Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2007 #1 Skrevet 14. desember 2007 Elsker den sangen i tre nøtter til askepott, den som bla. er på slutten når de rir sammen, fant en versjon på youtube, men vil så gjerne ha den versjonen der hun skuespilleren synger på den mens hun rir i skogen. Noen som har denne? Sangen gir meg både frysninger og ordentlig julestemning, mest på grunn av gode minner, men sangen er nydelig og. Væær så snill og hjelp meg=)
Mink Skrevet 14. desember 2007 #2 Skrevet 14. desember 2007 Kanskje ikke akkurat det svaret du hadde tenkt deg, men du kan ihvertfall kjøpe dvd'en i NRKbutikken
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2007 #3 Skrevet 14. desember 2007 Takk for svar, men nei var ikke helt det jeg var ute etter, den er jo ikke vanskelig å få tak i =) Men jeg finner bare instrumentalversjon av den sangen jeg leter etter, må da være en plass man kan få tak i sangen tatt rett ut fra filmen på en måte.
Nausicaä Skrevet 15. desember 2007 #5 Skrevet 15. desember 2007 (endret) Jeg har, etter mye leting etter sangen selv, funnet mange nettbutikker som selger albumet. Her, for eksempel. (Dumme med disse sidene er et flesteparten er på tjekkisk) Endring: Typen kjøpte nettopp soundtracket fra denne siden, den koster rundt 8 euro der. Endret 15. desember 2007 av frøken:)
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2007 #6 Skrevet 15. desember 2007 hmm var ikke enkelt å frostå det som sto inne på den siden nei, men fant jo sånn høvelig ut av det, men så ut som de ikke sendte til norge fra den siste siden du la til i endringa? Norge sto hvertfall ikke opplista, har dere fått den i posten, hvordan fikk dere det til?
Mrs. Rasoul Skrevet 15. desember 2007 #7 Skrevet 15. desember 2007 Er det der han mannen synger? Eller dama? Den som er på slutten når de rir i snøen har jeg nemlig.. Og så har jeg den med dama også der de synger "lalala" midt inni sangen
sommerglede Skrevet 15. desember 2007 #8 Skrevet 15. desember 2007 synest denne er flott jeg http://www.youtube.com/watch?v=C7C-FkV1A-0...feature=related
Mrs. Rasoul Skrevet 15. desember 2007 #9 Skrevet 15. desember 2007 Hvilken av disse er det du mener? 1. http://www.youtube.com/watch?v=1tWX1imliqw...feature=related (sangen i slutten av klippet) 2. http://www.youtube.com/watch?v=C7C-FkV1A-0...feature=related (melodien under ballet, men når dama synger)
sommerglede Skrevet 15. desember 2007 #10 Skrevet 15. desember 2007 jeg er ganske sikker på hun mener denne.....
Tabris Skrevet 15. desember 2007 #11 Skrevet 15. desember 2007 Denne gir meg tårer i øynene hver gang jeg hører (ser) den. http://www.youtube.com/watch?v=oqHAlAFPe5g...feature=related Er vel kanskje den som er i slutten av filmen også?
Nausicaä Skrevet 15. desember 2007 #12 Skrevet 15. desember 2007 Typen kjøpte nettopp soundtracket fra denne siden, den koster rundt 8 euro der. Svar til spm: Han holdt på å kjøpe fra den siden (det er en liten knapp der et sted der man kan skifte sidespråk til engelsk). Men! Han gjorde det ikke likevel, for frakten til Norge var på omtrent 250 kr. Men siden så seriøs nok ut den, så andre som vil ha albumet kan sikkert kjøpe derfra uten problemer (og med pay pal ). Tviler på man får det innen jul, da.
Gjest TS Skrevet 16. desember 2007 #13 Skrevet 16. desember 2007 Hvilken av disse er det du mener? 1. http://www.youtube.com/watch?v=1tWX1imliqw...feature=related (sangen i slutten av klippet) Den første fant jeg på limewire så den har jeg, men det er den sangen på den link nummer to jeg tenker på, bare at jeg liker så godt versjonen der hun synger lalala til denne, men finner ikke denne i det hele tatt på limewire eller andre plasser. Ikke engang den versjonen uten at hun nynner. 2. http://www.youtube.com/watch?v=C7C-FkV1A-0...feature=related (melodien under ballet, men når dama synger) Ja det er den samme som over her, den går igjen flere ganger under filmen tror jeg. Noen som vet hvor jeg kan få tak i selve sangen, uten avbrytelser i form av snakk, slik at jeg kan brenne over på cd? jeg er ganske sikker på hun mener denne..... Ja akkurat den nynninga i begynnelsen er det! =D Men det youtube-klippet der var litt merkelig, som om den hoppet litt fra ulike deler av sangen til andre. Kansje litt sånn klipp og lim tendens, men skulle så gjerne hatt denne sangen slik at jeg kan få den på cd Denne gir meg tårer i øynene hver gang jeg hører (ser) den. http://www.youtube.com/watch?v=oqHAlAFPe5g...feature=related Er vel kanskje den som er i slutten av filmen også? Ja den er nydelig den også, den skal også på den hjemmelagede julecdn min =) Svar til spm: Han holdt på å kjøpe fra den siden (det er en liten knapp der et sted der man kan skifte sidespråk til engelsk). Men! Han gjorde det ikke likevel, for frakten til Norge var på omtrent 250 kr. Men siden så seriøs nok ut den, så andre som vil ha albumet kan sikkert kjøpe derfra uten problemer (og med pay pal ). Tviler på man får det innen jul, da. Ja det blir litt mye, dessuten vil jeg jo ha den til jul så blir som du sier litt sent å bestille nå, men takk likevel=)
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2007 #14 Skrevet 16. desember 2007 Endring: Dette skulle ikke stå inni selve sitate fra Mrs. Rasoul, havnet inni mellom der uten at jeg la merke til det=p Skulle stå etter siteringa=) Den første fant jeg på limewire så den har jeg, men det er den sangen på den link nummer to jeg tenker på, bare at jeg liker så godt versjonen der hun synger lalala til denne, men finner ikke denne i det hele tatt på limewire eller andre plasser. Ikke engang den versjonen uten at hun nynner.
Gjest Silmarill Skrevet 16. desember 2007 #15 Skrevet 16. desember 2007 Det er GARANTERT en av disse! (Tatt fra Herborg Kråkeviks "Herborgs Verden") I Tospann Haust Engleleik Vandraren Noen Kommer Noen Går Sundagskveld Fager Kveldssol Ein Landsby (tatt bort dem jeg vet det ikke er)
Gjest Skya Skrevet 16. desember 2007 #16 Skrevet 16. desember 2007 Tråden er ryddet iht. Kvinneguidens regler. Skya (mod)
sommerglede Skrevet 16. desember 2007 #17 Skrevet 16. desember 2007 (endret) Det er GARANTERT en av disse! (Tatt fra Herborg Kråkeviks "Herborgs Verden") I Tospann Haust Engleleik Vandraren Noen Kommer Noen Går Sundagskveld Fager Kveldssol Ein Landsby (tatt bort dem jeg vet det ikke er) [/ hva mener du,,, mener du at en av disse er askepott sangen? Endret 16. desember 2007 av NISSEKONE
Kaori Skrevet 17. desember 2007 #18 Skrevet 17. desember 2007 (endret) jeg skjønner heller ikke, herborg kråkevik, har aldri hørt at hun har noe med det å gjøre? Endret 18. desember 2007 av Skya
Gulltopp Skrevet 18. desember 2007 #19 Skrevet 18. desember 2007 (endret) Det er riktig at på Herborg Kråkevik sin CD "Herborgs verden" er satt tekst til denne melodien. Den heter Engleleik og er helt nydelig. Melodien er trad. mens det er Herborg som har skrevet teksten (den er på norsk). Sangen helt på slutten av filmen, der mannen synger og de rir bortover slettene, er samme melodi som i "Klovnen" på "Herborgs verden". Endret 18. desember 2007 av Gulltopp
Gjest Skya Skrevet 18. desember 2007 #20 Skrevet 18. desember 2007 Tråden er ryddet iht. Kvinneguidens regler. Skya (mod)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå