Gå til innhold

Risboller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, tittelen sier vel sitt.. De skal jo stivnes i kjøleskap, men de kan stå utenfor kjøleskapet frem til jul, ikke sant?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er ikke helt sikker, men tror de må stå relativt kjølig. jeg har mine i en box i kjøleskapet. husker min mor hadde de stående på et kjølig soverom.

Skrevet

Har alltid oppbevart dem i boks i kjøleskapet, men vet ikke om dett er nødvendig...Personlig liker jeg best risbollene når de er kalde.

Skrevet
Oppbevare? :sjenert:

hihi! en favoritt kanskje?

risboller er heldigvis en av de tingene jeg klarer å holde fingrene unna. men det er kanskje fordi jeg lager den sorten med delfiafett osv. innbiller meg at det er bedre med fløte osv? (allergikere i familien, bla bla)

noen som har en god oppskrift på risboller med fløte? :)

Skrevet

risboller er heldigvis en av de tingene jeg klarer å holde fingrene unna. men det er kanskje fordi jeg lager den sorten med delfiafett osv. innbiller meg at det er bedre med fløte osv? (allergikere i familien, bla bla)

noen som har en god oppskrift på risboller med fløte? :)

Den jeg brukte var noe som dette:

Ha 2-3 spisesjeer med fløte og en plate kokesjokolade (100gr?), og la dette smelte over svak varme.

Ha så 50 gr smør og 2 ts vaniljesukker oppi. Når alt er smeltet blander du inn 5 dl puffet ris.. (Det var den oppskriften som stod på baksiden av puffet ris posen :fnise:)

Ha så blandingen over i muffinsformer og putt i kjøleskap til det stivner.. (Men det står ingenting om de skal oppbevares i kjøleskap da..)

Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Nja, ærlig talt ikke (puffet ris gir meg isopor-assosiasjoner). Men jeg ble for fristet til å spøke bittelitt. :sjenert:

For å være litt alvorlig, ville jeg oppbevart dem kjølig, i hvertfall.

Skrevet

Jajaja, overaskende nok fant jeg svaret mitt på google :fnise:

Skal du oppbevare kakene er det viktig at der ligger i en tett boks, helst kjølig.

Men ellers takk ;)

Skrevet

Vi pleide å ha de i kjeleren ettersom det er kjølig der. Om jeg lager de nå så plaserrer jeg de på soverommet ved siden av vinduet ettersom det er kjøligst der..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...