den videre hvis flere er interessert.

Kult! :D

Skrevet

Nei

(Ikke mord. Nå er vi bare to til å svare ja eller nei, og trenger flere som vet historien og kan hjelpe til og svare... svarer alltid om det er ja, og noen ganger når det er nei, ettersom. Dess færre vi er, dess lenger tid tar det, er ikke allitd her... skulle gjerne stilt opp, men det blir for drøyt... selv for en flittig sjel som meg! ) :ler:

Skrevet

vega: send hele gåten på pm til meg, så kan jeg være med å svare så godt jeg kan.

Gjest Anonymous
Skrevet

Var dødsårsaken den samme for begge to?

Skrevet
Selvmord?

Nei, ikke selvmord.

Ikke mord.

De hadde dødd av det samme.

Skrevet
skrekk

Nei, ikke skrekk.

Oppsummering:

Ikke matforgiftning.

Nei, ikke selvmord.

Ikke mord.

De hadde dødd av det samme.

Skrevet

De danset swing og Kari knallet hodet i bordet samtidig som Ola gjorde en salto og slo hodet sitt i peisen?

Skrevet
De danset swing og Kari knallet hodet i bordet samtidig som Ola gjorde en salto og slo hodet sitt i peisen?

nei (men den var god :ler: )

Skrevet

De så sin kjære sønn i armene på oldemoren sin? Og fikk vite at de skulle gifte seg?

Skrevet
De så sin kjære sønn i armene på oldemoren sin? Og fikk vite at de skulle gifte seg?

nei

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...