Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2007 #1 Skrevet 14. desember 2007 Hva hadde du tenkt/følt dersom du fant masse bilder av eksene til kjæresten din på hans pc? Og hvis du så i telefonboken på mobilen hans, og den var full av nrene til eksene hans...? Jeg har vært sammen med en gutt i litt over et år, og i juli i år var jeg hos ham. Han var ute på fest, og jeg var alene hos ham, satt og brukte pcen hans, og kom tilfeldigvis over masse bilder av eksene hans... Ikke så morsomt akkurat. Jeg fortalte det til ham at jeg hadde sett disse bildene (vel, fortalte det først nå i november), og han sa at han hadde helt glemt at han hadde de bildene, og at han nå hadde slettet alle bildene av eksene sine. Han slettet alt når han fant ut at vi skulle ha barn sammen. Det som plager meg litt er, at vi fant egentlig ut at vi skulle ha barn sammen allerede i april, og jeg så disse bildene i juli... Hmm... Og jeg begynner å lure på om jeg ikke betydde noe for ham FØR vi fant ut at vi skulle ha barn...!? I går så jeg i telefonboken på mobilen hans, og den var full av nrene til eksene hans. Jeg spurte ham hvorfor, og han sa at han hadde glemt at han hadde de nrene der, og at han aldri bryr seg med å slette nr... Hmm... Er det ikke vanlig at man sletter nr til ekser når det blir slutt? Det har jeg ihvertfall alltid gjort, eller i det minste har jeg alltid slettet nr/mail-adresser når jeg får meg ny kjæreste. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro...
Supramundane Skrevet 14. desember 2007 #2 Skrevet 14. desember 2007 Dette hadde jeg ikke reagert på overhodet. Når han sier han hadde glemt det vekk, og har slettet ting når du har påpekt det, så virker det jo som at du tillegger dette litt for stor mening? Det kan rett og slett hende at han hadde glemt det. At han hadde bildene på tidspunktet du ble gravid på spiller da ingen rolle.
Gjest Tigress Skrevet 14. desember 2007 #3 Skrevet 14. desember 2007 Ekser er jo en del av livet en har levd - og gode minner er da gode minner uansett? Jeg vil jo ha bilder fra livet mitt, og jeg synes da virkelig ikke jeg har noe med å kreve at kjæresten min skulle kaste bilder fra sitt liv heller! Og telefonnumre - hvorfor skulle jeg kvitte meg med dem, det kan vel tenkes jeg skal ringe til eksen en gang?
MellonCollie Skrevet 14. desember 2007 #4 Skrevet 14. desember 2007 Det ville aldri falt meg inn å slette bilder fra tidligere i livet, bare på grunn av hvem som er med på de bildene. Som Tigress sier, det er jo snakk om minner om hva man har opplevd tidligere? Jeg har ikke bare nummeret til eksene mine på telefonen, men jeg snakker også med et par av de minst et par ganger i måneden Og akkurat det samme gjør min kjære dersom han ønsker det. Så i vårt forhold er ikke dette noe problem i det hele tatt.
Leo Skrevet 14. desember 2007 #5 Skrevet 14. desember 2007 Jeg har masse bilder liggende og telefonnummerene lagret på mobilen. Jeg er selvfølgelig ikke interessert i å kaste f.eks. en stor del av alle feriebildene mine og telefonnummerene trenger jeg når jeg skal ringe en av eksene mine. Ringe gjør jeg stadig vekk siden vi fremdeles er venner. M.a.o. synes jeg ikke dette er noe å bry seg om siden det for meg høres rimelig normalt ut.
Gjest Mysticgirl Skrevet 14. desember 2007 #6 Skrevet 14. desember 2007 Jeg har da også bilder av exene mine! Skal jeg kaste vekk minner fra livet mitt bare for at jeg får meg ny type???? Og jeg har også nr til noen av exene mine også. Har barn med ett par av dem og, så å kutte ut alle som har vært i livet ditt blir for dumt.
Sarah_83 Skrevet 14. desember 2007 #7 Skrevet 14. desember 2007 Jeg forstår at du syns dette er litt sårt (spesielt når dere skal ha barn). Men det kan jo hende at han faktisk ikke har tenkt noe over det som han sier. Gutter og menn tenker ikke alltid som oss og mange ganger tenker vi litt mer komplisert enn dem. Personlig pleier jeg å kaste ting som bamser, kort osv fra ekser når jeg er i et nytt forhold. Ikke fordet den nye mannen i mitt liv har sagt noe, men av respekt for han- at han ikke skal sitter med spørsmål og lure på hvem det det og det fra?- hvorfor har hun tatt vare på dette?- er det fordi hun fortsatt ikke er over eksen? osv. Jeg aner ikke om menn tenker dette i det hele tatt, jeg har bare alltid følt at det er det riktige å gjøre overfor den som nå er i livet mitt. Jeg har nok et par fotogafier av et par ekser i et fotoalbum, men de albmene har jeg lagt vekk. Jeg har de ikke fordi jeg har noe som heltst av romantiske følelser for dem, men bare som et minne rett go slett. Men jeg forstår at du vil være den som tar plass nå og at du ikke skal dere den med gamle minner om hans ekser. Prat med han om det. det er alltid bedre å snakke om ting man kurer på i steden for å gå alene å gruble og la fantasien flyte. Det jeg tro er skremmende med å finne bilder og andre ting av ekser kan kanskje være at man selv blir usikker- er det meg han vil ha?- har han disse bildene fordi han fortsatt tenker på de? osv. Men igjen snakk med han om det, og mest sansynlig er det ikke noe å bekymre seg over. Tenk heller- Hvem er det han er sammen med nå?- jo meg. Og det er nok en grunn til det. Og sikkert ikke bare pga barnet som er på vei. Og husk, menn tenker ikke alltid like kompliser som kvinner kan gjøre noen ganger
Gjest Frøken Titt Skrevet 14. desember 2007 #8 Skrevet 14. desember 2007 (endret) Ekser er jo en del av livet en har levd - og gode minner er da gode minner uansett? Jeg vil jo ha bilder fra livet mitt, og jeg synes da virkelig ikke jeg har noe med å kreve at kjæresten min skulle kaste bilder fra sitt liv heller! Og telefonnumre - hvorfor skulle jeg kvitte meg med dem, det kan vel tenkes jeg skal ringe til eksen en gang? Ikke sant. Man kan heller gjemme det langt nedi kjellern. Endret 14. desember 2007 av Frøken Titt
sommerglede Skrevet 14. desember 2007 #9 Skrevet 14. desember 2007 Ekser er jo en del av livet en har levd - og gode minner er da gode minner uansett? Jeg vil jo ha bilder fra livet mitt, og jeg synes da virkelig ikke jeg har noe med å kreve at kjæresten min skulle kaste bilder fra sitt liv heller! Og telefonnumre - hvorfor skulle jeg kvitte meg med dem, det kan vel tenkes jeg skal ringe til eksen en gang? EH? javel..... hvorfor skulle du samle på en haug med gamle eks bilder og telefonnummer om du har en ny kjæreste,,, synest det hørtes helt tåpelig ut... jeg ville definitivt kasta alt.... og begynt på nytt med nye minner med min nye kjæreste....
sommerglede Skrevet 14. desember 2007 #10 Skrevet 14. desember 2007 Jeg har da også bilder av exene mine! Skal jeg kaste vekk minner fra livet mitt bare for at jeg får meg ny type???? Og jeg har også nr til noen av exene mine også. Har barn med ett par av dem og, så å kutte ut alle som har vært i livet ditt blir for dumt. hmm..... har barn med ett par av dem og? hmmmmmm... er du en sånn som får unger med alle og enhver......?
Lykkelig eks-frue Skrevet 14. desember 2007 #11 Skrevet 14. desember 2007 Unnskyld meg men. Dette blir for idiotisk å henge seg opp i. Jeg har bilder av alle mine ekser (ikke at de er så mange) og telefonnummer har jeg også. At jeg har telefonnumre vil ikke si at jeg kontakter dem hver dag. Men en fortid har man gjerne, og da er dette en del av den. De fleste har også gode minner fra eksene sine, hvorfor slette alt? Det vil jo ikke si at den nåværende kjæresten ikke betyr noe. Si at det blir slutt mellom deg og kjæresten. Skal han da slette ditt nummer? Du hans? Skal du kaste alle bildene? Det er jo far til ditt barn.
Gjest Gjest_Lille venn_* Skrevet 14. desember 2007 #12 Skrevet 14. desember 2007 Jeg får et dilemma her... Telefonnr jeg bruker ofte kan jeg utenat - selv mange år etter at jeg brukte dem sist. Hva gjør man med sånt da? Det kan du ikke kreve slettet fra kjærestens hukommelse... Man kan ikke slette hele det tidligere livet sitt selv om man får en ny kjæreste. Hva om kjæresten din møter en eks på byen? Får han ikke lov å prate med henne? Fordi hun skal være "slettet" fra livet hans og dermed i praksis ikke eksistere? Beklager - jeg skjønner ikke problemet ditt. Det er jo deg han er sammen med nå, og det er det sikkert en grunn til!
Jaxx Skrevet 14. desember 2007 #13 Skrevet 14. desember 2007 Jeg har også bilder av og telefonnumre til eksene mine, jeg har til og med kontakt med dem! Damn....
Gjest Britt Banditt Skrevet 14. desember 2007 #14 Skrevet 14. desember 2007 Jeg har ikke bilder av ekser, men jeg hadde vel egentlig ikke syns det hadde vært så altfor ille om samboeren hadde det. Det spørs litt på hva slags bilder det hadde vært. Vanlige bilder er greit, nakenbilder er ikke greit. Tlfnrene til eksene mine har jeg fortsatt. Hvertfall til de av dem jeg har et relativt godt forhold til. Samboeren har også tlfnrene til sine ekser, og jeg ser ikke problemet med det.
Rosalie Skrevet 14. desember 2007 #15 Skrevet 14. desember 2007 Jeg har ikke bilder av ekser, men jeg hadde vel egentlig ikke syns det hadde vært så altfor ille om samboeren hadde det. Det spørs litt på hva slags bilder det hadde vært. Vanlige bilder er greit, nakenbilder er ikke greit. Tlfnrene til eksene mine har jeg fortsatt. Hvertfall til de av dem jeg har et relativt godt forhold til. Samboeren har også tlfnrene til sine ekser, og jeg ser ikke problemet med det. Enig i denne. Jeg vil f.eks. ikke forlange at samboer skal kvitte seg med alle feriebilder som eksen hans er med på. Og at man har kontakt med eksene sine på SMS, mail og facebook er da heller ikke noe problem.
Gjest Morgan le Fay Skrevet 14. desember 2007 #16 Skrevet 14. desember 2007 Det sikreste hadde nok vært å gjennomgå en total hjernevask etter hver partner, som i Eternal Sunshine of the Spotless Mind.. Ærlig talt, en person som krever alle bilder kastet, alle telefonnummer slettet, har et over gjennomsnittet stort kontrollbehov og kanskje et aldri så lite problem med selvtilliten?
CeeCee Skrevet 15. desember 2007 #17 Skrevet 15. desember 2007 Jeg har vanlige bilder av mine ekser, og ser på dem av og til. Det er mange gode minner knyttet til dem. Jeg ville aldri hatt pikante bilder av ekser... Og ville ikke at min kjæreste skulle hatt av sine. Men vanlige bilder ser jeg ingen problemer med at han har. Jeg har også tlf.nr til noen, og snakker av og til med dem. Min kjære snakker med eksen sin flere ganger i uken, men så har de da barn sammen, og derfor er kommunikasjon en nødvendighet. Det skulle bare mangle! Jeg stoler på hans følelser og respekt for meg, så har ingen problemer med det. Hva hadde du gjort dersom din kjære hadde barn med en eller flere av eksene sine og snakket med dem hver uke, gjerne flere ganger, treffe dem på foreldremøter eller andre sammenhenger som involverte barna?
mamut75 Skrevet 15. desember 2007 #18 Skrevet 15. desember 2007 Jeg har også bilder fra alle tidligere ekser og pleier nesten ikke slette nr på mobiltelefonen nå lenger siden det er plass til "uendelig" mange nr der . Bildene er minner fra livet mitt og jeg syntes det kan være morsomt å se på dem når jeg tilfeldigvis kommer over bildene når jeg rydder etc . Nå nylig fant jeg et bilde av en ex 14 år tilbake i tid , hadde ikke sett bildet eller tenkt på den tiden på sikkert over 5 år , men må innrømme at jeg satt og smilte litt da jeg tenkte tilbake på den tiden . Tror ikke du har noe å bekymre deg for
Gjest Dolce Skrevet 15. desember 2007 #19 Skrevet 15. desember 2007 Jeg har også tatt vare på en del bilder av eksen min; da bilder fra høytider vi har delt o.l. Har ikke noe problem med tanken på at en eventuell ny kjæreste også har tatt vare på bilder av eksen - såfremt det ikke er snakk om utfordrende bilder, som flere her nevner. Når det gjelder telefonnummer til ekser har jeg ikke det (og ikke husker jeg dem heller), men har sporadisk kontakt med dem via msn. Jeg ville nok ikke blitt bekymret med mindre han hadde sett på bildene av eksen med lengsel i øynene og/eller brukte mer tid på å snakke/skrive med eksen sin enn med meg.
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2007 #20 Skrevet 15. desember 2007 Så sannt det ikke var nakenbilder hadde jeg ikke reagert. Nummer på telefonlista? 1. jeg har nummer sikkert fra snart ti år tilabke i tid, sletter aldri og overfører lista fra telefont il tlf 2. hvorfor gjør det noe om nummeret ligger akurat der, om han hadde sletta det og ville ha detl likevel var det jo å finne i telefonkatalogen uansett. Man kan ikke kreve at en person skkal slette all sin historie fordi om man nå har ny kjæreste. Hans historie er jo det som har vært med på å gjøre at han er som han er i dag. Uansett kan ikke minner slettes fra hukommelsen. Jeg lurer på hvor lite min mann må tro at jeg elsker ham siden jeg skal treffe eksen min i dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå