Aurela Skrevet 14. desember 2007 #1 Skrevet 14. desember 2007 Ja, tittelen sier vel sitt.. De skal jo stivnes i kjøleskap, men de kan stå utenfor kjøleskapet frem til jul, ikke sant?
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2007 #2 Skrevet 14. desember 2007 er ikke helt sikker, men tror de må stå relativt kjølig. jeg har mine i en box i kjøleskapet. husker min mor hadde de stående på et kjølig soverom.
Lemona Skrevet 14. desember 2007 #4 Skrevet 14. desember 2007 Har alltid oppbevart dem i boks i kjøleskapet, men vet ikke om dett er nødvendig...Personlig liker jeg best risbollene når de er kalde.
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2007 #5 Skrevet 14. desember 2007 Oppbevare? hihi! en favoritt kanskje? risboller er heldigvis en av de tingene jeg klarer å holde fingrene unna. men det er kanskje fordi jeg lager den sorten med delfiafett osv. innbiller meg at det er bedre med fløte osv? (allergikere i familien, bla bla) noen som har en god oppskrift på risboller med fløte?
Aurela Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 14. desember 2007 hihi! en favoritt kanskje? risboller er heldigvis en av de tingene jeg klarer å holde fingrene unna. men det er kanskje fordi jeg lager den sorten med delfiafett osv. innbiller meg at det er bedre med fløte osv? (allergikere i familien, bla bla) noen som har en god oppskrift på risboller med fløte? Den jeg brukte var noe som dette: Ha 2-3 spisesjeer med fløte og en plate kokesjokolade (100gr?), og la dette smelte over svak varme. Ha så 50 gr smør og 2 ts vaniljesukker oppi. Når alt er smeltet blander du inn 5 dl puffet ris.. (Det var den oppskriften som stod på baksiden av puffet ris posen ) Ha så blandingen over i muffinsformer og putt i kjøleskap til det stivner.. (Men det står ingenting om de skal oppbevares i kjøleskap da..)
Gjest Morgan le Fay Skrevet 14. desember 2007 #7 Skrevet 14. desember 2007 hihi! en favoritt kanskje? Nja, ærlig talt ikke (puffet ris gir meg isopor-assosiasjoner). Men jeg ble for fristet til å spøke bittelitt. For å være litt alvorlig, ville jeg oppbevart dem kjølig, i hvertfall.
Aurela Skrevet 14. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 14. desember 2007 Jajaja, overaskende nok fant jeg svaret mitt på google Skal du oppbevare kakene er det viktig at der ligger i en tett boks, helst kjølig. Men ellers takk
Gjest JKDF Skrevet 14. desember 2007 #9 Skrevet 14. desember 2007 Jeg pleier fryse de. De tiner fort.
Gjest Skrevet 15. desember 2007 #10 Skrevet 15. desember 2007 Vi pleide å ha de i kjeleren ettersom det er kjølig der. Om jeg lager de nå så plaserrer jeg de på soverommet ved siden av vinduet ettersom det er kjøligst der..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå