Gå til innhold

Årsmedlemskap i miljøagentene

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg er ikke mor selv, men holder på å kjøpe gaver til mine tre tantebarn i alderen 4 til 9 år. Kjøper for ca 400 til hver. Vurderer å kjøpe en gave og et årsmedlemskap til hver i miljøagentene ( koster 100 kr per år). Er det greit å gi et slikt, eller vil dere helst avgjøre selv om barna deres skal være medlem i en organisasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt rart å gi som gave, synes jeg. Tviler også på om de får så mye glede av gaven, ettersom de er så unge.

Skrevet

Ikke helt farefritt. Er en rekke organisasjoner jeg/vi ikke ønsker støtte (ikke at dette er en av de mer kontroversielle da ;)) og vil heller ikke at et barn skal bli medlem der uten at det selv har gjort et bevisst valg om det. Om de selv ønsker å ta et valg som går mot våre, så er det en helt annen sak.

Spør foreldrene i det minste, og helst også barnet om det ser ut til å være noe som kan falle i smak.

Skrevet

Det er umulig å melde barn inn i organisasjoner uten at en selv er deres foresatte. Heldigivs. Dessuten er det en dårlig julegave til et barn. Dette trenger jeg ikke utdype, du skjønner selv at en fireåring ikek forstår logikken i at han får en gave han ikke kan "bruke til noe". 9-åringen ville kanskje se annerledes på det, men også for han gjelder det at dette neppe er noen kul julegave. Hvis du SKAL gi dem noe slikt, etter å ha snakket med foreldrene, så må det være i TILLEGG, eller på et annet tidspunkt enn jul. Og da må du også selv betale medlemskapet så lenge barna ønsker å være medlemmer. Eller tenkte du å pådytte foreldrene kostnaden?

Skrevet

Jeg ser nå at du skrev at medlemskapet var i tillegg. Likevel gjelder det at foreldrene må godta dette og du selv må betale medlemskapet i årene som kommer.

Skrevet

Små barn får ofte et berg av gaver - noen ganger så mye at de går lei før de får pakket opp alt. At da en av disse gavene er et slikt medlemsskap synes jeg er positivt.

Men jeg kan være enig i at et barn på fire kanskje er litt for liten til å skjønne det. (Men så er det vel kanskje i den alderen de får mest gaver også?)

Skrevet

Synes også det blir en litt spesiell gave. Et eller to av tantebarna dine er jo også for små til å være i målgruppen. Hvis jeg forsto riktig ut fra å ha skummet nettsidene deres er jo mye av virksomheten deres ulike møter og "aksjoner" som jo fordrer aktiv oppfølging av foreldrene.

Som flere andre påpeker må du jo også fortsette å betale årsavgiften fremover. Synes det stiller seg annerledes hvis du har snakket med foreldrene på forhånd, og disse synes at det er en god ide. Eller at du vet at dette er helt i foreldrenes ånd.

Skrevet

Blir feil å bruke barn i politisk sammenheng. Det der må de finne ut av sjøl når de er gamle nok.

Skrevet (endret)

Barn blir da ikke brukt i politisk sammenheng. Det er snakk om at barn også kan få lov til å delta hvis de får en oppmuntring. De kan både leke og kose seg samtidig som de føler at de gjør noe nyttig - noe jeg tror mange barn vil like. I tillegg er det jo frivillig - hvis barna ikke har noen interesse av det, så deltar de ikke.

Når det er sagt så blir alle barn påvirket av foreldrenes verdier. (Jeg vet ikke helt hva politikk har med dette å gjøre). Hvis man velger at barna ikke skal meldes inn i en slik klubb, så er det like mye en påvirkning fra foreldenes verdisyn som en innmelding er.

Endret av Tabris
Gjest trådstarter.
Skrevet

Trådstarter her.

Jeg valgte å kjøpe et slikt medlemsskap jeg, i tilegg til annen gave. Vurderte meg frem til at mine søsken er fornuftige mennesker, som synes miljøvern er viktig, og mener bestemt at både de og barna blir glade for en slik gave. Viser noe annet seg, får jeg melde de ut.

Skrevet

Genialt - håper alle blir fornøyde. :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...